جایگاه شرکت غرفه سازی دقیقا مانند طراحی غرفه اهمیت دارد!
اقتصاد ایران: همانطور که می دانید یکی از موارد مهمی که برای شرکت در نمایشگاه ها باید رعایت کرد، طراحی و غرفه سازی می باشد؛ اما بهتر است بدانید که علاوه بر مهم بودن طراحی و غرفه سازی مکانیت غرفه در نمایشگاه نیز حائز اهمیت است.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،فرض کنید شما غرفه ای طراحی کرده اید که بسیار منحصر به فرد و زیبا و جذاب می باشد، به طوری که نظر هر بازدید کننده را به خود جذب می کند. اما مکانیت غرفه در جایی از نمایشگاه می باشد که تعداد بازدیدکنندگان کمتری از کنار آن عبور می کنند، مثلاً در انتهای یکی از راهروهای فرعی غرفه شما قرار دارد؛ آیا آنطور که باید بازدید کننده دارید؟ توجه داشته باشید هر چقدر هم غرفه سازی شما جذاب باشد نمی تواند شما را به هدف از شرکت در نمایشگاه برساند.
دیده شدن شما و برند تان در نمایشگاه مشروط بر این است که جایگاه درست و مناسبی برای غرفه سازی شرکت خود انتخاب کرده باشید. یکی از مواردی که باید با دقت و حساسیت لازم انجام شود، انتخاب محل غرفه می باشد. در طراحی و غرفه سازی نیز جزئیات مهم تر هستند زیرا جزئیات باعث می شوند غرفه شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسد اما آن چیزی که حائز اهمیت است جزئیاتی میباشد که در نظر بازدید کنندگان قرار می گیرد.
بنابراین نباید تمام تمرکز خود را را بر روی طراحی و شرکت غرفه سازی انجام دهید و تنها به فکر زیباتر شدن و جذاب تر شدن حرف های خود باشید، بلکه بهتر است است در کنار توجه به این مسائل به جایگاه غرفه در نمایشگاه نیز اهمیت بدهید و جایگاه مناسب و خوبی را برای راه اندازی غرفه خود اجاره کنید.
فرض کنید جایگاه مناسبی را برای غرفه سازی شرکت خود انتخاب کردید و همینطور غرفه های جذاب و زیبا طراحی کردید. آیا میدانید حال باید چه کاری انجام دهید؟ بیشتر افراد و شرکت ها گمان می کنند که داشتن غرفه ای جذاب در جایگاهی مناسب، برای موفقیت در نمایشگاه ها کافیست. بهتر است بدانید که که این کارها به تنهایی منجر به موفقیت برای رسیدن به هدف از شرکت در نمایشگاه ها نمیشود . کاری که شما باید در این غرفه های زیبا با جایگاه مناسب انجام دهید این است که بازدیدکنندگان را به داخل غرفه دعوت کنید. علاوه بر ایجاد احساس صمیمیت میتوانید اعتماد آنها را را به خود جلب کنید و محصولات و خدمات خود را را به بهترین شکل به عموم مردم معرفی کنید.
به بازدیدکنندگان هدیه بدهید
یکی دیگر از راه های جذب بازدیدکنندگان به داخل غرفه های نمایشگاهی، دادن هدیه ی کوچک به بازدید کنندگان می باشد. شما می توانید قبل از شروع نمایشگاه گاه هدیه های کوچک مثل دفترچه یادداشت های کوچک یا خودکار یا پک نمونه از محصولات خود را طراحی و آماده کنید تا در روزهای نمایشگاه به افرادی که که برای بازدید به داخل غرفه شما می آیند هدیه دهید. این کار باعث میشود که تا مدتها نام برند شما را در ذهن بازدیدکنندگان بماند و به برندینگ شدن شرکت شما کمک می کند.
توجه داشته باشید که حتماً هدیه خود را در داخل مشمایی که نام برند شما ما بر روی آن حک شده است قرار دهید و این مشماها را به بازدیدکنندگان هدیه دهید زیرا افراد با در دست داشتن این مشماهایی که نام برند شما ما بر روی آن حک شده، در داخل نمایشگاه راه می روند و برند شما در معرض دید مابقی بازدیدکنندگان قرار می دهند.
بنابراین باید متوجه داشته باشید که غرفه سازی و طراحی آن و حتی جایگاه نمایشگاه که از مهم ترین موارد برای رسیدن به موفقیت در نمایشگاه ها می باشد به تنهایی کافی نیست باید خلاقیت نیز ز در آن به کار ببرید و مخاطبین را به سمت غرفه خود جذب کرد.
چگونه با کمترین هزینه غرفه سازی انجام دهیم؟
توجه داشته باشید که اگر شما دارای امکانات لازم برای غرفه سازی باشید، مطمئنا می توانید پول کمتری برای غرفه سازی در نمایشگاه مورد نظرتان پرداخت کنید. اما این امکانات مورد نیاز چه چیزی می باشد که می توان با آن قیمت غرفه سازی را کاهش داد؟ در ادامه این مطلب شما را با مواردی که می توان قیمت غرفه سازی را کاهش داد، آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.
پیشنهاد بهتر برای شما
معمولا در هر زمینه ای افراد بیشتر مایل هستند که بهترین خدمات را به دست بیاورند و کمترین هزینه را پرداخت کنند. منظور این است اگر افراد بهترین خدمات را دریافت کنند و پول کمتری نسبت به آن خدمات پرداخت کنند احساس خشنودی به دست می آورند. مثل این می ماند که یک کتونی عالی را در حراج با قیمت پایین تر از قبل خریداری کنند. در حقیقت کنترل کردن پرداخت ها و خرج کرد ها برای یک محصول و یا کنترل کردن پرداخت ها و هزینه ها برای تولید کردن یک محصول و یا ساختن یک سازه مثل غرفه سازی، همیشه هدف همه ی افرادی بوده است که به سمت به دست آوردن چیزی قدم گذاشته اند. شما میتوانید برای سفارش غرفه سازی ارزان با شرکت آرمان قسمت تماس با ما ارتباط نمایید.
بنابراین با این پیش فرض که همه افراد دوست دارند بهترین جنس را با کمترین قیمت خریداری کنند موافق هستید. همچنین لازم به ذکر است که بدانید کنترل کردن هزینه ها یکی از روش های موجود برای رسیدن به سود بیشتر می باشد. ممکن است این جمله را شنیده باشید که می گویند سود در خرید است نه در فروش، منظور از این جمله ی معروف این است که اگر شما در زمان خرید کالا هزینه ی مناسبی پرداخت کنید، قطعا در زمان فروش سود بیشتری خواهید کرد. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید با داشتن غرفه ای در نمایشگاه حضور پیدا کنید، بهتر است از روش هایی استفاده کنید که پول کمتری پرداخت کنید تا سود بیشتری به دست آورید.
حال برای شما این سوال پیش می آید که چگونه می توان با کمترین هزینه غرفه سازی کرد و یا چگونه یک غرفه سازی ارزان را به دست آورد؟ ممکن است در ذهن برخی دیگر از افراد این سوال پیش بیاید که چگونه خودمان در نمایشگاه غرفه سازی کنیم؟ این مسئله به قدری ذهن افراد را به خود درگیر می کند که تصمیم می گیرند به جای پرداخت هزینه های سنگین برای غرفه سازی به شرکت های مربوطه، تنها هزینه وسایل مورد نیاز را پرداخت کنند و خود برای ساخت آن اقدام کنند.
چگونه خودم در نمایشگاه بین المللی بتوانم غرفه سازی کنم ؟
همانطور که در بالا به آن اشاره شد بیشتر افراد برای کم کردن هزینه های مربوط به غرفه سازی ممکن است به این سوال برخورد کنند که آیا می توانند خودشان برای شرکت خودشان غرفه سازی انجام دهند؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم کاملا درست است که ساخت غرفه به وسیله ی خود افراد موجب می شود که هزینه های مربوط به غرفه سازی کم شود. اما بیشتر افراد تنها کمتر شدن هزینه ها را می بینند و سایر مسائل را در نظر نمی گیرند.
در گذشته که نمایشگاه های تهران خیلی قانونمند نبود بیشتر شرکت ها نجار یا کابینت ساز را می آوردند تا برایشان غرفه سازی انجام دهد، که این کار نه اصولی بود نه هزینه ها را کمتر می کرد زیرا اغلب شرکت ها دیر به نمایشگاه می رسیدند و همین طور در زمان به اتمام رسیدن نمایشگاه مجبور بودن هزینه ای برای تخریب و بیرون بردن قطعات آنها پرداخت کنند. بنابراین این روش نه تنها کم هزینه نبود بلکه زحمت بیشتری نیز به همراه داشت و نتیجه مطلوبی نیز به دست نمی آمد.
منبع: غرفه سازی آرمان