طنین شادی در بارگاه منور رضوی

اقتصاد ایران: مشهد-همزمان با شب هفدهم ماه ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) نقاره‌های حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به صدا درآمدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران؛امشب زائران بارگاه منور امام هشتم علیه السلام همزمان با نواخته شدن نقاره های حرم مطهر رضوی دلهای خود را با ولایت اهل بیت و خاندان نبوت گره زدند و با چشمانی اشکبار روا شدن حاجات خود را از درگاه الهی خواستار شدند.

نقاره‌های حرم مطهر رضوی براساس سنت دیرینه غیر از ماههای محرم، صفر و ایام سوگواری اهل بیت(ع) هر روز ۲بار پیش از طلوع و غروب خورشید و علاوه بر ترتیب روزانه در اعیاد مختلف نواخته می‌شوند.

نقاره خانه حرم مطهر رضوی بالای سردر شرقی صحن انقلاب اسلامی قرار دارد و محل نقاره خانه از دوره قاجار تاکنون در همین مکان بوده است.

هم اینک ۱۳نفر از خادمان بارگاه منور رضوی به عنوان نقاره زن فعالیت دارند.

محفل انس با قرآن کریم و سخنرانی با موضوع سنن النبی(ص) از جمله برنامه‌هایی است که امشب به مناسبت شب میلاد پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به همین مناسبت امشب مصادف با شب میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم جشنی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر علوی تهرانی، در این مراسم به تبیین موضوع «پیامبر(ص) جلوه رحمت للعالمین» پرداخت و مولودی خوانی نیز توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع) ابراهیم قانع اجرا شد. همچنین قرائت زیارت امین الله و حضرت رسول(ص) از بعید، دکلمه‎ خوانی و شعر خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسمبود.

همزمان با سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز مراسمی از ساعت 9 تا 11 با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می‌شود و ضمن اجرای برنامه‌هایی همچون دکلمه‌خوانی و مداحی، گروه سرود گلدسته‌های رضوی نیز به اجرای سرود و همخوانی می‌پردازند.
در ادامه مراسم سید روح الله موید به شعرخوانی می‌پردازد و با مولودی خوانی در وصف نبی مکرم اسلام(ص) فضای صحن و سرای رضوی را معطر به عطر نام رسول گرامی اسلام(ص) خواهد شد.
 


برگزاری مراسم ویژه آذری زبانان
همزمان با شام میلاد نیز مراسم جشنی پس از نماز مغرب و عشاء برنامه‌ریزی شده است. زیارت امین الله توسط مهدی سروری، مداح اهل بیت(ع) قرائت می‌شود و جعفر ملائکه نیز به مولودی‌خوانی می‌پردازد.
دکلمه‌خوانی، شعر‌خوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقرعلوی تهرانی، قرائت دعای امام رضا(ع) برای امام زمان(ع) نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
زائران آذری زبانی که در شام میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند نیز می‌توانند از برنامه‌هایی که برای آنان تدارک دیده شده است بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین عارف حمداللهی در این مراسم به ایراد سخن می‌پردازد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ