موانع و مشکلات ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه

اقتصاد ایران: پارسال پنج استارتاپ برای ورود به بازار سرمایه اعلام آمادگی کردند، اما همچنان راه برای ورود آن‌ها به بازار سرمایه باز نشده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،  استارت آپ‌ها در سال‌های اخیر به بخش مهمی از چرخه اقتصاد کشور تبدیل شده‌اند و کسب و کار‌های اینترنتی این روز‌ها به دلیل شرایط اقتصادی و کرونا در بین مردم جایگاه ویژه‌ای به دست آورده‌اند.

چند سالی است در کشور استارتاپ‌های زیادی در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند؛ نیرو‌های جوانی که دور هم جمع شده‌اند و از ظرفیت‌های فکر‌ی خود برای تجاری سازی ایده‌ها استفاده می‌کنند.

استارتاپ‌ها برای رشد و توسعه نیازمند منابع جدید هستند و بانک‌ها منابع کافی برای گسترش کسب وکار این شرکت‌ها را  ندارند، پس بهترین گزینه برای تامین مالی، استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است.

برهمین اساس، مردادماه پارسال فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی وقت، خبر ورود ۵ استارتاپ به بازار سرمایه را تا پایان سال اعلام کرد؛ اتفاقی که به سرانجام نرسید.

بعد از گذشت یک سال این روزها تنها یک استارتاپ در مرحله درج نماد در بازار فرابورس قرار گرفته است و مابقی هنوز در ابتدای راه باقی مانده اند.

عرضه سهام شرکت‌های اینترنتی در بازار سرمایه، تاثیر متقابل هم روی ارزش شرکت و هم در بازار سرمایه دارد و باعث ورود نقدینگی به بازار سرمایه می‌شود.

یکی از موانع ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه، نبود سازو کار مشخص برای ورود این کسب و کار‌ها به بازار سرمایه بود که معاون پذیرش فرابورس از نهایی شدن ضوابط ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه می‌گوید.

حجت اسماعیلی می‌گوید: سازوکار ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه فراهم شده است و استارتاپ‌ها می‌توانند مدارک خود را برای ورود به بازار سرمایه ارسال کنند.

این روز‌ها طرفداران زیادی برای سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها وجود دارند و ورود به بازار سرمایه می‌تواند باعث تنوع بازار سرمایه و رشد این شرکت‌ها شود.

حضور در بازار سرمایه یکی از راه‌های مهم تامین مالی استارتاپ‌هاست که می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی باعث جذب بیشتر نخبگان به سمت فعالیت‌های این چنینی شود.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ