خرید آنلاین بذر مرغوب صیفی جات از سایت اطلسی ها

اقتصاد ایران: قبل از خرید بذر صیفی جات باید بدانیم یک بذر مرغوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. اگر بذری که تهیه می‌کنیم کیفیت کافی نداشته باشد این ممکن است به عدم موفقیت در کاشت ختم شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،قبل از خرید بذر صیفی جات باید بدانیم یک بذر مرغوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. اگر بذری که تهیه می‌کنیم کیفیت کافی نداشته باشد این ممکن است به عدم موفقیت در کاشت ختم شود. اینکه بذری بصورت آنچه از آن توقع داریم نروید و محصولی ندهد بسیار مأیوس کننده است و علاوه بر از دست دادن محصول، انگیزه کاشت مجدد را نیز کم می‌کند. پس باید علاوه بر توجه به همه شرایط محیطی کاشت به کیفیت بذر هم توجه کنید. چون این دو یک رابطه دو طرفه دارند یعنی اگر بهترین بذر و مرغوب‌ترین بذر هم تهیه شود اما شرایط محیطی فراهم نباشد بذر یا بخوبی جوانه نمی‌زند و یا اگر هم جوانه بزند کیفیت کافی را نخواهد داشت و محصول خوبی تولید نمی‌کند. برعکس این مورد هم وجود دارد یعنی اگر بهترین شرایط برای کاشت فراهم باشد اما بذر تهیه شده بی‌کیفیت یا با قوه نامیه پایین باشد قطعاً محصول خوبی نخواهیم داشت.

 پس قبل از خرید از هر فروشگاهی چه بصورت حضوری و چه بصورت اینترنتی به این موارد دقت ویژه داشته باشید. در فروشگاه‌های اینترنتی عموماً در پایین صفحه هر محصول توضیحاتی در رابطه با شرایط کاشت و نیازهای گیاه داده شده که می‌تواند بسیار مفید و راه گشا باشد. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید حتماً توضیحات را مطالعه کرده و یا در صورت نیاز با مشاور یا مشاوران فروشگاه مشورت کنید. فروشگاه اینترنتی اطلسی ها نیز با توجه به اهمیت این نکته علاوه بر توضیحات کاشت بذر، آماده پاسخگویی به سؤالات مشتریان در زمینه انتخاب نوع بذر، نحوه کاشت و مراحل نگهداری تا برداشت محصول در خانه می‌باشد. در صورت نیاز می‌توانید با ثبت سفارش آنلاین خیلی زود بذر مورد نظر خود را تهیه و اقدام به کشت کنید. کاشت سبزیجات و صیفی جات در خانه بسیار لذت بخش خواهد بود.

بذر مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد
برای تهیه بذر مرغوب ابتدا به سابقه فروشنده توجه کنید که آیا محصولی که برای ارائه آماده کرده است در حیطه فعالیت آن مجموعه قرار دارد یا نه. چون اگر فروشگاه تخصصی نباشد ممکن است به برخی نکات در تهیه یک بذر اهمیت داده نشود. در رابطه با خود بذر باید گفت به بسته بندی آن دقت کنید. بسته‌ها می‌بایست نفوذ ناپذیر باشند و فشرده نشده باشند. اگر کوچکترین رطوبتی در دوره انبارداری به بذرها برسد احتمال خرابی یا کپک زدن بذرها بالا خواهد رفت. بسته نباید فشرده یا تحت فشار زیاد قرار گرفته باشد چراکه در بذرهای درشت احتمال شکستگی و لهیدگی بذرها وجود دارد و این خود باعث کاهش جوانه زنی و از بین رفتن بذر می‌شود. بذرهای مختلف قوه نامیه متفاوتی دارند اما بصورت میانگین بذرهایی که زیر سه سال از تولید آنها گذشته باشد بهتر بوده و قدرت جوانه زنی قابل قبول‌تری نیز دارند. پس بذرهایی که مدتی خیلی طولانی مانده باشد احتمال سبز کردن کمتری دارند.

در مورد ظاهر بذر باید بدانید نباید به همراه بذرها تخم علف هرز یا هرگونه چیز اضافه‌ای مخلوط بذر و داخل بسته بندی باشد چون در این صورت احتمالاً بذر خالصی تهیه نکردیم. در مورد بذرهای ریزتر مثل بذر کاهو یا بذر کرفس نباید بذرها به هم چسبیده باشند و می‌بایست بذرها به راحتی حرکت کنند. در مورد بذرهای درشت‌تر مثل بذر کدو یا خیار نیز بذر می‌بایست برآمده باشد و نسبتاً پوسته سفتی داشته باشد اگر بذر فرورفتگی زیادی داشته باشد یا به راحتی با فشار دست بشکند احتمالاً مغز دانه کیفیت کافی را ندارد. بذر خوب و مرغوب نباید بوی نامطبوعی داشته باشد و نباید مدت طولانی مقابل آفتاب یا سرما یا گرمای طولانی قرار گرفته باشد چون این موارد ممکن است قوه نامیه گیاه را کاهش دهند. در صورت نیاز به خرید بذر مرغوب صیفی جات از طریق لینک https://www.atlasiha.com/product-category/seed/seed-of-cucurbits می‌توانید اقدام کنید.

بذر مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد

بذر صیفی جات یا بذر سبزیجات

انتخاب نوع بذر بر اساس سلیقه افراد و محدودیت‌های محل کاشت انجام می‌شود. به یاد داشته باشید هم بذر سبزیجات و هم بذر صیفی جات هردو قدرت جوانه زنی بسیار بالایی دارند و به راحتی قابل کشت هستند. پس اگر بذر مرغوب آنها را تهیه کنید قطعاً یک محصول خوب را برداشت می‌کنید و لذت خواهید برد. اغلب افراد در سبد خرید بذر خود ترکیبی از بذر صیفی جات و بذر سبزیجات را مدنظر دارند و به دنبال تنوع هستند. فروشگاه‌های زیادی مشغول فروش و ارائه خدمات در زمینه بذر هستند اما تنوع برخی محصولات در همه این فروشگاه‌ها بالا نیست. یکی از فروشگاه‌هایی که علاوه بر فروش محصول باکیفیت به تنوع بذر سبزیجات و بذر صیفی جات اهمیت زیادی داده است فروشگاه اینترنتی اطلسی ها می‌باشد.

در این فروشگاه نه تنها بذر صیفی جات مرغوب بلکه بذر انواع سبزیجات و حتی گیاهان زینتی و دارویی نیز برای مشتریان آماده شده است که به راحتی می‌توانید خرید بذر مرغوب صیفی جات از طریق لینک https://www.atlasiha.com/product-category/seed/seed-of-cucurbits را انجام دهید. در کنار بذر صیفی جات تنوع زیادی از بذر سبزیجات مثل بذر فلفل، بذر کاهو، بذر کلم، بذر کرفس و ... نیز وجود دارد که در بسته بندی خانگی و با کیفیت بالا عرضه و آماده ارسال است. اگرچه صیفی جات و سبزیجات در فصل بهار و تابستان کشت می‌شود اما اگر شرایط در خان یا یک گلخانه فراهم شود در کل طی سال نیز می‌توانید این بذرها را کاشته و محصول ارگانیک حاصل دست خود را برداشت کرده و نوش جان کنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ