آغاز حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو با پژو ۲۰۶

اقتصاد ایران: حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو با آزادسازی قیمت خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ به طور رسمی کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ، به دنبال انتقاد‌ها از روند ثبت نام، فروش خودرو و بحث‌ها پیرامون کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا و پاسخ خودروسازان مبنی بر زیان انباشته ۸۵ هزار میلیارد تومانی ناشی از قیمت‌گذاری دستوری، زمزمه‌ها برای حذف این مدل قیمت‌گذاری از هفته‌های گذشته جدی شد و با تصمیمی که در وزارت صمت اتخاذ شد قیمت‌گذاری دستوری به مرور از خودرو‌های تولیدی حذف می‌شود.

بر این اساس اولین خودرویی که قیمت دستوری آن حذف شد خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که قیمت آن از ۱۲۷ میلیون تومان به ۱۸۴ میلیون تومان افزایش یافت. قرار است در روز‌های آینده خودرو‌های دیگر نیز به نوبت در مسیر حذف قیمت دستوری قرار بگیرند که پیش بینی می‌شود خودروی بعدی از گروه خودروسازی سایپا باشد.

این در حالی است که خودروسازان قیمت همه محصولات خود را تا حدود ۱۷ درصد افزایش دادند و علت این افزایش قیمت را تورم بخشی اعلام کردند.

بر اساس این گزارش قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات شرکت سایپا برای تحویل در آبان ۱۴۰۰ در مقایسه با قیمت‌های قبلی ۱۴ تا ۱۷ درصد تومان افزایش یافت. ضمن اینکه بیشترین رشد قیمت خودرو‌های تولید سایپا مربوط به شاهین جی است که ۱۷.۱ درصد افزایش یافته و کمترین رشد قیمت مربوط به خودرو «کوییک اتوماتیک پلاس» بوده که ۱۴.۲ درصد رشد داشته است.

در خودرو‌های ایران‌خودرو نیز افزایش قیمت ۱۶ تا ۱۷ درصدی ناشی از تورم بخشی اعمال شده است.

براین اساس قیمت‌های جدید ایران خودرو.
خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز از ۱۲۴ میلیون تومان به ۱۴۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
خودروی پژو پارس سال از ۱۴۰ میلیون تومان به ۱۶۴ میلیون تومان
خودروی پژوپارس دوگانه سوز از ۱۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۱۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
خودروی پارس tu۵ از ۱۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۱۷۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
خودروی تارا دستی از ۲۹۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۳۱۵ میلیون تومان، ضمن اینکه نخستین قیمت‌گذاری برای خودرو تارا اتوماتیک نیز انجام و قیمت این خودرو ۴۱۵ میلیون تومان تعیین شد.
خودروی دنا از ۱۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۲۰۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
خودروی دناپلاس از ۱۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
خودروی دناپلاس توربو نیز از ۲۸۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۳۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
خودروی دناپلاس توربو اتوماتیک از ۳۹۰ میلیون تومان به ۳۹۵ میلیون تومان رسید.
خودروی پژو ۲۰۷ دستی با فرمان برقی از ۱۸۱ میلیون تومان به ۲۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
خودروی پژو ۲۰۷ دستی با فرمان هیدرولیک از ۱۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۷ دستی پاناروما از ۲۱۶ میلیون تومان به ۲۴۹ میلیون تومان رسید. ضمن اینکه خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک تیو فایو پلاس نیز ۳۵۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد.
راناپلاس با افزایش ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی از ۱۸۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۲۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. خودروی راناپلاس پاناروما نیز از ۱۹۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با افزایش ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ارتقا یافت. همچنین قیمت سمند ال ایکس نیز ۱۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که به ۱۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارتقا داشت.

بر اساس این گزارش، شرکت سایپا نیز قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد که در این راستا قیمت خودروی تیبا صندوق دار با رینگ فولادی ۱۱۶ میلیون و ۲۸۲ هزار تومان، خودروی ساینا با رینگ فولادی ۱۲۰ میلیون و ۸۴۶ هزار تومان، خودروی تیبا دو با رینگ فولادی ۱۲۳ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
بر این اساس قیمت خودروی ساینا اس و کوییک اس به ترتیب ۱۶۴ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان و ۱۷۸ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان تعیین شده است. خودروی کوییک با گیربکس معمولی و رینگ فولادی ۱۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، کوییک آر با گیربکس معمولی ۱۷۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، شاهین جی ۳۴۰ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان و کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک ۲۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ