آنتی اسکالانت چیست و عملکرد آن چگونه است؟

اقتصاد ایران: آنتی اسکالانت مواد ضد رسوبی می باشند که برای پیشگیری از تشکیل رسوب ممبران به سیستم های آب شیرین کن RO تزریق می گردد. آب خام حاوی املاح و نمک های معدنی می باشند که این املاح در حین عبور از غشای ممبران، بر روی ممبران رسوب میکنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، آنتی اسکالانت مواد ضد رسوبی می باشند که برای پیشگیری از تشکیل رسوب ممبران به سیستم های آب شیرین کن RO تزریق می گردد. آب خام حاوی املاح و نمک های معدنی می باشند که این املاح در حین عبور از غشای ممبران، بر روی ممبران رسوب میکنند.

این رسوبات به مرور باعث گرفتگی منافذ غشای ممبران می شود که این امر سبب کاهش راندمان آب خروجی از سیستم آب شیرین کن RO می گردد.

انتی اسکالانت محلولی است که جهت کاهش اثرات رسوبات مانند کربنات کلسیم (CaCO₃) ، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم (SrSO₄) که بر روی غشای پلی آمید یا ممبران تشکیل می گردد ، استفاده می شود. احتمال تشکیل رسوبات سیلیکا(Sio2) نسبت به سایر رسوبات کمتر می باشد.

آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس حاوی نمک های محلول کلسیم، منیزیم و سایر املاح می باشند که این نمکهای محلول در اثر عبور از غشاهای دستگاه اسمز معکوس با گذشت زمان بر روی ممبران های دستگاه رسوب می کنند که این امر جهت کاهش کارایی سییستم در حذف جامدات محلول می گردد، جهت از بین بردن رسوبات تشکیل شده بر روی ممبران های از مواد ضد رسوب استفاده می نمایند.

میزان انتی اسکالانت مصرفی

میزان ضد رسوب فیلتر ممبران صنعتی در دستگاه تصفیه آب صنعتی به مواردی مانند آنالیز آب ورودی به دستگاه، مقدار ظرفیت آبدهی، مدل، تعداد ممبران، شرایط محیطی و ph بستگی دارد. به طور متوسط در شرایط متعادل مقدار استفاده از رسوب زدا، سه الی چهار پی.پی.ام pbm است. ایرادهایی که بر اثر رسوب گذاری روی سطح ممبران اتفاق می‌افتد به شرح ذیل است:

پایین بودن کیفیت و میزان دبی آب

نوسان فشار هوا مخصوصاً زمانی که فشار زیادی افت پیدا می‌کند بعلاوه میزان مصرف انرژی و هزینه های ناشی از آن میزان (سی آی پی) یا همان شستشوی بیش از حد ممبران در فاصله زمانی کوتاه که موجب میشود عمرم پایین بیاید. استفاده نکردن از دستگاه تصفیه آب صنعتی در مدت زمان طولانی باعث باز شدن محفظه های ممبران شده و املاحی که روی سطح مبران جمع شده است، می تواند تبدیل به رسوبات مقاومی شده که این مورد باعث آسیب رساندن به منافذ ممبران خواهند شد.

جهت اطلاع از قیمت آنتی اسکالانت در تهران با آبین در تماس باشید.

قیمت آنتی اسکالانت در تهران

قیمت آنتی اسکالانت در تهران و دیگر شهرها به عوامل مختلفی از جمله برند، کیفیت و اصل بودن آنتی اسکالانت، نوع آنتی اسکالانت و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. طبیعی است که محصولات آنتی اسکالانت وارداتی به دلیل نوسانات قیمت ارز هم قیمت ثابتی نداشته و هم نسبت به نمونه های داخلی قیمت بالاتری دارند. بنابر این برای اطلاع از قیمت آنتی اسکالانت در تهران می توانید ساده ترین و سریع ترین راه یعنی تماس با بخش فروش مواد شیمیایی و آنتی اسکالانت آبین را انتخاب کنید، تا کارشناسان ما در کم ترین زمان ممکن اطلاعات لازم برای انتخاب بهترین آنتی اسکالانت متناسب با نیاز سیستم تان را در اختیار شما قرار دهند. تنها با استفاده از فرصت مشاوره رایگان می توانید مطمئن باشید، که محصول انتخابی ضمن برخورداری از کیفیت لازم بهترین انتخاب برای کاربرد مورد نظر شماست.


عملکرد آنتی اسکالانت
آنتی اسکالانت ها در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، به آلاینده های موجود در آب می پیوندند و از اتصال و چسبندگی رسوبات به سطح ممبران جلوگیری می نماید. این ماده، آلاینده ها و املاح آب را از داخل ممبران عبور داده و این مواد را همراه پساپ از سیستم RO خارج می نماید.

عدم استفاده از انتی اسکالانت  آسیب جدی به ممبران های دستگاه RO زده و موجب کاهش دبی خروجی و همچنین بالا رفتن TDS آب می گردد. بنابراین استفاده از آن در دستگاه اسمز معکوس RO جهت افزایش طول عمر ممبران و همچنین افزایش راندمان جریان خروجی، ضروری می باشد.

عملکرد آنتی اسکالانت در ممبران سیستم آب شیرین کن RO به این صورت می باشد که با تاثیر بر عوامل ایجاد کننده رسوب، باعث تاخیر در تشکیل رسوبات طی مدت زمانی که از غشای ممیران عبور می کند می گردد و به این طریق از تشکیل رسوب بر سطح غشای ممبران جلوگیری می کند.


نحوه تزریق آنتی اسکالانت

محل تزریق آنتی اسکالانت در سیستم های آب شیرین کن صنعتی، روش اسمز معکوس RO بعد از فیلتر شنی و کربنی و قبل از فیلتر میکرونی میباشد. به این طریق با تاثیرگذاری آنتی اسکالانت، رسوب کمتری بر روری فیلتر میکرونی ایجاد می شود.

با تزریق آنتی اسکالانت در سیستم آب شیرین کن  RO عمر فیلتر میکرونی و عمر ممبران افزایش یافته و از تشکیل رسوبات در غشای ممبران جلوگیری به عمل می آید.

مقدار آنتی اسکالانت مناسب را بایستی با آب تصفیه شده رقیق نمود و توسط دوزینگ پمپ به داخل سیستم با دوز مشخص تزریق نمود .

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ