ثبت شرکت فرصتی برای کسب درآمد آسان

اقتصاد ایران: ثبت شرکت مزایا و منافع گوناگون و مختلفی دارد. اگر بخواهیم تنها به یکی از این مزایا اشاره کنیم، باید بگوییم که ثبت کردن شرکت باعث می شود تا شما بتوانید از افراد با تخصص مرتبط، بیشترین استفاده را ببرید.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،در این مقاله از مزایا و معایب این کار بیشتر خواهیم گفت. ممکن است تصور شما از ثبت شرکت این باشد که دولت ها با الزامی کردن قانون ثبت شرکت به دنبال دریافت مالیات از مردم هستند. اما این تفکر خطا است. چرا که ثبت کردن شرکت و دادن وجه قانونی به کسب و کار مزایا و منافع مختلف و گوناگونی دارد.

ثبت شرکت، مزایا و معایب آن

1-ارائه اعتبار به فعالیت های شرکت

اولین و مهمترین پیام ثبت شرکت ارائه اعتبار است. در واقع با این کار شرکت شما به مشتریان، شرکای تجاری، تامین کنندگان، مخاطبین و... می گوید که ما چهره ی قانونی داریم و تمامی فعالیت هایی که توسط ما به انجام می رسند به پشتوانه قانون هستند و شما می توانید به راحتی و با اطمینان کامل با ما همکاری لازم را به انجام برسانید. فقط فراموش نکنید که برای اطلاع از شرایط و پیگیری ثبت شرکت خود بهتر است با موسسات ثبتی خبره مانند: ثبتی نو، ثبت کاج، ثبت میزان، فکر برتر مشورت کنید.

2-ارائه اعتبار به صاحبین

صاحبین و سرمایه گذاران نیز از این قضیه بهره مند می شوند. شرکت با ثبت شدن تحت چتر قانون قرار خواهد گرفت و همین مساله در نهایت باعث می شود تا نهادها، ارگان ها و همچنین شرکت های خارجی به استفاده از خدمات آن ترغیب گردند.

برای درک این موضوع کافی است تا خودتان را به جای مصرف کنندگان و مشتریان قرار دهید. آیا شما حاضرید با نهادی همکاری کنید که اعتبار ندارد و فاقد هر گونه وجاهت است؟ قطعا خیر. چرا که این موضوع در ذهنتان نقش خواهد بست که چنانچه شرکت زیر تعهداتش بزند تکلیف چه می شود؟ در واقع شما حاضر نخواهید بود به عنوان مخاطب، مشتری شرکتی باشید که کد اقتصادی ندارد. تمامی این دلایل در نهایت باعث می شوند تا سرمایه گذاران به ثبت شرکت اقدام کنند.

3-شراکت در حوزه های مجاز و با اطمینان بیشتری اتفاق می افتد

قطعا می دانید که شراکت یعنی اجتماع دو الی چند نفر. از اینرو شما نمی توانید به تنهایی شرکت تاسیس نمایید. از سوی دیگر شراکت هم نکات مثبت دارد و هم نکات منفی. نکته ی منفی این امر این است که شما هر چقدر به دوست یا شریک تان مطمئن باشید اما وقوع هر اتفاقی غیر ممکن نیست. اختلافات، عدم تفاهم، وجود شبهه و هر گونه شک، از جمله موضوعاتی هستند که می توانند بسیار نگران کننده  و ترس آور باشند. لذا ثبت شرکت باعث می شود تا شراکت در حوزه های مجاز و با اطمینان بیشتری صورت پذیرد.

مزایای ثبت شرکت

مزایای ثبت شرکت

4-افزایش اعتبار قراردادها

یکی از مهمترین اتفاقاتی که با ثبت شرکت رخ می دهد دریافت کد اقتصادی است همچنین دریافت یک شناسه ملی نیز از جمله اتفاقات مهم این امر می باشد. این دو شماره یعنی کد اقتصادی و شناسه ملی در تمامی قراردادها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. لذا شرکت هایی که از این کد در قراردادهایشان استفاده می کنند از اعتبار منحصر به فردی بهره خواهند برد. لذا لازم نیست تا مشتریان نگران باشند. چرا که آنها می توانند این کدها را استعلام کرده و اطمینان های مورد نیاز را کسب کنند. بدیهی است که افراد تمایل داشته باشند تا با شرکت هایی قرارداد ببندند که اعتبار زیادی دارند.

5-ایجاد شدن فرصت برای عقد قراردادهای بزرگ

بدیهی است که قانونی شدن کسب و کار به شناخته شدن بیشتر کمک کرده و اینچنین فرصت برای عقد قراردادهای بزرگ فراهم می گردد. همچنین شراکت با مشتریان و یا برندهای بزرگ از دیگر مزایای قانونی شدن می باشد. البته شانس در این مورد بسیار دخیل است اما کسب و کار شما باید در هر زمان مترصد این فرصت باشد. ثبت شرکت یکی از مهمترین کارهایی که پیش از انعقاد قرارداد باید به انجام برسانید. شما باید هر زمان منتظر ملاقات با بیزینس های بزرگ باشید. به عنوان یک مثال می توان اینگونه مطرح کرد که بسیاری از شرکت های بین المللی مناقصه و مزایده هایی را اعلام می دارند و در مورد شرایط خود اینگونه می گویند که تنها شرکت یا شرکت هایی را خواهند پذیرفت که از شناسه و یا کد معتبر بهره مند باشند. طبیعی است که اگر شما شرکت خودتان را ثبت کرده باشید در چنین مواقعی شانس بزرگتری خواهید داشت.

6-تسهیل شرایط برای تامین سرمایه

گاهی برای پیشرفت کار به سرمایه بیشتری نیاز خواهیم داشت. طبیعی است که با رشد کسب و کار منابع مالی بیشتری مورد نیاز باشند و تامین این منابع همیشه در توان کارفرما نیست. لذا این سرمایه را باید از مراجع قانونی و از روش های معتبر و تایید شده تامین نمود.

یکی از راه های تامین سرمایه دریافت وام و تسهیلات بانکی است. گفتنی است که بانک ها و مراجع قانونی تنها در صورتی وام ارائه میدهند که متقاضی توسط قانون به تایید رسیده باشد. ثبت شرکت باعث می شود تا وجاهت قانونی مورد نیاز تامین گردد و بانک ها برای ارائه اعتبارات لازم مجاب گردند.

یکی دیگر از راه های تامین سرمایه پیدا کردن شریک یا سهامدار است. کسب وجهه قانونی باعث می شود تا دیگران راحت تر و بهتر به شما اعتماد کرده و برای شراکت با شما قدم پیش بگذارند. لذا شما می توانید به آنها سهم بفروشید و اعتبار لازم را توسط آنها تامین نمایید.

7-هر چقدر از تاریخ ثبت شرکت بگذرد، به اعتبار شرکت اضافه خواهد شد

ثبت شرکت باعث می شود تا شما به عنوان کارفرما اعتبارات لازم را کسب نمایید. کما اینکه هر چقدر از تاریخ ثبت شرکت بگذرد به اعتبار شرکت اضافه خواهد شد.

معایب ثبت شرکت

معایب ثبت شرکت

1 پرداخت مالیات

با ثبت کردن شرکت شما ملزم به پرداخت مالیات خواهید بود. البته گفتنی است که این مالیات از سود شرکت پرداخت خواهد شد و ماحصل کار و فعالیت است. با این حال اگر شما در شرکت فعالیتی نداشته باشید و درآمدی حاصل نکنید، کافی است یک اظهارنامه پر کرده و آن را به اداره مالیات تحویل دهید.

2 دفتر مالیاتی

شرکت های ثبت شده باید بطور سالانه دفاتر مالیاتی را پر کرده و آن را به اداره مالیات ببرند. و این چنین پرداخت هایی را به انجام برسانند.

3 پرداخت حقوق و بیمه

با ثبت کردن شرکت به نیروی کار نیازمند خواهید شد. شما باید به نیروی کار حقوق و بیمه بدهید. و این بر اساس قانون کار جزو الزامات است.

4 ثبت مکان

ثبت کردن شرکت به ثبت یک مکان مشخص نیاز خواهد داشت. این مکان می تواند خریداری شود و یا به صورت رهن یا اجاره مورد استفاده قرار بگیرد. ارائه سند آن اجباری است.

5 آشنایی با قوانین تجارت

برای ثبت کردن شرکت شما باید با قوانین تجارت تا حد زیادی آشنایی داشته باشید. لذا لازم است تا مقالات متعددی را مطالعه کرده و دانش تان را اضافه نمایید. این موضوع می تواند وقت گیر باشد اما در نهایت به صرفه است چرا که مطالعه و کسب آگاهی می توانند در کسب موفقیت های بعدی شما تاثیر گذار باشد. 

برای کسب درآمد آیا شرکت ثبت کنیم؟

دولت ها با الزامی کردن قانون برای ثبت شرکت، از صاحبین کسب و کار مالیات دریافت می کنند. اما این موضوع تنها دلیل الزام برای قانونی کردن کسب و کار نیست. بلکه دولت با این کار شرایط را برای شناخته شدن بیشتر تسهیل می نماید و با شناخته شدن بیشتر  وام و کمک های اقتصادی راحت تر اعطا می گردند. در این مقاله از ثبت شرکت و مزایا و معایب آن گفتیم. امیدواریم که این مقاله و مطالب آن برای شما سودمند بوده باشد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ