صدور ۳ هزار ویزا با هدف جهش در جذب گردشگر

اقتصاد ایران: مدیر کل کنسولی وزارت خارجه با بیان اینکه صدور روادید برای ورود گردشگران برخی از کشورها به ایران از ۵ تا ۶ برابر افزایش یافت، گفت: این میزان ویزا را از ۵۰۰ به ۳ هزار ویزا رساندیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، همایش مشترک فعالان گردشگری ایران و عراق از روز سوم آذرماه در هتل پردیسان مشهد شروع شده و تا ۵ آذرماه ادامه دارد. در ادامه نشست‌های بین طرف ایرانی و عراقی نشستی نیز شب گذشته برگزار شد و افراد دیگری سخنرانی کردند.

در این برنامه محمود ادیب مدیر کل کنسولی وزارت خارجه بیان کرد: روادید درمانی کمک زیادی در سرپا نگه داشتن دفاتر گردشگری در کشور داشته است. برای ورود گردشگران برخی از کشورها میزان صدور روادید را ۵ تا ۶ برابر افزایش دادیم یعنی این میزان را از ۵۰۰ روادید به سه هزار روادید رساندیم تا جهشی برای ورود گردشگر باشد.

وی افزود: در حال حاضر روادید از طرف ایران برای عراقی‌ها در مرزهای هوایی و زمینی برداشته شده است. امیدواریم در دولت عراق نیز این تصمیم گیری انجام شود و بعد از لغو روادید هوایی، لغو روادید زمینی را نیز برای ایرانیان داشته باشیم.

در ادامه برنامه عبدالکریم جاسم کریم سرکنسول عراق در مشهد بیان کرد: سفر دلیلی برای آشنایی مردم دو کشور است. سفر باعث آشنایی بیشتر درباره اخلاق مردم دو کشور می‌شود. کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند، نقش زیادی در معرفی فرهنگ دو کشور ایجاد می‌کنند. اگرچه ما در حوزه سیاسی به عنوان نمایندگان دولت و سفیر کشورها هستیم اما شما مدیران آژانس‌های مسافرتی نمایندگان مردم هستید.

سرکنسول عراق در مشهد خطاب به آژانس‌های مسافرتی گفت: نقش شما در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همکاری‌های بین دو کشور بسیار مهم است. ما باید بکوشیم سختی‌های یک مسافر برطرف شود. ایمان دارم این همایش یکی از گام‌های اساسی برای تحقق این امر خواهد بود.

وی بیان کرد: مسافران می‌توانند از طریق دفاتر مسافرتی به سفر بروند. این موضوع دال بر آن نیست که آژانس از مسافر سوءاستفاده کند.

وی همچنین درباره صدور روادید دانشجویی اظهار داشت: صدور روادید برای دانشجویان عراقی دچار مشکل است. زمانی که دانشجو اقدام می‌کند، پس از مدت طولانی نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. این یک ضعف است. ما دانشجویان عراقی را تشویق می‌کنیم که در ایران تحصیل کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ