مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

سازمان محیط زیست مانع توسعه و اشتغال نیست

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مانع توسعه و اشتغال نیست بلکه از توسعه پایدار حمایت همه‌جانبه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،سعید شهند  اظهار کرد: در قالب تفاهمنامه‌ای که پیش از این بین شهرک‌های صنعتی و شرکت خدماتی به امضا رسیده، مقرر بوده تا شرکت‌های خدماتی به صورت جامع و کامل طرح‌های زیست‌محیطی را مورد رصد و پیگیری قرار دهند که ما با خروج پساب واحدهای صنعتی به اطراف شهرک روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست موظف است تا با نظارت و کنترل دقیق اجازه ورود پساب فاضلاب واحدهای صنعتی را به خارج از تصفیه‌خانه ندهد که متأسفانه در سال‌های اخیر به خاطر افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل ما با مشکل ورود پساب به محیط پیرامونی شهرک روبه‌رو هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تصفیه‌خانه این شهرک جوابگوی تولید پساب شهرک‌های صنعتی موجود نیست و اجرای مودل دوم نیز با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده است.

شهند افزود: هر چند با حمایت استاندار اردبیل و مسئولان کشوری احداث مودل دوم تصفیه‌خانه در این شهرک در حال انجام است اما انتظار می‌رود خود واحدهای صنعتی و تولیدی نیز اجازه خروج پساب را از محدوده واحد تولیدی خود ندهند.

وی پایش آنلاین این موضوع و رعایت زوم‌بندی و توسعه فضای سبز را در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما تنها به مشکلات ایجاد شده حساسیت نشان می‌دهیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر بساط کار غیرقانونی در ورود پساب به خارج از سیستم تصفیه‌خانه گرفته شده و اخطارهای زیست‌محیطی مورد توجه قرار گیرد.

شهند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در گام اول به شرکت‌های خدماتی اخطار لازم را داده‌ایم تا در مراحل بعد با مستندسازی و ارائه گزارش به مراجع قضائی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی هدف از شکایت اداره کل محیط زیست را از برخی واحدها و مجموعه‌های صنعتی و همچنین شرکت خدماتی در دادگاه نمین، رسیدگی سریع به معضلات زیست محیطی اعلام کرد و ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نه تنها مانع توسعه و اشتغال نیست بلکه از توسعه پایدار حمایت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: در کنار توسعه پایدار، تلاش ما بر این است تا محیط زیست پاک و عاری از آلودگی داشته باشیم تا همه بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ