تاثیر منابع کمک آموزشی آزمون وکالت

اقتصاد ایران: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق در مقطع کارشناسی، همواره سوالاتی را در ذهن خود دارند:آیا با درس‌هایی که در دوره کارشناسی حقوق یاد گرفته‌ایم موفقیتمان در آزمون وکالت تضمین شده است؟؟ آیا مباحث تدریس شده در دانشگاه و دوره کارشناسی حقوق برای موفقیت آزمون وکالت کافی است؟ آیا بهره گیری از خدمات موسسات کمک آموزشی آزمون وکالت و دیگر آزمون های حقوقی برای موفقیت در آزمون ضروری است؟ منابع کمک آموزشی تا چه حد در موفقیت ما لازم و موثر هستند؟

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،در این مقاله به این گونه سوالات متداولی که خصوص محصولات و دوره های کمک آموزشی آزمون های حقوقی نظیر آزمون وکالت، قضاوت و کارشناسی ارشد حقوق در ذهن علاقه مندان به تحصیل و اشتغال در رشته حقوق پیش می آید پاسخ خواهیم داد.

دلیل محبوبیت رشته تحصیلی حقوق چیست؟

رشته تحصیلی حقوق یکی از رشته های محبوب در ایران بوده و هر ساله علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. اما دلیل این میزان از محبوبیت چیست؟

شاید بتوان دلیل این حد از محبوبیت را آینده شغلی این حوزه علمی دانست چرا که پیش نیاز مشاغلی از قبیل قضاوت و وکالت، داشتن تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق است.

آیا محبوبیت زیاد رشته حقوق برای علاقه مندان تحصیل خوب است؟

قطعا خیر؛ دلیل این مبحث آن است که با وجود تعداد زیاد متقاضی در این حوزه، فضای رقابت زیادی هم برای تحصیل و هم برای اشتغال در حوزه حقوق ایجاد می شود.

البته با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و افزایش سهمیه پذیرش آزمون وکالت، دریافت پروانه وکالت ساده تر خواهد شد اما در مقابل، رقابت در جذب پرونده و درامدزایی دشوارتر می شود.

برای قبولی آزمون های حقوقی چه تحصیلاتی لازم است؟

در ابتدا باید بدانید بدانید ۹۰ درصد آنچه که یک دانشجوی رشته حقوق از علوم رشته تحصیلی خود می‌داند مربوط به دوره کارشناسی بوده  و در تحصیلات تکمیلی سطوح بالاتر یعنی کارشناسی ارشد حقوق و دکتری فقط بعضی موضوعات را به صورت تخصصی تر یاد می‌گیرد و اصل علم حقوق، همان محتوای آموزشی دوره کارشناسی می‌باشد.

به همین دلیل است که در آزمونهای مهم شغلی حقوق مثل آزمون قضاوت و وکالت، شرط اولیه مجاز بودن فرد برای شرکت در آزمون ،داشتن مدرک کارشناسی رشته حقوق است و در صورتی که شخص مدرک کارشناسی حقوق را نداشته باشد، در این صورت حتی با داشتن مدارک بالاتر یعنی کارشناسی ارشد یا حتی دکتری ،نمی‌تواند در این آزمون‌ها شرکت کند.

با توجه به مطالب فوق‌الذکر، واضح است که سوالات طرح شده در آزمون‌های وکالت، قضاوت و … از محتوای دروس کارشناسی طرح شده و چنانچه دانشجو تمام چارت درسی دوره کارشناسی حقوق را به خوبی فرا گرفته باشد مطمئنا هیچ کدام از سوالات آزمون را بی پاسخ نمی‌گذارد.

 اما یک سوال مهم:

آیا داوطلب دروس دوره لیسانس حقوق را به خوبی یاد گرفته است؟

معمولا در عمل کمتر کسی می‌تواند ادعا کند تمام دروس دوره کارشناسی حقوق را به خوبی فرا گرفته است که البته این نقص در وهله اول به سیستم آموزشی و دانشگاه بر می‌گردد که متاسفانه بارعلمی پایین و سهل انگاری بعضی اساتید در برگزاری آزمون‌های داخلی دانشگاه و تمایل دانشگاه‌ها به جذب دانشجو و کسب درآمد بیشترنیز مزید بر علت شده و باعث کم سوادی محصلین رشته حقوق و حتی فارغ التحصیلان این حوزه شده است.

اما دلیل اصلی کم سوادی بسیاری از دانشجویان این است که در اکثر دانشگاه‌ها به جای تدریس بر اساس کتب اصلی و مرجع حوزه حقوق، به تدریس بر اساس یک جزوه مختصر و نارسا اکتفا می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود که دانشجو با وجود پاس نمودن درس متاسفانه از فهم مطالب اصلی محروم مانده و در نتیجه دروس کارشناسی که پایه‌گذار موفقیت در آزمون های حقوقی و به دنبال آن آینده شغلی وی است را به بدترین نحو ممکن و بدون تسلط علمی بگذراند.

دوره‌ها و محصولات کمک آموزشی حقوقی چگونه به شما کمک می‌کنند؟

ضعف علمی دانشگاه‌ها، پس از اخذ مدرک لیسانس حقوق برای دانشجویان نمایان می‌گردد؛ آن هم زمانی که در میان خانواده و بستگان جرات نمی‌کنند اعلام کنند ما کارشناس حقوق هستیم به این دلیل که می‌ترسند مساله حقوقی مطرح شود و آنها از پاسخ به مسائل در بمانند. ‏معمولا دانشجویان لذت اخذ مدرک بی زحمت را تا زمانی که به سد محکم آزمون‌های حقوقی برخورد کنند به همراه خود دارند و زمانی که به آزمون می‌رسند در آن لحظه تصمیم می‌گیرند همه مطالب درس‌های ۴ ساله دوره لیسانس حقوق را در ۶ ماه یا ۱ سال فرا گیرند.

در اینجاست که داوطلب به سمت موسسات کمک آموزشی هدایت می شود و موسسات کمک آموزشی با برنامه ریزی تحصیلی و برگزاری کلاسهای آموزشی فشرده، حجم مطالب زیادی را به مغز داوطلب تزریق می‌کنند.


آیا یادگیری و بخاطر سپاری دروس به صورت فشرده امکان پذیر است؟

ماندگاری این نوع آموختن در ذهن داوطلب موضوع دیگری است که بیشتر به میزان و نحوه مطالعه و مرور مجدد مطالب توسط داوطلب بستگی دارد ولی آنچه مشخص است، داوطلبی که ضعف علمی دارد حتما باید در این دوره‌ها شرکت کند تا ضعف خود را در تسلط به دروس کارشناسی حقوق برطرف سازد.

از طرفی بهره گیری از تکنیک‌های صحیح مطالعه و یادگیری متد‌های تقویت حافظه می‌تواند داوطلب قدرت یادگیری و به خاطر سپاری داوطلب را بهبود بخشد.

منابع کمک آموزشی آزمون وکالت مثل کلاس‌های حضوری یا تدریس‌های آنلاین یا فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های آزمونی،همگی این ویژگی را دارند که با توجه به نحوه طرح سوالات در آزمون‌ها، مجموعه آنچه مورد نیاز داوطلب در آزمون حقوقی است را به صورت یکجا گردآوری کرده و حواشی زائد را کم می‌کنند و در نهایت اصل مطالب مورد نیاز برای آزمون را برای داوطلب مهیا می‌کنند.

البته باید این نکته را ذکر کرد که محتوای منابع کمک آموزشی، مطلب جدیدی در علم حقوق ندارند بلکه صرفا خلاصه سازی، طبقه بندی و آسان سازی منابع مرجع هستند که مطالعه را آسان‌تر و یادگیری را راحت‌تر می‌کنند.

 در صورت تمایل به دریافت مشاوره تحصیلی و یا برنامه ریزی آزمون وکالت کلیک کنید.

اگر شما هم سوالی در خصوص محصولات و دوره های کمک آموزشی حقوقی دارید می‌توانید در وبسایت استادآنلاین سوالات خود را مطرح نمایید.

استاد آنلاین نخستین آموزشگاه مجازی تخصصی رشته حقوق بوده که از سال 1394 تا کنون در این حوزه مشغول فعالیت است و شما می‌توانید از خدمات آموزش تصویری و مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی حقوقی این موسسه بهره مند گردید.


استادآنلاین مرجعه آموزش و برنامه ریزی تحصیلی رشته حقوق

02166486917

https://ostad-online.com/

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ