پاک کردن لکه خشک شده از روی فرش با مواد طبیعی

اقتصاد ایران: معمولا بچه ها ژله را به دلیل طعم شیرین و رنگ های جذاب آن دوست دارند. اما در حیم خوردن ژله، ممکن است به طور تصادفی مقداری از این دسر خوشمزه روی فرش یا موکت بریزد. همانطور که حتما می دانید، پاک کردن لکه ژله از فرش، بایستی به سرعت در همان لحظات اولیه بعد از ریختن آن انجام شود. ولی گاهی اوقات به دلیل همرنگ بودن ژله با گل های فرش، اصلا متوجه ریختن ژله نمی شوید و ژله بر روی فرش خشک می شود. لکه ژله خشک شده معمولا به سختی از فرش پاک می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، در چنین مواقعی بهترین کاری که می توانید انجام دهید، استفاده از خدمات قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی نیروی هوایی است. اما اگر ترجیح می دهید لکه ژله را خودتان با مواد طبیعی از روی فرش پاک کنید، این مقاله ما را تا انتها بخوانید.

چند راه ساده برای از بین بردن لکه ژله از روی فرش (روش های طبیعی)

1.برای از بین بردن ژله اضافی، از حوله نم دار استفاده کنید

    ابتدا از یک حوله یا پارچه نم دار شده به کمک آب استفاده کنید تا لکه ژله اضافی را از روی فرش پاک کنید. دقت کنید که ناحیه لکه دار شده با ژله را کمی پاک کنید اما آن را مالش ندهید. با مالش دادن الیاف با دستمال مرطوب، امکان حل و پخش شدن ژله وجود دارد. همچنین با مالش دادن به کمک دستمال نم دار، باعث می شوید ژله به عمق فرش نفوذ کند.

2. از جوش شیرین استفاده کنید

    بعد از اینکه لکه ژله کمی مرطوب شد، می توانید روی ناحیه آغشته به ژله، کمی جوش شیرین بپاشید. جوش شیرین می تواند رطوبت ژله را جذب کند. پس از پاشیدن جوش شیرین روی فرش، کمی صبر کنید و سپس به کمک جاروبرقی جوش شیرین را از فرش پاک کنید.

3.یک ترکیب طبیعی تهیه کنید

    برای تمیز کردن بهتر فرش خود می توانید یک محلول خانگی درست کنید. برای این کار مایع ظرفشویی، سرکه و آب را در یک ظرف مخلوط کنید. این ترکیب برای تمیز کردن عمیق فرش مفید خواهد بود.

اگر نمی خواهید تمیز کردن فرش را در منزل خودتان انجام دهید و قصد دارید تا به سرعت از خدمات یک قالیشویی حرفه ای استفاده کنید، همین حالا از خدمات قالیشویی آنلاین بهره ببرید.

4. محلول پاک کننده را روی ناحیه لکه دار بمالید

ابتدا از محلول تهیه شده به کمک یک بطری اسپری یا یک قاشق، مستقیما روی فرش بریزید. دقت کنید که فرش را بیش از حد خیس نکنید و فقط در حدی از ماده روی فرش بریزید که لکه تمیز شود. به کمک یک مسواک قدیمی یا یک پارچه، کمی ماده را روی الیاف بمالید. سپس 5 دقیقه صبر کنید تا محلول اثر کند. بعد از آن یک دستمال تمیز بردارید و تا حد ممکن لکه را تمیز کنید.

در این مرحله نیز لکه را مالش ندهید. این مرحله را تا جایی ادامه دهید که لکه به طور کامل از بین برود.

5. فرش را بشویید

پس از تمیز کردن کامل لکه، اکنون باید محل تمیز شده را به خوبی پاک کنید تا ژله و محلول کاملا از فرش خارج شود. می توانید این کار را به کمک یک دستمال و یک کاسه آب انجام دهید. همچنین می توانید یک بطری اسپری را با آب پر کنید و مستقیما بر روی محل بزنید. سپس به کمک یک دستمال، الیاف را به آرامی تمیز کنید.

این روند را تا جایی تکرار کنید که یک فرش تمیز به دست آورید.

6. جاروبرقی بکشید

برای نتایج بهتر، فرش را جاروبرقی بکشید و آن را به درستی تمیز کنید. جاروبرقی کشیدن باعث می شود تا الیاف فرش به حالت اولیه خود بازگردند. همچنمین با جاروبرقی کشیدن می توانید مابقی مواد باقی مانده را از فرش تمیز کنید.

7. فرش را خشک کنید

پس از جاروبرقی کشیدن، اجازه دهید فرش کاملا خشک شود. ابتدا به کمک یک حوله یا دستمال آبگیر تمیز، سعی کنید رطوبت اضافی فرش را کاملا خشک کنید. بهتر است یک دستگاه تهویه در نزدیکی فرش روشن کنید یا پنجره ها را باز کنید تا فرآیند خشک کردن به طور کامل انجام شود.

خشک کردن فرش پس از تمیز کردن لکه، یکی از مراحل مهمی است که نباید هرگز فراموش کنید. به خاطر داشته باشید فرشی که مرطوب شده، با افزایش احتمال کپک زدن و پوسیدگی همراه است. بنابراین تا حد ممکن فرش را پس از لکه گیری در منزل خشک کنید.

علاوه بر این به یاد داشته باشید که روی فرش مرطوب راه نروید. برای این منظور می توانید یک یا چند دستمال حوله ای روی محل تمیز شده قرار دهید. در صورتی که می خواهید تمام مراحل تمیز کردن لکه، شستشو و خشک کردن را به صورت کاملا اتوماتیک و مکانیزه انجام دهید، می توانید از خدمات قالیشویی توحید استفاده کنید.

یک راه حل قابل اعتماد برای از بین بردن لکه ژله از روی فرش

شستشوی مکانیزه فرش توسط قالیشویی های حرفه ای نظیر قالیشویی توحید یکی از روش های متداول، مقرون به صرفه و عالی برای از بین بردن انواع لکه ها به خصوص لکه های ژله و یا سایر دسرهای شیرین است. قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده نیروی هوایی با در اختیار داشتن تکنسین های فرش شویی حرفه ای و دستگاه های به روز می توانند به راحتی فرش های شما را ظرف حداکثر 3 روز شستشو داده و به شما تحویل دهند.

امروزه استفاده از خدمات ثبت سفارش قالیشویی آنلاین موجب شده تا بسیاری از افراد بتوانند در هر جا و هر زمان به راحتی سفارشات خود را در بستر وب ثبت کرده و در اسرع وقت درب منزل دریافت نمایند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید خدمات باکیفیت و 24 ساعته خود را در سرتاسر شهر تهران و کرج به همشهریان عزیز ارائه می نماید. شما می توانید با ثبت سفارش آنلاین قالیشویی در مجموعه توحید به راحتی خدمات مبل شویی یا موکت شویی و قالیشویی را از ما بخواهید. فرش ها خشک شده، لول شده و کاور شده به شما تحویل خواهند شد.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ