شیر برقی هیدرولیک در صنعت

اقتصاد ایران: صنعت دنیای بسیار پیچیده و گسترده‌ای است و فرآیندهای مختلفی را شامل می‌شود که در نهایت چرخه زندگی بشر را به حرکت در می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، انتقال قدرت یکی از مهم‌ترین مباحث در فرآیندهای صنعتی است و بخش‌های مختلفی صنعتی در تلاشند فرآیندهای انتقال قدرت را با دقت بالا و هزینه کم انجام دهند. به همین خاطر امروزه استفاده از سیال‌های تحت فشار برای انتقال و کنترل قدرت در واحدهای مختلف صنعتی‌ توسعه و البته ضرورت یافته است. سیستم هیدرولیک یکی از شاخه‌های مهم صنعت است که با استفاده از قدرت سیال، سرعت و قدرت سیستم‌ها را کنترل می‌کند. این کنترل سیال به وسیله اصلی‌ترین قطعه سیستم هیدرولیک یعنی شیر برقی هیدرولیک انجام می‌شود. قطعات به کار رفته در هر بخش از صنعت وظایف خاصی به عهده دارند و عملکرد کلی سیستم را ممکن می‌سازند. در این بین شیر برقی هیدرولیک عملکرد اصلی عملگرهای هیدرولیک را فراهم می‌سازد. این شیر کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

شیر برقی هیدرولیک چیست؟

این شیر برقی یکی از مهم‌ترین قطعه‌های صنعتی است که به کمک نیروی الکتریسیته کار می‌کند. این شیر برقی وظیفه دارد که در سیستم هیدرولیک میزان جریان سیال یا مایع را کنترل کرده و در مواقع ضروری جریان سیال را قطع یا وصل کند. با توجه به این که موتور پمپ در سیستم‌های هیدرولیک قدرت بالایی دارد و در نتیجه نیروی زیادی به سیالات وارد می‌شود، می‌توان کنترل و تنظیم این فشار و نیرو را اصلی‌ترین وظیفه شیر هیدرولیک برقی دانست. حتما می‌دانید که شیرهای هیدرولیکی در دو نوع دستی و برقی تولید می‌شوند. استفاده از شیرهای برقی از آن جهت حائز اهمیت و پرکاربرد است که دقت بالا و سرعت عمل قابل توجهی در عملکرد خود دارند. شیر برقی در سیستم هیدرولیک ساختار پیچیده‌تری نسبت به نوع دستی آن دارد. به همین جهت کاربردهای پیچیده‌تری نیز برای آن تعریف شده است.

نحوه عملکرد شیر برقی هیدرولیک

عملکرد کلی این شیر برقی به این صورت است که جریان سیال را در سیستم کنترل کرده و در صورت لزوم قطع یا وصل می‌کند. در واقع این شیر به خوبی میزان فشار را تشخیص می‌دهد و به صورت خودکار عمل می‌کند. این شیر برقی از یک هسته فرومغناطیسی تشکیل شده است  که دارای قابلیت جا به جایی است و تاثیر مثبتی بر روی عملکرد شیر دارد. عملکرد این هسته به این صورت است که وقتی سلونوئید جریان برق را به آن وارد کند، نوعی میدان مغناطیسی ایجاد شده و سبب حرکت این هسته می‌گردد. بر اساس این تعریف می‌توان سلونوئید را مهم‌ترین بخش در سیستم هیدرولیک دانست که با باز و بسته کردن ورودی شیر آن را کنترل می‌کند. سلونوئید ساختار نسبتا ساده‌ای دارد. استفاده از قالب فولادی در ساختار آن سبب شده هنگام ورود جریان برق، سیم پیچ سلونوئید خاصیت آهنربایی پیدا کرده و با جذب جریان هسته به حرکت درآید.

انواع شیر برقی هیدرولیک در صنعت

شیرهای برقی با توجه به نحوه عملکردشان انواع مختلفی دارند و هر نوع از آن‌ها نیز با ابعاد و طراحی منحصر به فرد کاربرد ویژه خود را دارد. در ادامه تقسیم بندی این شیر برقی را از لحاظ عملکرد بررسی می‌کنیم.

  • شیر برقی کنترل جهت: این شیر مسیر عبور سیال را مشخص کرده و جهت حرکت آن را مدیریت می‌کند. شیر کنترل جهت، بر اساس استفاده در انواع مختلف یک طرفه، دو طرفه و چند طرفه وجود دارد.
  • شیر برقی کنترل فشار: شیر کنترل فشار یکی از انواع شیرهای هیدرولیک برقی است که وظیفه آن محافظت از سیستم هیدرولیک در برابر تغییرات ناگهانی فشار است. این فشار بیشتر در مواقع باز و بسته شدن شیر و کاهش یا افزایش میزان دبی ایجاد می‌شود. گاهی ممکن است فشار وارده به سیستم تا چهار برابر افزایش پیدا می‌کند؛ به همین خاطر استفاده از شیرهای کنترل برای جلوگیری از افزایش بیش از حد فشار ضروری است.
  • شیر برقی کنترل جریان: این شیر نیز نوع دیگری شیر برقی هیدرولیک است که با تغییر میزان دبی، ورودی و خروجی سرعت سیلندر و موتور را در سیستم هیدرولیک تنظیم می‌کند. اگر در سیستم هیدرولیک به صورت هم‌زمان از شیر کنترل جریان و شیر کنترل فشار استفاده کنید، می‌توانید در مقدار دبی تغییرات اعمال کنید.
  • شیر پروپرشنال: این شیر در مقایسه با سایر شیرهای برقی هیدرولیکی ساختار پیشرفته‌تر، دقت بالاتر و سرعت بیشتری دارد‌. تغییر جریان خروجی در این شیرها به جریان الکتریکی وارد شده به سلونوئید ارتباطی ندارد. سلونوئید به کار رفته در این شیر متفاوت است. به این صورت که میزان جریان الکتریکی ورودی به سلونوئید رابطه مستقیمی با میزان نیرویی دارد که به شیر منتقل می‌شود‌. در واقع میزان جریان الکتریکی جایگاه هسته فرومغناطیسی و میزان جا به جایی آن را مشخص می‌کند. به این ترتیب اگر جریان ورودی بیشتر باشد، نیرویی که به سلونوئید وارد شده بیشتر می‌شود و جریان بیشتری نیز توسط هسته فرومغناطیسی جذب می‌گردد. معکوس همین جریان در کاهش جریان ورودی دیده می‌شود. شیر پروپرشنال را می‌توان تلفیقی از شیر دیجیتال و شیر سروو دانست.

نکات مهم هنگام خرید شیر برقی هیدرولیک

همان طور که گفتیم شیرهای برقی هیدرولیکی انواع  مختلفی دارند.  قطعا تفاوت در ساختار و ابعاد این شیرهای برقی شما را به عملکرد متنوعی از آن‌ها می‌رساند. به عبارتی این شیرها کاربردهای بسیار گسترده‌ای در صنعت دارند. با توجه به این که تنوع این قطعات صنعتی بالا است و هر کدام در شرایط خاصی به کار گرفته می‌شوند، باید نسبت به چگونگی عملکرد آن‌ها آگاه بوده و هنگام خرید شیر برقی برای سیستم هیدرولیک فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید تا به انتخاب درستی برسید‌. در ادامه برخی از نکات مهم هنگام خرید این قطعه صنعتی را بیان می‌کنیم.

  • این نوع شیر دارای جریان متناوب و جریان مستقیم است. بنابراین اگر می‌خواهید به بازدهی بهتری در استفاده از این قطعه برسید، باید میزان ولتاژ ورودی به شیر را در نظر داشته باشید. در حقیقت طرز کار این شیر برقی به نوع ولتاژ ورودی بستگی دارد.
  • برای عملکرد صحیح شیر باید ماکسیمم زمان روشن بودن و فعالیت سیستم هیدرولیک را در نظر بگیرید. هر شیر به تناسب حداکثر زمان استفاده از آن تنوع زیادی دارد.
  • سیالی که درون سیستم هیدرولیک جریان دارد، داخل لوله‌ها به گردش در می‌آید، بنابراین برای کنترل جریان سیال داخل لوله، طبیعتا باید شیر برقی به لوله وصل شود. به همین دلیل هنگام خرید شیر باید سایز و ابعاد دهانه شیر را در نظر بگیرید تا با قطر لوله هم‌خوانی داشته باشد.
  • برخی از مایعاتی که در سیستم هیدرولیک به گردش درمی‌آیند، قابل اشتعال و قابل انفجار هستند. به همین خاطر کنترل صحیح آن‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و باید شیری متناسب با این نوع مایعات انتخاب کنید. ضمن این که نحوه عملکرد هر شیر برقی برای مایعات مختلف متفاوت است.
  • تناسب سایز شیر برقی با دبی سیستم فاکتور بسیار مهمی است که باید هنگام خرید شیر به آن توجه کنید. اگر در انتخاب سایز شیر برقی هیدرولیک اشتباه کنید، مدار با افت فشار مواجه شده و نتیجه آن داغ شدن روغن هیدرولیک می‌باشد.

قیمت شیر برقی هیدرولیک

طبیعتا تنوع بالا در شیرهای برقی شما را به قیمت‌های متفاوتی از این قطعه صنعتی می‌رساند. در مورد قیمت این نوع شیر هیدرولیکی باید بدانید که نرخ فروش آن با توجه به نوع شیر، طرح آن، ابعاد و اندازه، کاربرد شیر برقی و فاکتورهایی که در ساختار آن نقش دارند مشخص می‌شود. علاوه بر این‌ها برند تولید کننده و شرکت عرضه کننده و همچنین نرخ ارز در قیمت شیر هیدرولیک برقی نقش موثرو پر‌رنگی دارند. با توجه به این شیرهای برقی هیدرولیکی کاربردهای بسیار گسترده‌ای در صنعت دارند، برندهای مختلفی این قطعات مهم صنعتی را تولید می‌کنند. به همین دلیل شاهد انواع مختلفی از شیرهای برقی با نوسان قیمت قابل توجه در بازار فروش آن هستیم. از آنجا که این روزها فروش‌های ایننترنتی رونق بسیاری گرفته‌اند، شما می‌توانید در سایت‌های عرضه کننده شیرهای برقی هیدرولیک، قیمت آن‌ها را با یک دیگر مقایسه کنید. معمولا قیمت‌ها به صورت رقابتی ارائه می‌شوند.

شیر برقی هیدرولیک در هیدروپرشین

قیمت شیرهای برقی هیدرولیکی یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب آن‌ها است اما گذشته از آن کیفیت این تجهیزات نقش مهم‌تری  در انتخاب آن‌ها دارد. هیدروپرشین اولین و بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی قطعات هیدرولیکی در ایران است که به صورت تخصصی در حوزه هیدرولیک و تعمیرات قطعات آن فعالیت دارد. این فروشگاه تأمین کننده و عرضه کننده انواع شیرهای برقی است و آن‌ها را از بهترین برندهای روز دنیا تهیه و عرضه می‌کند. هیدروپرشین علاوه بر فروش باکیفیت‌ترین شیرها و قطعات هیدرولیک، این تجهیزات را با بهترین و به روزترین ابزار آلات  تعمیر کرده و در کوتاه‌ترین زمان تحویل می‌دهد. شما می‌توانید با خرید شیر برقی هیدرولیکی از هیدروپرشین هم‌زمان قیمت مناسب و کیفیت تضمینی را تجربه کنید. این سایت فروش محصولات عرضه شده خود را ضمانت و پشتیبانی کرده و محصولات مرجوعی را تا یک هفته پس از فروش پذیرش می‌کند.

گذشته از تضمین کیفیت و قیمت که دو فاکتور مهم در خرید هستند، تیم متخصص این سایت به مشتریان خود خدمات مشاوره رایگان ارائه می‌دهند. بنابراین اگر اطلاعات دقیقی در خصوص شیرهای برقی هیدرولیک ندارید، می‌توانید از تیم مشاوره هیدروپرشین راهنمایی و مشاوره دریافت کرده و با اطمینان خرید خود را انجام دهید. جهت مشاهده لیست قیمت شیر برقی هیدرولیک و خرید آن از طریق لینک زیر وارد سایت هیدروپرشین شوید.
https://hydropersian.com

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ