وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ارتقای فرهنگ و هنر ایرانی اولویت وزارت ارشاد است

اقتصاد ایران: اهر- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ اصیل ایرانی گفت: ارتقای فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اولویت وزارت ارشاد است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،محمد مهدی اسماعیلی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر اظهار داشت: تئاتر کوتاه امروز به نام ارسباران بزرگ شناخته می‌شود و این منطقه یک منطقه اصیل تاریخی با چندین هزار سال سابقه تاریخی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود، ابراز داشت: نگاه ما در دولت تمرکززدایی است و از بین المللی شدن جشنواره تئاتر ارسباران حمایت می‌کنیم.

اسماعیلی سپس با تاکید بر اینکه طی ۱۵ سال اخیر چراغ جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران همیشه روشن بوده است، گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد رونق بیش از پیش این جشنواره در منطقه ارسباران باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه توجه ویژه ای به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستانی داریم، گفت: ارسباران قابلیت‌های بالایی در زمینه فرهنگ و هنر دارد. باید استعدادهای شهرستان‌ها را ببینیم و به جوانان توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمرکز زدایی اولویت مهم دولت است، افزود: متأسفانه سال‌ها منابع عمده در مرکز جمع شده و ما تلاش می‌کنیم در طول این دولت این رویه را تغییر دهیم.

اسماعیلی ابراز داشت: با تمام توان از ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره و بین المللی شدن آن حمایت می‌کنیم و اعتبارات لازم را نیز تخصیص می‌دهیم.

در این دوره از جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران هنرمندانی از ۶۳ شهرستان کشور حضور داشتند و در مجموع ۱۹۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۳۵ اثر در بخش آئینی سنتی، ۸۵ اثر در بخش خیابانی و ۷۶ اثر در بخش صحنه‌ای به رقابت پرداختند.

جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران امشب با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ