مقاومت و دوام بسیار بالای کفپوش اپوکسی

اقتصاد ایران: کفپوش اپوکسی که معمولا با نام تجاری epoxy floor coating نیز از آن یاد می شود تشکیل شده از دو جزء رزین های اپوکسی و هاردنر می باشند. میکس شده ی این دو ماده با یک نسبت معین عملا کفپوش اپوکسی را خلق می کنند که پس از قرارگیری روی سطح و خشک شدن کامل یک فیلم رنگ فوق العاده سخت را شکل می دهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، این لایه ی رنگ مناسب سطوح کف هستند و می توانند در برابر فشار و نیروهای ناشی از وزن تجهیزات و ماشين آلات و نیروی انسانی حداکثر استحکام را از خود نشان دهند. به طور کلی می توان دلایل استفاده از کفپوش اپوکسی را مانند دیگر انواع پوشش های کف مانند کفپوش پلی اورتان یک افزایش زیبایی محیط و دو جلوگیری از تخریب ساختاری بتن برشمرد.

کفپوش اپوکسی موارد استفاده ی بسیار بالایی دارند و محدودیت قابل توجهی برای بکارگیری از آن در سطوح کف وجود ندارد. در ادامه ی این مقاله بیشتر با مشخصات فنی و کاربردهای آن آشنا می شویم.

مشخصات فنی کفپوش اپوکسی

هر نوع رنگ صنعتی و یا رنگ ساختمان دارای یکسری مشخصات فنی می باشد که نشان می دهد شرایط بکارگيری آن چگونه باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود. اولین نکته مربوط به ضخامت حاصله از این رنگ است که بر خلاف دیگر پوشش های سطوح دیواری که دارای ابعاد فیلم رنگ بسیار کم هستند. اما کفپوش اپوکسی دارای ضخامت لایه ی رنگ بسیار بالاتری هستند.

البته این موضوع کاملاً بدیهی می باشد چرا که کفپوش در سطوح کف استفاده می شود و به منظور دوام بالا در برابر نیروهای وزن باید دارای ضخامت بیشتری باشند. در ذیل چند نمونه از مشخصات فنی این ماده ی رنگی ارزشمند را عنوان می کنیم تا بیشتر با خصوصیات آن آشنا شویم.

  • رنگ میانی کفپوش دارای ضخامت 1500 تا 5000، رنگ رویه 500 تا 2000، کفپوش آنتی استاتیک 500 تا 1500 میکرومتر ضخامت دارد.
  • قدرت پوشش دهی کفپوش اپوکسی میانی در ضخامت 1500 میکرون برابر 0.62 متر مربع بر لیتر، رنگ رویه در ضخامت 500 میکرون 1.9 متر مربع بر لیتر، نوع آنتی استاتیک در ضخامت 500 میکرون 1.92 مترمربع بر لیتر است.
  • زمان خشک شدن کفپوش اپوکسی میانی درحالت اولیه 12 ساعت و نهایی 7 روز، رنگ رویه و آنتی استاتیک هر دو به ترتيب 18 ساعت و 7 روز می باشد.
  • عمر مفید یا pot life نوع میانی و آنتی استاتیک برابر 25 تا 35 دقیقه و نوع کفپوش اپوکسی رویه برابر 25 تا 30 دقیقه است.
  • زمان لازم برای اعمال پوشش مجدد کفپوش برای هر سه نوع کفپوش در دمای 25 درجه سانتیگراد برابر حداقل 10 ساعت و حداکثر 24 ساعت است که به نسبت رطوبت محیط متغیر است.

کفپوش اپوکسی

کاربردهای گسترده ی کفپوش اپوکسی در نواحی مختلف

  • گاراژها و تعمیرگاه های مکانیکی

این مناطق اصولاً جزو نواحی پر تنش محسوب می شوند. چرا که وزن ناشی از ماشین آلات که دائماً در حال رفت و آمد هستند به طور مستقیم کفپوش ها را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این وجود آلاینده ها و مواد روغنی نیز مزیت بر علت می شود. اما کفپوش به طور کامل در برابر عوامل مذکور مقاوم است.

  • آشپزخانه ها و مطبخ ها

مواد غذایی، روغنی و ترکیبات بسیار چسبنده ای که در اینگونه مناطق وجود دارد می تواند در صورت تماس با سطح بتن باعث تغییر رنگ و خوردگی بلند مدت بتن می شوند. در نتیجه استفاده از کفپوش اپوکسی در این شرایط فوق‌العاده سودمند خواهد بود.

  • مراکز و سالن های ورزشی

عمدتا کفپوش اپوکسی مناسب ترین گزینه برای سالن های ورزشی هستند چرا که هم دارای مقاومت بالایی می باشند و هم فضای محیط را همواره پاکیزه و دل انگیز جلوه می دهند که همین عامل یک نکته ی مثبت برای ورزشکاران خواهد بود.

  • منازل و خانه های مسکونی

شما می توانید کفپوش اپوکسی را بدون محدودیت در اتاق، سالن و هر جایی از فضای خانه ی خود استفاده کنید. از طرفی وجود کفپوش های سه بعدی نیز هیجان و رغبت بالایی را در میان خریداران ایجاد کرده است.

  • صنایع تولیدی

امروزه بسیاری از صنایع در بخش تولید مواد غذایی و بسیاری از صنایع دیگر به واسطه ی مزیت های فراوان این نوع از کفپوش ها ، آن ها جزو انتخاب اول خود قرار می دهند.

کفپوش اپوکسی

خرید از شرکت رانا کیمیا فام چه مزیت هایی را به همراه دارد؟

  • محصولات رنگی از جمله کفپوش اپوکسی در شرکت رانا کیمیا فام در انواع مختلف رنگ میانی، آنتی استاتیک، رویه و پرایمرهای اپوکسی تولید می شوند و مشتریان گرامی گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند.
  • تطابق کلیه ی محصولات تولیدی با استانداردهای بین المللی، بطوریکه این ویژگی مهم سبب افزایش کیفیت محصولات شده است.
  • عرضه ی به موقع محصولات رنگی متناسب با نیاز خریداران در حجم دلخواه.
  • ارائه مشاوره در یک زمان جداگانه به خریداران گرامی تا از این طریق بتوانند در فرآیند خرید بهترین انتخاب را داشته باشند.
  • قیمت مناسب و به صرفه و متعادل نسبت به بازار و رقبا

جهت مشاوره و خرید انواع محصولات رنگی و کفپوش اپوکسی به سایت رانا کیمیا فام به آدرس اینترنتی www.ranachem.com سربزنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ