بیشترین سودآوری را از باغ تجربه‌کنید؛

کاشت برترین نهال های میوه پرمحصول در کرمان

اقتصاد ایران: استان پهناور کرمان یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور ایران بوده و مرکز آن شهر کرمان است. این استان در حدود 11 درصد از وسعت کشور را در بردارد و مساحت آن در حدود 183193 کیلومترمربع است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، استان کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور است و بزرگترین صادرکننده میوه خرما و پسته کشور است. در حدود 17 درصد از باغ‌های کشور ایران در کرمان قرار گرفته است و از این‌رو خرید نهال میوه در کرمان اهمیت فراوانی دارد. شما عزیزان اگر قصد احداث نهالستان میوه در کرمان را دارید و یا چنانچه می‌خواهید از قیمت نهال میوه در کرمان مطلع شوید، می‌توانید به سایت نهالستان پالیز نهال مراجعه فرمایید.

کرمان دارای اقلیم‌های متنوعی از آب‌وهوا است که در ادامه هریک را به شما شرح خواهیم داد. این استان تولید کنند محصولاتی نظیر گردو، پسته، خرما و مرکباتی مثل لیمو است و از این‌جهت دارای رتبه اول تا سوم در کشور است.

ارتفاع از سطح دریای کرمان

در استان کرمان شهر لاله‌زار که در کوه هزار قرار دارد، ارتفاعی در حدود 2775 متر از سطح دریا داشته و جز بلندترین شهرهای ایران دسته‌بندی می‌شود. از نظر موقعیت جغرافیایی، این استان دارای چهارده قله با بیش از 4000 متر ارتفاع از سطح دریا است. کوه هزار در این استان ارتفاعی حدود 4501 متر و کوه شاه ارتفاعی در حدود 4400 متر دارد. اما ارتفاع از سطح دریا در مناطق پست و دشت‌های کرمان تا 800 متر از سطح دریا می‌رسد.

معرفی بهترین نهال میوه در کرمان

خرید و فروش بهترین ارقام نهال میوه در کرمان

خرید نهال بادام

ارتفاع درخت بادام بر اساس میزان رسیدگی تا ده متر ممکن است برسد. ریشه‌های این درخت قوی  3 تا 5 متر در خاک نفوذ می‌کند و به همین علت قادر است نیاز آبی خود را در مواقع خشکی بر طرف سازد. تنه درخت بادام در زمان جوانی خاکستری‌رنگ و صاف است و کم‌کم تیره می‌شود و ترک برمی‌دارد. بعضی از ارقام درخت بادام دارای دگرگشنی هستند و خود ناسازگارند. میوه بادام بیضی‌شکل و برگ‌ها آن کشیده و نوک‌تیز و ضخیم هستند.

نهال میوه هلو

خرید آنلاین نهال میوه در کرمان

هلو دارای یک هسته سخت و گوشت زرد یا سفیدرنگ است. پوست هلو مخملی شکل بوده و این میوه تا حد زیادی به شلیل شباهت دارد. درخت هلو شامل شاخه مرکب، جوانه رویشی و زایشی و شاخه کاذب است. شاخه‌های ساده درخت هلو فقط جوانه رویشی ایجاد می‌کنند اما شاخه مرکب هم جوانه رویشی و هم شاخه کاذب تولید می‌کنند. در هنگام هرس کردن، شاخه کاذب نوک گیری خواهند شد.

خرید نهال گلابی

قیمت خرید و فروش نهال میوه در کرمان

یکی از بهترین گزینه‌ها برای احداث نهالستان میوه و خرید نهال میوه در کرمان، انتخاب نهال گلابی است. زیرا این میوه هم پرورش ساده‌ای دارد و هم در برابر حشرات و بیماری‌ها مشکلات کمتری را تجربه می‌کند. گلابی از میوه‌هایی است که به مراقبت زیادی احتیاج ندارد و با این‌حال میوه آن بسیار خوش طعم و دلچسب است.

نهال میوه گیلاس

این نهال برای رشد به بارندگی زمستان و شش تا هشت ساعت نور خورشید نیاز دارد. پرورش این میوه در مناطقی که دارای تابستان‌های خشک و خنک هستند بسیار مناسب خواهد بود.

نهال میوه سیب

این میوه خوش طعم و عطر در هر منطقه‌ای رشد می‌کند و بسته به شرایط محیی کیفیت محصولات آن متفاوت خواهد بود. نهال سیب نیاز به گرده‌افشانی به شکل دگرگشنی دارد؛ بنابراین مدیریت گرده‌افشانی اهمیت زیادی در باردهی درخت خواهد داشت.

خرید نهال پسته

خرید آنلاین نهال میوه شناسنامه دار جهادکشاورزی در کرمان

اگرچه نهال پسته به شوری خاک مقاوم است اما بهتر است جهت بازدهی فوق‌العاده این درخت آن را در خاک لومی شنی بکارید. این میوه لاکچری طرف‌داران زیادی برای تهیه انواع دسر و شیرینی و یا تازه‌خوری دارد. کرمان قطب اصلی پرورش این محصول است. درخت پسته شیفته مناطق گرم و خشک است و علاقه‌ای به مناطق مرطوب ندارد.

نهال میوه خرما

درخت خرما یک از درختان قدیمی که قدمتی 5000 ساله دارد. مصرف سرانه میوه خرما در ایران در حدود هفت کیلوگرم بوده و همچنین در کشورهای عربی و اروپایی هم طرف‌دار زیادی دارد. درخت خرما یکی از درختان همیشه سبز است که دچار خزان نمی‌شود و به نخل نیز معروف است.

تنه این گیاه بدن هیچ‌گونه انشعاب است. میوه بسیار شیرین و مغذی خرما دارای یک هسته سخت و پوست سیاه یا قهوه‌ای است و به‌صورت خوشه‌ای در درخت تولید می‌شود. هر برگ درخت خرما 4 تا 6 متر طول دارد و ارتفاع تنه این درخت به 23 متر یا بیشتر می‌رسد. اگر میوه خرما قبل از رسیدگی کامل برداشت شود به آن رطب گویند که قند کمتری در مقایسه با خرمای رسیده دارد و رطوبت آن بیشتر است.

هنگام خرید نهال میوه در کرمان اگر قصد تهیه نهال میوه خرما را داشتید، دقت کنید که این میوه به شرایط دمایی گرم و خشک احتیاج دارد. خرما دارای ریشه‌هایی از نوع افشان است و در عمق خاک نفوذ دارد، این موضوع باعث شده تا خرما میوه مقاومی در برابر کم‌آبی باشد. این میوه برای رشد با هر نوع خاکی سازگار است و همچنین تحمل زیادی به شوری خاک دارد.

شرایط آب و هوایی و اقلیم استان جهت پرورش بهترین نهال میوه در کرمان

همان‌طور که گفته شد، شرایط اقلیمی استان کرمان تحت تأثیر عوامل زیادی، متفاوت است. در نواحی شما و شمال غربی این استان آب‌وهوا کاملاً خشک و گرم است. این در حالی است که در بخش‌های جنوب غربی و مرکز استان کرمان هوا سرد و کوهستانی با خاکی حاصلخیز است.

در دشت نرماشیر و شهداد بارندگی‌ها تا 60 میلی‌متر می‌رسد و این مقدار در ارتفاعاتی نظیر ساردوئیه، ده بکری و جبال بارز تا 350 میلی‌متر و در شهرستان بافت 400 میلی‌متر است. در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی کرمان بارش برف و کولاک در فصل زمستان زیاد مشاهده می‌شود. این بارش در بخش‌های شرقی به‌صورت بارندگی رخ می‌دهد.

بهترین نهال از نظر میزان رسیدگی و مراقبت از آن‌ها

بهترین نهالستان میوه در کرمان

از نظر میزان مراقبت و رسیدگی به درختان، باغداران همیشه درصدد نهالی با رسیدگی کوتاه و کم‌هزینه بوده‌اند. این امر تا حد زیادی به نوع درخت انتخابی شما و سلامت اولیه آن بستگی دارد. هنگامی که برای خرید نهال میوه در کرمان اقدام می‌کنید، اولین نکته مهم در انتخاب بهترین نهال میوه در کرمان، بررسی سلامت ظاهری نهال و تأییدیه‌ها و مجوزهای همراه آن است.

در قدم بعدی باید توجه کنید که نهال خریداری شده توسط شما از سازگاری و مقاومت بالایی در محیط موردنظر برخوردار باشد. دقت کنید گاهی قیمت نهال میوه در کرمان به دلیل کوتاه بودن مدت رسیدگی و مراقبت کمی بالاتر از سایر نهال‌ها است. این افزایش قیمت نهال میوه در کرمان منطقی بوده و شما با خرید این‌گونه نهال‌ها در هزینه‌های آینده خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

شناخت مناطق آب و هوایی جهت کشت بهترین نهال میوه

تنوع آب‌وهوایی در استان کرمان از هوای گرم و خشک تا معتدل و بسیار سرد متفاوت است. شرایط جوی کرمان تحت تأثیر بادهای مختلفی تغییر می‌کند. در مناطقی مانند بافت، چهار گنبد، چشمه راین، گوغر، خبر، سیرچ، ساردوئیه، لاله‌زار، ده بکری، بزنجان، رابر، کوهبنان، بردسیر و تا حدی شهربابک هوای سرد و کوهستانی جریان دارد. همچنین از مناطق گرم کرمان می‌توان به شهداد و جازموریان اشاره نمود.

جمع‌بندی نهایی دررابطه‌ با خرید نهال میوه در کرمان

همان‌طور که گفته شد، ایجاد یک نهالستان میوه در کرمان در قدم اول نیاز به آشنایی با انواع نهال میوه و بررسی سازگاری آن با محیط را دارد و پس از آن باید میزان سوددهی و هزینه‌های هر نهال با سایر نهال‌ها مقایسه شود. در این مقاله سعی شد تا انواع نهال سازگار با استان کرمان به شما معرفی شود تا شما بر اساس نیاز و سلیقه یکی را برگزینید. جهت خرید نهال میوه در کرمان می‌توانید به سایت پالیز نهال مراجعه کنید و یا برای گرفتن راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه با کارشناسان و متخصصان ما تماس بگیرید. از این‌که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید، متشکریم.

وب‌سایت تخصص نهالستان پالیز جهت خرید وفروش ارقام تجاری نهال گردو: palizgerdo.ir

وب‌سایت تخصصی جهت خریدوفروش انواع ارقام تجاری نهال میوه: paliznahal.ir

شماره تماس با ما: 09021832393 - 09141832393 - 09331832393

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ