مثل حرفه ای ها به ایتالیا سفر کنید!

اقتصاد ایران: قطعاً نکاتی وجود دارد که باید قبل از رفتن به ایتالیا بدانید که به شما کمک شایانی می کند و سفرتان را کمی راحت تر می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، قطعاً نکاتی وجود دارد که باید قبل از رفتن به ایتالیا بدانید که به شما کمک شایانی می کند و سفرتان را کمی راحت تر می کند. از تقلب های بزرگ فرهنگی گرفته تا چیزهای به ظاهر کوچک، در اینجا نکات مهمی وجود دارد که قبل از سفر به ایتالیا باید بدانید. اگر قصد خرید تور ایتالیا را دارید این صفحه را از دست ندهید در اینجا نکاتی وجود دارد که می تواند برای کسانی که قصد خرید تور اروپا به مقصد سایر کشورهای این قاره را دارند نیز مفید باشد.

قبل از رفتن عبارات اساسی را یاد بگیرید

این برای هر کشوری که بازدید می کنید ضروری است. اگر می توانید، یاد بگیرید حداقل چند عبارت مانند نحوه درخواست راهنما، نحوه پرسیدن قیمت چیزی، اشکال صحیح ببخشید، لطفا و ممنون و شاید حتی نحوه بیان شما مفید خواهد بود. در مواقع اضطراری به برخی غذاها یا داروها حساسیت داشته باشید. اگرچه اکثر شهرهای توریستی بزرگ در ایتالیا انگلیسی زبانان زیادی دارند، هرگز دست کم نگیرید که چیزی به کوچکی یک ادب در زبان محلی می تواند راه طولانی را برای شما به ارمغان بیاورد.
 

مراقب جیب برها باشید

این یکی واضح است، توصیه می شو گردشگران ایرانی که تور فرانسه را هم می خرند مراقب این موضوع باشند چون پول نقد زیادی حمل می کنند. اما چیزی که واضح نیست این است که چگونه آنها را تشخیص دهیم. جیب برهای ایتالیایی حرفه ای هستند یعنی واقعا خوب. کیف خود را زیپ بسته نگه دارید و همیشه در شلوغی وسایل شخصی خود را با دست نگه دارید، حتی اگر می توانید آن را ببینید یا فکر می کنید هیچ کس نمی تواند بدون توجه شما به آن برسد. آنها حرفه ای هستند و زمانی که مردم انتظارش را ندارند ضربه می زنند. حتی هنگام خرید از یک فروشگاه، افراد می توانند به راحتی انگشتان چسبنده خود را در کیفی که روی آن تمرکز ندارید بفشارند و به پول برسند، یا کوله پشتی شما را آماده کنند تا شریک آنها بدون اطلاع شما کار کند.

ایتالیایی ها اسپرسو زیادی می نوشند

روش های انگشت شماری برای سفارش قهوه در ایتالیا وجود دارد، اما مهم نیست که چگونه آن را سفارش دهید، باز هم بر پایه اسپرسو است. فنجان آمریکایی که ممکن است هوس کنید و بخواهید آن را در یک فنجان کاغذی حمل کنید، به سختی می توانید پیدا کنید، مگر اینکه به طور خاص در روی درب و پنجره یک کافه تبلیغ شود. تقریباً هرگز یک ایتالیایی را نخواهید دید که یکی از آن فنجان‌ها را حمل کند. آنها تک شات اسپرسو را در پیشخوان می نوشند و راه می روند. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما به عنوان یک قاعده کلی، کاپوچینو از ساعت 11:30 صبح گذشته باشد سرو می شود (فقط برای صبحانه است)، اگر یک شات دوبل سفارش دهید، دو کافه معمولی دریافت خواهید کرد (بنابراین یک کافه لانگو، اسپرسو سفارش دهید).


 
همیشه بلیط قطار و اتوبوس خود را از قبل بخرید
چه در حال سوار شدن به قطار، اتوبوس یا تراموا باشید، صرف داشتن یک بلیط در دست کافی نیست. شما باید به محض ورود به یک وسیله نقلیه، بلیط خود را تأیید کنید تا مقامات متوجه شوند که از یک بلیط برای چندین بار استفاده نمی کنید، بنابراین سیستم را دستکاری می کنید. اگرچه مقامات حمل و نقل همیشه بررسی نمی کنند، آنها به طور تصادفی روشن و خاموش می شوند تا یک جارو را انجام دهند. اگر بدون بلیط معتبر گرفتار شدید، آماده باشید که از اتوبوس پیاده شوید، از شما خواسته شود سندی را امضا کنید، یا جریمه بلیط را به صورت نقدی پرداخت کنید. شما می توانید درخواست کنید که بلیط به آدرس منزل شما که در اسناد کشور شما درج شده است ارسال شود و از پرداخت حضوری خودداری کنید، بنابراین آنها را مجبور کنید که یک رسید مناسب برای شما بنویسند که امضا می کنید. فقط بلیط خود را تأیید کنید. این مورد برای عزیزانی که تور سوئیس را خریداری می کنند نیز صدق می کند.

خرید برندهای طراح جعلی غیرقانونی است

ایتالیا به دلیل برندهای مد بالا مانند پرادا، گوچی، دولچه و گابانا و امثال آن شناخته شده است. وسوسه انگیز است که بخواهید یک سوغاتی ایتالیایی را به خانه بیاورید، به خصوص اگر بتوانید یک نسخه عالی را با تقریباً نصف قیمت پیدا کنید. تعداد زیادی از خارجی ها را خواهید دید که کیف های طراحان تقلبی را دستفروشی می کنند، اما در ایتالیا این کار غیرقانونی است. بسیاری از بازرگانان کیسه ها را روی بازوهای خود حمل می کنند، یا آنها را روی یک ملحفه با وتر در اطراف قرار می دهند که می توانند به راحتی آن را بکشند و هنگامی که پلیس در نزدیکی هستند، فرار کنند. همیشه اتفاق رخ می دهد. این یک مشکل در فلورانس است که پلیس مخفیانه بازارها و جاذبه های گردشگری را برای این تجار غیرقانونی بررسی می کند. مردم بیشتر اوقات با آن کنار می آیند، اما بهتر است از انها خرید نکنید.
 

همیشه قبل از عبور از خیابان به هر دو طرف نگاه کنید

توجه داشته باشید که رانندگان ایتالیایی ممکن است بی رحم تر از آنچه در خانه به آن عادت کرده اید به نظر برسند. شهر رم به دلیل داشتن رانندگان زیاد و ترافیک زیاد و حتی بیشتر به دلیل خطرناک بودن برای عابران پیاده مشهور است. غیرعادی نیست که افرادی با خودروهایی برخورد می کنند که از توقف برای افرادی که از جاده عبور می کنند خودداری می کنند. اگرچه همه شهرهای ایتالیا از این نظر شبیه رم نیستند، اما هنگام قدم زدن در شهر تعادلی بین احتیاط و اعتماد به نفس هنگام عبور از خیابان وجود دارد. می دانیم که ایرانیان این موضوع را رعایت می کنند اما چون در مواردی مانند تور هلند نیازی به توجه به این موضوع نیست در اینجا بیان کردیم.

کفش های محکم و راحت ضروری است

عقل سلیم پیشنهاد می کند زمانی که تمام روز را در مکانی جدید پیاده روی می کنید، باید کفش های راحت بپوشید. سپس ایتالیا با تمام خیابان‌های سنگفرش، سنگفرش‌های ناهموار، چاله‌ها و پیاده‌روهای باریک وجود دارد، البته ناگفته نماند که ماشین‌ها و اسکوترها هم هستند. اگر می توانید، تعادل عالی بین راحتی و سبکی پیدا کنید آن کفش مورد نظر خواهد بود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ