سیاست گذاری ها برای تنظیم بازار محلی باشد

اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سیاست گذاری ها برای تنظیم بازار باید محلی باشد، تأکید کرد: آنچه ما را نجات می‌دهد، تدابیر استانی و دولت محلی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، حمید ملانوری بعدازظهر یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: برای افزایش قدرت خرید مردم باید همه کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در دسترس باشد.

وی با تأکید بر اینکه رونق در کسب و کار، تابع عرضه و تقاضاست، متذکر شد: هر چه میزان تقاضا افزایش یابد، عرضه کالا بیشتر شده، رونق تولید و نشاط در جامعه را به همراه دارد و تحقق این مهم، تنها با بالا بردن قدرت خرید مردم میسر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی، بازار و موضوع تأمین کالاهای مورد نیاز مردم را از اساسی‌ترین شعارهای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: از همان ابتدای شروع به کار دولت، ستاد تنظیم بازار شکل گرفت و به ریاست معاون اول دولت با قوت و قدرت در حال تشکیل جلسه و رصد وضعیت بازار است.

به گفته وی؛ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، استان‌ها نیز مکلف‌اند به صورت هفتگی نسبت به تشکیل کارگروه‌های مرتبط اقدام کنند.

ملانوری با تأکید بر اینکه بازار خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها، تنش کمتری دارد، ادامه داد: مراعات اصناف، همراهی مردم، اعتقادات جامعه و … باعث شده آرامش بر بازار حاکم باشد.

وی افزود: تلاش اصناف، مدیران، ناظران و بازرسان، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و … در این آرامش حاکم بر بازار نقش بسزایی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فساد، باعث بروز خرابی در روند عرضه، تقاضا، تولید و بازار می‌شود، گفت: برخی افراد به هر دلیلی، منافع شخصی خود را به انتفاع عمومی ترجیح می‌دهند، شرایط مردم را نمی‌بینند و دست به احتکار، کم فروشی یا گران‌فروشی می‌زنند و این فساد و خرابی را سبب می‌شوند.

ملانوری اظهار داشت: وظیفه ما این است که قدرت تدبیر را بالا ببریم و همه شرایط را به گونه‌ای تنظیم و کنترل کنیم که بازار دچار تکانه و مشکل نشود.

توزیع ماهانه ۲۲ هزار تن نهاده دامی

وی با اشاره به وضعیت بازار مرغ استان، تصریح کرد: ما از تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ کشور هستیم و برای رسیدن به این جایگاه، دستگاه‌های مرتبط به خوبی ورود کرده و با جدیت در تلاش هستند.

استاندار با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات استان، تأمین و توزیع نهاده‌ها با توجه به تشدید خشکسالی هاست، گفت: میزان نهاده‌ای که در حال حاضر به صورت ماهانه توزیع می‌شود، معادل ۲۲ هزار تن و چند برابر کل نهاده‌ای است که در سال گذشته توزیع شده است.

ملانوری بیان داشت: بخش عمده‌ای از نهاده‌ها وارداتی است و واردات کالاها نیز تابع شرایط تحریم و فشار است، با این وجود به جهت اهمیت موضوع، تمام تلاش مان بر این است که نهاده لازم را وارد کنیم تا دامداران استان نگران تأمین نهاده نباشند.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری ها برای تنظیم بازار باید محلی باشد، تأکید کرد: آنچه ما را نجات می‌دهد، تدابیر استانی و دولت محلی است.

به گفته وی؛ ستاد تنظیم بازار کشور، مصوباتی دارد اما ما باید با توجه به شرایط استان تصمیم‌گیری کنیم و به مصوبات ملی وابسته نباشیم.

استاندار خراسان جنوبی از تدبیر استان و راه اندازی سه گروه کاری تخصصی ذیل کارگروه تنظیم بازار خبر داد و اظهار داشت: گروه‌های کاری برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از تولید، برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم برای ثبات بازار با جهت‌دهی به سمت حمایت از مصرف‌کننده و برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با حمل و نقل و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی شکل گرفته و به طور مرتب در حال برگزاری است.

ملانوری ادامه داد: این سه گروه کاری ابتکاری شکل گرفت تا با حمایتی که از تولید کننده، مصرف کننده و حمل و نقل می‌شود، شرایط بازار به خوبی مدیریت شود.

وی متذکر شد: با تدابیر مناسبی که صورت گرفت، در حال حاضر وضعیت انبارهای ذخیره کالاهای اساسی (برنج، روغن، مرغ منجمد و…) استان شرایط مطلوبی دارند و هیچ گونه نگرانی در بحث کمبود کالا نداریم.

به گفته وی؛ همواره تأکید ما بر این است که از تولید داخلی حمایت شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ