وضعیت نامناسب پروژه دولت الکترونیک بعد از ۲۰ سال
اقتصاد ایران: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: طبق ارزیابیها، ۷۸درصد از پروژۀ دولت الکترونیک در دستگاههای اجرایی وضعیت نامناسبی دارد.
وی ادامه داد: فرآیندها در دستگاهها طولانی است و این منجر به کاهش بهرهوری میشود لذا لازم است فرآیندها اصلاح شوند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر نقش دولت در ارتقای بهرهوری ادامه داد: به مرور زمان، ساختار و تشکیلات عریض و طویلی در دولت شکل گرفته است؛ هر مسئولی سر کار آمده، خواسته کار جدیدی انجام دهد که آن کار را هم به تدوین قوانین و مقررات فروکاسته است، لذا در این سالها با فراوانی قانون و مقرره و بروکراسی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: مثلاً دولت الکترونیک یکی از حوزههایی است که طی 20 سال، نزدیک به 60 مقرره و قانون دارد، درحالیکه طبق ارزیابیها، 78درصد از پروژۀ دولت الکترونیک در دستگاههای اجرایی وضعیت نامناسبی دارد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یکی از چالشهای کشور را ادراک بیعدالتی از سوی مردم دانست و گفت: من اسم این پدیده را «سونامی تسری و همسانسازی» گذاشتهام؛ بسیاری از دستگاهها به دنبال تسری و همسانسازی حقوق و دستمزدشان هستند، بخشی از این اتفاق به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و بخشی از آن به دلیل ادراک بیعدالتی است. ادراک بیعدالتی با خود بیعدالتی تفاوت دارد؛ بیعدالتی میان مردم و دولتیها، بیعدالتی بین دستگاهی و بیعدالتی دروندستگاهی باید رفع شود؛ شعار دولت، سیاست و تکلیف شرعی ما رفع این بیعدالتی است.
وی از دستگاههای اجرایی کشور خواست تا نسبت به ساماندهی دادههای خود اهتمام لازم را داشته باشند؛ وی گفت: ما نیاز داریم برای تغییر در ضرایب حقوقهای سال آینده برآورد دقیق داشته باشیم و برای این کار به دادههای دقیق احتیاج داریم.
لطیفی یکی دیگر از مهمترین چالشهای کشور را نارضایتی بهحق مردم از ادارات دانست و خاطرنشان کرد: ما باید کاری کنیم که مردم راضی باشند، باید اندازۀ دولت را به اندازۀ یک آیکون در گوشی مردم کوچک کنیم؛ مردم باید بتوانند هر خدمتی که میخواهند را در هر ساعتی از شبانهروز و در هر جایی که اراده کنند دریافت کنند. تکریم مردم این است که احتیاجی نباشد به دستگاههای اجرایی مراجعه کنند.
وی مدیران منابع انسانی دستگاههای اجرایی را سفیران سازمان اداری و استخدامی کشور خواند و تأکید کرد: این مجمع تشکل مردمی و خوبی است، امیدوارم نشستهایی که برگزار میکند به اقدامات خوبی منجر شود. تلاش کنید از تجربههای یکدیگر استفاده و با هم همفکری کنید. از همۀ شما تقاضا میکنم بحث هوشمندسازی را در دستگاههای خود اجرایی کنید تا در حوزههای مختلف از جمله حقوق و دستمزد، سلامت اداری، فرآیندها، ارزیابی عملکرد و ... به شفافیت دست پیدا کنیم چراکه شفافیت در امور عمومی واجب است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه