وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد:

اولویت وزارت ارتباطات؛توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌ها

اقتصاد ایران: مشهد- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌های کشور توسعه چشم گیری پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، مرکز خراسان رضوی، زارع پور در بازدید از پارک نوآوری دیجیتال در مشهد در گفتگو با اکو نیوز خراسان رضوی افزود: توجه ویژه به توسعه چشم گیری زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌های کشور تا پایان سال زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌ها در اجرای برنامه توسعه ششم از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۱ است.

وی گفت:در فضای مجازی از لحاظ پلتفرمها و تولید محتوا مستقل نیستیم از این رو نیازمند عزمی هستیم تا با یاری استارتاپها، استقلال کشور در حوزه فضای مجازی تحقق یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ظرفیت بسیار خوبی در خراسان رضوی و مشهد از لحاظ نیروی انسانی و شرکت‌های دانش بیان و استارت آپ‌ها وجود دارد که این ظرفیت باید به کل کشور گسترش پیدا کند.

زارع پور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ایجاد پارک‌های دیجیتال در کشور اشاره کرد و گفت:باید در حوزه اقتصاد دیجیتال تمرکزگرایی نداشته باشیم و استان‌های مانند تهران و خراسان رضوی که سرآمد هستند در این حوزه بابد همکاری خوبی با دیگر استان‌ها داشته باشند و تجربیات خود را منتقل کنند و وزارت ارتباطات هم بستر انتقال تجربه را فراهم خواهد کرد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی هم در حاشیه این بازدید در خصوص آخرین وضع ارتباطی در روستای خراسان رضوی گفت: هزارو ۳۰۰ روستا در خراسان رضوی هم اکنون دارای اینترنت پرسرعت، دو هزارو ۴۰۰ روستا تحت پوشش شبکه همراه اول، و دو هزارو ۸۵۱ روستا دارای ارتباط هستند که وضع ارتباطی در روستا‌ها نیازمند توجه بیشتر وزارت خانه است.

اروجی گفت: هم اکنون پارک دیجیتال مشهد به عنوان محل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها مجهز به فیبر نوری است واین آمادگی وجود دارد که در صورت ایجاد پارک جدید، زیرساخت‌های ارتباطی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ