مزایای خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت

اقتصاد ایران: هواپیما یکی از بهترین راه‌های سفر است که میان مردم محبوبیت خاصی دارد؛ زیرا در وقت و زمان صرفه‌جویی می‌کند و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید به مقصد مورد نظر برسید

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران . بعضی از افراد با خود فکر می‌کنند وقتی به سفری می‌روند، نیازی به خرید بلیط رفت و برگشت نیست و هر زمانی که بخواهند می‌توانند بلیط برگشت را تهیه کنند و به‌راحتی برگردنند؛ ولی این‌طور نیست! همیشه آن طور که شما فکر می‌کنید نبوده و احتیاط شرط عقل است. برای اینکه بدون استرس و اضطراب بتوانید برگردید، بهترین کار خرید بلیط رفت و برگشت است. این مورد بیشتر در مورد تورهای محبوب صدق می‌کند؛ مثل بلیط هواپیما کیش به تهران. اگر نمی‌خواهید هم تور بخرید، به‌دلیل پرتردد بودن این مسیر بهتر است بلیط برگشت خود را خریداری کنید.

انواع بلیط هواپیما

در سیستم هوایی کشور، دو نوع پرواز تعریف می‌شود. در اینجا هر دو نوع را موردبررسی قرار می‌دهیم.

پرواز سیستمی

پرواز سیستمی به پروازی گفته می‌شود که به‌طورکامل برنامه‌ریزی شده است تا در زمان مشخص و مسیر معلوم انجام شود. همه صندلی‌های هواپیما در پروازهای سیستمی توسط شرکت هواپیمایی مربوطه به‌فروش می‌رسند. پروازهای سیستمی را می‌توان از ماه‌ها قبل خریداری و رزرو کرد.

به همین خاطر فروش این نوع بلیط بسیار زیاد است. در بلیط پرواز سیستمی اگر شما به هردلیلی از سفر منصرف شده‌اید و نمی‌خواهید با آن هواپیما سفر کنید، می‌توانید بلیط خود را کنسل کرده و مقداری از هزینه خود را پس بگیرید. برای مثال بلیط هواپیما کیش به تهران محبوبیت زیادی دارد؛ به همین خاطر بیشتر مردم بلیط رفت و برگشت این دو مقصد را تهیه می‌کنند و بعد به سفر می‌روند.

پرواز چارتری

قیمت بلیط‌های هواپیما نسبت به کلاس پرواز، فاصله مبدا تا مقصد، کلاس صندلی، شرکت هواپیمایی و... تعیین می‌شوند. آژانس‌های هواپیمایی معمولا برای مسیرهای پرتردد، تعدادی از صندلی های هواپیما را از قبل با قیمتی ارزان، از شرکت های هواپیمایی رزرو می‌کنند و خودشان به صورت مستقیم به مسافران می‌فروشند.

این موضوع باعث می‌شود زمانی که بلیط‌های شرکت هواپیمایی از قبل به فروش رفته و ظرفیتش تکمیل شده، شما با مراجعه به آژانس هواپیمایی بتوانید بلیط موردنظرتان را بخرید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که پروازهای چارتری بعد از کنسلی هیچ هزینه‌ی را به شما برنمی‌گردانند.

مزایای خرید بلیط رفت و برگشت

خرید بلیط رفت و برگشت این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. یعنی چون می‌دانید چه روزی قرار است از سفر برگردید، از روزهای سفرتان بیشتر استفاده می‌برید. بدون استرس و هیچ‌گونه نگرانی چمدان خود را بسته و راه میفتید. اگر به‌صورت اینترنتی بلیط رفت و برگشت خود را خریده باشید، حتما از ویژگی رزرو 24 ساعته سایت‌های فروش بلیط و تور استفاده کرده‌اید.
حق انتخاب شما در خرید بلیط یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که هنگام خرید از آن بهره برده‌اید. اگر بخواهید بلیط هواپیما کیش به تهران را از آژانس‌های مسافرتی بخرید؛ باید چند ماه قبل از سفر اقدام کنید. درصورتی‌که به‌صورت اینترنتی به رزرو بلیط بپردازید، نیاز به انتظارهای بلندمدت نیست.

نکات پروازهای داخلی

  • همراه داشتن مدرک شناسایی الزامی است و برای سوارشدن نیاز به مدارک شناسایی دارید. حتما شماره تلفن تماس خود را برای صدور بلیط دراختیار متصدی باجه فروش قرار دهید تا هنگام بروز تغییرات احتمالی، برنامه پرواز به شما اطلاع داده شود.
  • به ساعت پرواز خود دقت کنید. حتما نیم ساعت تا 40 دقیقه قبل از پرواز سعی کنید در فرودگاه حاضر باشید. تا مراحل شناسایی و سوارشدن به پرواز انجام شود، کمی طول می‌کشد؛ پس سعی کنید قبل از پرواز در فرودگاه آماده باشید.
  • وسایلی که می‌توانید با خود به داخل هواپیما ببرید، عبارت هستند از صندلی چرخ‌دار بیمار، گهواره کوچک دستی و غذای کودک، یک دوربین شکاری و یک دوربین عکاسی، مقدار مناسبی مجله و یا کتاب، یک کیف دستی زنانه، یک چتر یا عصا، یک پالتو، شال یا پتو و....
  • اگر قصد لغو سفر خود را دارید، می‌توانید تا چند ساعت قبل از پرواز بلیط خود را باطل کنید و مقداری از هزینه بلیط را پس بگیرید. البته اگر از ساعت‌های قانونی گذشت، باز هم می‌توانید بلیط خود را لغو کنید؛ ولی مقدار زیادی از هزینه بلیط را کم می‌کنند و مابقی را به شما برمی‌گردانند.

    تور لحظه آخری چیست؟

تورهای لحظه آخری به تورهای گفته می‌شود که حداقل زمان ممکن را تا تاریخ آغاز و برگزاری تور دارند. معمولا تورهای لحظه آخری بین 24 تا 48 ساعت تا اتمام ثبت‌نام و آغاز تور توسط آژانس‌های مسافرتی پیشنهاد می‌شود که نسبت به تور عادی قیمت بسیار کم‌تری دارند. دلیل پیشنهاد این تور عدم تکمیل ظرفیت رزرو شده است که درصورت خالی ماندن ظرفیت رزروشده، یک ضرر بسیار زیاد برای آژانس‌های مسافرتی محسوب می‌شود.

تورهای لحظه آخری معمولا در فصل‌های گردشگری سال مانند تعطیلات عید و تابستان به‌دلیل بیشترشدن ظرفیت رزرو آژانس‌ها بیشتر از وقت‌های دیگر سال پیشنهاد می‌شود. خرید تورهای لحظه آخری یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر است. این تورها برای کسانی که تنها سفر می‌کنند، بسیار مناسب و جذاب است؛ ولی قبل از خرید این تور حتما امکانات آن را بررسی کنید.

تورهای لحظه آخری چه تفاوتی با تورهای معمولی دارد؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نوع تور این است که شما تقریبا هر موقع از سال که قصد سفر داشته باشید، می‌توانید با یک تور معمولی سفر کنید. تورهای لحظه آخری این امکان را به شما نمی‌دهند. وقتی شما یک تور معمولی ثبت‌نام می‌کنید، تاریخ دقیقی از روز سفر خود دارید و به‌آسانی به همه کارهای خود رسیدگی کرده و برای سفر در روز مشخص آماده می‌شوید. تورهای لحظه آخری به‌دلیل محدودیت زمانی به شما این اجازه را نمی‌دهند و شما باید در کم‌ترین بازه زمانی آماده سفر شوید.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ