چند راهکارساده برای تحقق استراتژی بازاریابی دیجیتالی!

اقتصاد ایران: بازاریابان باید استراتژی های دیجیتالیشون رو توسعه بدن که بتونن با دنیای همیشه در حال تغییر سازگاری داشته باشن.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،شتاب روندها و فناوری های دیجیتال مارکتینگ باعث شده بسیاری از برندها استراتژی‌هاشون رو مورد ارزیابی مجدد قرار بدن.

بازاریابان یاد می گیرن که باید در برنامه ریزی‌هاشون فعال باشن تا مبادا رویدادهای پیش بینی نشده کمپین های اونا رو خراب کنه. 

یکی از کاتالیزورهای آشکار، همه گیری COVID-19 بود.

این همه‌گیری باعث ایجاد دو سال تحول دیجیتال در دو ماه اول شد. "این باعث رشد 10 ساله تجارت الکترونیک در سه ماه اول همه گیری شد و رفتارهای مصرف کننده مجبور به تغییر شد.

جدای از همه‌گیری، برندها در چند سال گذشته با دو چالش دیگه هم روبرو بودن:

از دست دادن کوکی‌های شخص ثالث و ظهور مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌ها. نتیجه این بود که گوگل، اپل و سایر برندهای بزرگ با تغییراتی که در سیستم‌های ردیابی خود اعمال کردن، راه رو برای بقیه هموار کردن.

این رویدادهای مرتبط، بازاریابان رو وادار کرد تا در استراتژی‌های دیجیتالشون تجدید نظر کنن و راه‌های جدیدی برای دستیابی به مشتریان در این آینده دیجیتالی متمرکز بر حفظ حریم خصوصی و همه‌گیری بیابن.

اما به جای انتظار برای اختلال بزرگ جدید، راه عاقلانه برای بازاریابان اینه که کمپین هاشون رو برای آینده قابل پیش بینی، تطبیق بدن.

ادغام فناوری و داده ها: «افرادی که در سال گذشته در طول همه‌گیری از همتایان خود بهتر عمل کردن روی داده‌ها و فناوری تکیه می‌کنن.

اونا تصمیمات بهتری در شرایط سخت می‌گرفتن، منبع درستی از داده‌ها برای کل سازمان داشتن و عناصر فناوری اونا مدرن بود و به اونا چابکی و انعطاف‌پذیری بیشتری می‌داد.»

 برندها نه تنها باید بر پذیرش فناوری جدید تمرکز کنن، بلکه باید روی آزمایش و چابکی نیز تمرکز کنن. "کی می دونه بعد از این چه اتفاق دیگه‌ای قراره بیفته؟" اما شرکت‌هایی که چابک‌تر و سازگارتر هستن، با اختلاف زیادی از همتایان خود بهتر عمل می‌کنن.»

تاکتیک های شناسایی و تعامل رواجرا کنین: «بازار به از دست دادن کوکی‌های شخص ثالث واکنش بزرگی نشون داد "اونا همیشه با شناسه های جدید ظاهر می شن. این شناسه‌ها، گزاره‌هایی با ارزش متفاوت رو ارائه می‌کنن.»

پیاده‌سازی فناوری و شناسایی موارد جدید برای جایگزینی کوکی‌های شخص ثالث مهمه اما راه‌حل‌ها باید همیشه در ذهن کاربر باشه.

اغلب بازاریابان بر جمع آوری داده ها تمرکز کردن بدون اینکه برای بهبود تجربه کاربر تلاش کنن. اگه برندها از هر دو در استراتژی های خود استفاده کنن، می تونن شانسشون رو برای جمع آوری داده های کاربردی مشتری افزایش بدن.

وقتی کوکی شخص ثالث و بعد استراتژی مناقصه برنامه‌ای و real time نشون داده شد، اولویت به جمع‌آوری و شناسایی داده‌ها تغییر کرد تا تجربه.

«به مرور زمان، پول به سمت مناقصه برنامه‌ریزی شده و real time سرازیر شد، و ناگهان تجربه مشتری برای اسناد و اندازه‌گیری به حاشیه کشیده شد و دقیقا این چیزیه که ما باید اون رو رها کنیم.»

حریم خصوصی داده ها و رضایت رو در اولویت قرار بدین:

شما باید درک کنین که ترجیحات حریم خصوصی و رضایت مشتری رو از کجا جمع آوری می کنین و با اون چه کار می کنین" بدون حفظ حریم خصوصی و رضایت مشتری در استراتژی‌های جمع آوری داده‌ها بازاریابان حتما در این چشم انداز دیجیتال جدید ضرر می کنن.

رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی می تونه به افزایش اعتماد مصرف کننده کمک کنه، اما این تنها یه قطعه از پازله.

برندها باید تجربیات شخصی سازی شده رو هم به مشتریانشون ارائه بدن:مردم با این مجموعه حریم خصوصی مثل یه چک باکس برخورد می‌کنن و تجربه مشتری چیزی‌ست که باید توجه کنن.

 روی افراد و فرآیندها سرمایه گذاری کنین:

شرکت‌هایی با عملکرد برتر که از همه همتایان خود بهتر عمل کردن به‌شدت روی اعضای تیمشون برای کسب نقش‌ها، مهارت‌ها و مشارکت‌های جدید سرمایه‌گذاری می کنن.

تیم‌های شما باید کارهای جدید رو به روشی خلاقانه انجام بدن. انبوه روندهای دیجیتال جدید، مقررات حفظ حریم خصوصی و فناوری ها به مهارت ها و افراد جدید نیاز دارن. اونا مسئول تحول استراتژی دیجیتالی بازاریابان هستن.

 اگه همه استراتژی‌هاتون تغییر کرد، چجوری می تونین انتظار داشته باشین که همین کارها رو انجام بدین و با این استراتژی‌های جدید به نتیجه برسین؟ شما باید به تیم هاتون کمک کنین تا با این دنیای جدید وفق پیدا کنن.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ