رئیسی: دستگاه‌های مرتبط با مشکل کم‌آبی راه حل ملی برای خشکسالی بیابند

اقتصاد ایران: رئیس جمهور گفت: رسیدگی به مشکل کم آبی صرفاً به وزارت نیرو منحصر نمی‌شود و همه دستگاه‌های مرتبط، وظیفه دارند در مشورت با جوامع دانشگاهی راه حل ملی برای خشکسالی بیابند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه هیئت دولت با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی گفت: رسیدگی به مشکل کم آبی صرفاً به وزارت نیرو منحصر نمی‌شود و همه دستگاه‌های مرتبط، وظیفه دارند در مشورت با جوامع دانشگاهی راه حل ملی برای خشکسالی بیابند.

وی تصریح کرد: چنانچه مردم در موضوعی گله‌مند هستند وظیفه داریم ابعاد مختلف مشکلات و راهکارهای موجود را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

رئیس‌جمهور تغییر الگوی کشت را یکی از راه‌های مواجهه با کم‌آبی دانست و افزود: باید متناسب با اقلیم و داشته‌های منابع آبی برای کشت محصولات اقدام شود و آموزش مورد نیاز نیز به کشاورزان ارائه شود.

وی  با تأکید بر ضرورت ارتباط نزدیک و متقابل دولت و جوامع علمی و مراکز پژوهشی و دانشگاهی، گفت: نخبگان و جوامع علمی باید در این ارتباط دو سویه برای مسائل و مشکلات مختلف کشور، راهکار علمی و اجرایی پیشنهاد دهند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه توجه به آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان و نخبگان را ضروری دانست و ادامه داد: وزارتخانه‌های «علوم» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و معاونت علمی ریاست جمهوری باید برای استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان و امیدوار کردن دانشجویان به آینده شغلی و تحصیلی خود راهکارهای لازم را اتخاذ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت امادگی دستگاهها برای مقابله با حملات سایبری اشاره کرد و تاکید کرد: خدمات ارائه شده در بستر فضای مجازی به مردم باید از امنیت کامل برخوردار باشد و باید از "خدمات و داده ها" در مقابل حملات سایبری دشمن کاملا حفاظت شود.

رئیس جمهور  به ادعاهای دروغین علیه دولت و شایعه پراکنی در فضای رسانه ای کشور پرداخت و تاکید کرد: عده ای قصد دارند به اعتماد و امید مردم لطمه بزنند اما لازم است با سرعت و دقت به اینگونه شایعات پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ