ورود به بازار ارزهای دیجیتال ورود به دنیای پر ریسک !!

اقتصاد ایران: امروز بازار ارزهای دیجیتال تبدیل به یکی از پرسود ترین بازارها در دنیا شده است. همین موضوع باعث شده است که توجه بسیاری به این بازار جلب شود

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، اما مسئله ای که در تمام بازارهای اقتصادی دنیا وجود دارد این است که ریسک با سود رابطه ای مستقیم دارد. یعنی در بازاری که سود بالاتری وجود دارد، احتمالا ریسک بالاتری نیز دارد. همین مسئله در مورد بازار ارزهای دیجیتال صادق است.

اصولا ریسک بازار چیزی نیست که چندان طرفدار خاصی در دوره آموزش ارز دیجیتال داشته باشد. چرا که هیچکس از ضرر خوشش نمی آید. به خصوص کسی که هنوز وارد بازار نشده نسبت به هر ریسکی حساسیت نشان می دهد. اما باید قبول کرد که شناسایی و قبول ریسک از مهمترین فاکتورهای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهاست. اما این مسئله ای است که حتی در بهترین نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیز چندان به آن نشده است.

در واقع مسئله اصلی که شما در بازارهای اقتصادی با سر و کار دارید دو مفهوم سود و ریسک است. ضرر زمانی معنی پیدا می کند که ریسک شما جواب ندهد. حال ممکن است این ضرر مادی یا زمانی باشد. بنابراین شما برای موفقیت در هر بازاری ناچار به شناسایی ریسک آن بازار هستید. توجه داشته باشید که مهمترین تفاوت بازارهای اقتصادی با محافل قمار و بازی های شانسی، همان شناسایی ریسک است. شما در بازی های قمار و شانسی عملا نمی توانید ریسک را شناسایی کنید و یا آن را کاهش دهید. در واقع هیچ مدیریتی بر ریسک نخواهید داشت. اما در بازارهایی مانند بازار ارزهای دیجیتال این مسئله باید مورد بررسی قرار بگیرد. پس اگر می خواهید در بازارهای اقتصادی مانند یک تریدر واقعی عمل کنید باید ریسک را بشناسید و از دوره آموزش مدیریت پرتفوی استفاده کنید.

دوره آموزش ارز دیجیتال و مسئله ریسک

اما سوال اصلی این است که چگونه می توانیم شناسایی ریسک را یاد بگیریم و آن را در بازارهای پر ریسکی مانند بازار ارزهای دیجیتال به کار ببریم؟ همانطور که در بالا گفتیم معمولا در انواع دوره آموزش ارز دیجیتال یا سایر بازارها کمتر سراغ مفاهیمی مانند ریسک و ضرر می روند. زیرا با بیان این دست از مفاهیم عملا دانشجو کمی نسبت به این بازارها ترسو می شود. ترسو شدن در این مرحله برای یک تریدر نوپا چیز چندان خوبی نیست. زیرا در ابتدای کار او تجربه عملی ندارد و با جو بازار آشنا نیست. بنابراین با ایجاد یک ترس ناخواسته به واسطه شناخت ریسک، قدرت عمل خود را از دست می دهد و نمی تواند در این بازار دوام چندانی داشته باشد.

آموزش ارز دیجیتال و مسئله ریسک

اما مسئله ای که وجود دارد این است که شناخت ریسک لزوما به معنی شناخت مفهوم ضرر نیست. به عبارت ساده تر ریسک به معنی ظرفیت های مثبت و منفی یک بازار است. ریسک به شما نشان می دهد که در هر موقعیت حداکثر تا چه اندازه می توانید سود و تا چه اندازه احتمال ضرر دارید. این نکته ظریفی است که در آموزش ها و دوره های شکار روند به آن توجه بسیار شده است. در واقع مسئله اصلی که وجود دارد این است که ریسک یک مفهوم جدا از بازار یا یک مفهوم مشخص در بازار نیست. توجه به این نکته تفاوت اصلی آموزش های شکار روند با سایر آموزش های بازار است. در واقع در این آموزش ها در هر موقعیت و در هر مفهومی ریسک وجود دارد و به شما آموزش داده می شود.

به عبارت ساده تر شما باید بیاموزید که در هر استراتژی، استفاده از تحلیل ها و ... چه ریسکی نهفته است و شما در موقعیت مشابه واقعی چگونه می توانید عمل کنید. این مسئله می تواند به شما یک نوع آمادگی ذهنی در مورد مسائلی مانند ریسک و سود و ضرر بدهد. همچنین دوره آموزش پرایس اکشن نیز در این راستا به شما کمک بسزایی خواهد کرد.

اهمیت دوره آموزش مدیریت پرتفوی در ارزهای دیجیتال

اما شاید برای شما سوال باشد که چرا به بازار ارزهای دیجیتال لقب پر ریسک ترین بازار جهان را داده اند؟ اولین دلیل این مسئله این است که این بازار کاملا نوپا و جدید است. شما در انواع نرم افزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و ... بر اساس گذشته یک سهم یا یک بازار دست به تحلیل می زنید و بر اساس آن تصمیم گیری می کنید. هر چقدر گذشته غنی تر باشد شما می توانید بهتر و راحت تر برای آینده تصمیم بگیرید، ولی هرچقدر گذشته عمق کمتری داشته باشد، شما تحلیل ناقص تری خواهید داشت و این یعنی ریسک بیشتر در تصمیم گیری. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال جدیدترین بازار مطرح بین المللی محسوب می شود، پس می توان به این نتیجه رسید که این بازار پر ریسک ترین بازار در دنیاست.

ریسک در ارزهای دیجیتال

اما این تنها دلیل ریسک بالای بازار ارزهای دیجیتال نیست. مسئله دیگری که وجود دارد این است که عملا بازار ارزهای دیجیتال مفهوم جدیدی را دنبال می کند که برای اولین بار در دنیا اتفاق می افتد. پایه و اساس این بازار مفهومی تحت عنوان بلاکچین است. در این مفهوم هیچ تمرکز اطلاعاتی وجود ندارد. بنابراین هیچ ناظر یا دولت یا نهادی مسئولیت بازار ارزهای دیجیتال را بر عهده ندارد. از این رو کاملا مشخص است که در این چنین بازاری که نهاد مشخص یا فرد مشخصی مسئولیت آن را نداشته باشد، احتمال هر اتفاقی وجود دارد و این یعنی افزایش ریسک در بازار.

زمانی که ما می گوییم افزایش ریسک در بازار، اصولا ذهن به سمت مفهوم ضرر کشیده می شود. اما افزایش ریسک می تواند حتی به معنی افزایش سود باشد. همانطور که گفتیم ریسک مانند یک ظرف دو طرفه است. هر چقدر بزرگ تر شود سود و ضرر نیز بزرگ تر می شود. شما تصور کنید که در بازار ارزهای دیجیتال یک ناظر یا دولت و ... وجود داشت. آیا این اجازه را می داد که یک فرد یا یک تریدر طی چند ماه به سود 8 هزار درصدی برسد؟! مسلما خیر! اما این مسئله ای است که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. بنابراین کاملا روشن است که چرا بسیاری در این بازارها به درآمدهای فضایی رسیده اند و بسیاری دیگر در همان ابتدای کار شکست خورده اند و تمام زندگی خودشان را باخته اند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ