معرفی پربارترین و پرسودترین نهال گردو در شهر اردبیل

اقتصاد ایران: استان اردبیل یکی از مهم ترین و سردترین استان های شمال غربی کشورمان است. این استان در شمال ایران، در منطقه ی آذربایجان قرارداشته و دارای 12 شهرستان و 21 شهر میباشد. همسایه اردبیل از شمال کشور آذربایجان است که توسط رود ارس از ایران جدا شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران  ،  غرب آن استان آذربایجان شرقی و در شرق این استان نیز استان گیلان و رشته کوه های طالش و بغرو قرار دارد. در سمت جنوب آن استان زنجان توسط رشته کوه ها و جلگه ها از استان اردبیل جدا میشود. شهرستان های استان اردبیل؛ شهرستان های پارس آباد؛ بیله سوار، گرمی؛ مشکین شهر؛ نمین، اردبیل، سرعین؛ نیر؛ کوثر و خلخال، اصلاندوز؛ انگوت میباشد. مهم ترین جاذبه های گردشگری در اردبیل چشمه های آب گرم سرعین است. مهم ترین چشمه های طبیعی آن نیز آبشار سبیه خانی یا آق بلاغ میباشد.

استان اردبیل از لحاظ اقلیمی دارای 3 ناحیه کلی است. در ناحیه های مرکز و غرب و جنوب آن دارای آب وهوای نیمه مرطوب و سرد است. در نواحی کوهستانی این استان آب وهوای سرد و مرطوب دارد. در بخش های شمالی نیز آب وهوا نیمه خشک و معتدل است. این استان 50 روز را در برف و یخبندان میگذراند. در مناطق مرتفع تر این استان 170 روز را در بخبندان است. به طور کلی در مناطق پست آن مانند دشت مغان گرم ترین دما و در مناطق مرتفع تر مثل کوهستان سبلان سردترین دما را دارد. اختلاف دما در مرتفع ترین بخش این استان تا مناطق کم ارتفاع تر؛ تا 20 درجه سانتیگراد است. دمای روزانه ی آن به طور میانگین 5.6 تا 15 درجه سانتیگراد است. بارش باران در استان اردبیل بین 250 تا 600 میلی متر است. بیشترین بارندگی در این استان در فصل بهار است.
با توجه به شرایط آب وهوایی و دمایی در استان اردبیل یکی از بهترین مناطق جهت خرید نهال گردو در اردبیل به حساب میاید. برای کسب اطلاع از قیمت نهال گردو اردبیل با ما در نهالستان پالیزگردو در تماس باشید.

ارتفاع از سطح دریای شهر اردبیل

ارتفاع از سطح دریای استان اردبیل بین 40 تا 4811 متر میباشد. مناطق کوهستانی در استان اردبیل؛ کوهستان سبلان در جهت شرقی-غربی آن است. در مناطق کوهستانی آن بیش از 3000 گونه گیاهی یافت میشود.

معرفی بهترین درخت گردو در اردبیل

بهترین نهال گردو در اردبیل

برای انتخاب بهترین نهال گردو در اردبیل شما باغداران محترم میتوانید پس از بررسی و مقایسه نهال های گردو و پیشنهاد نهالستان های معتبر؛ بهترین نهال گردو را برای منطقه و باغ خود بیابید. در این بخش به معرفی بهترین نهال گردو در اردبیل میپردازیم:

نهال گردو پالیز کانادایی

 نهال گردو پالیزکانادایی بهترین نهال گردو برای کاشت در مناطق با ارتفاع بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا است. این رقم تا 16 تن باردهی به همراه دارد. که تا 2 برابر بیشتر از سایر ارقام گردو است. عمر اقتصادی آن نیز در حدود 100 سال است. این رقم را میتوانید در مناطق سردسیری و حتی گرمسیری استان اردبیل بکارید.

درخت گردو فرنور پیوندی

 نهال گردو فرنور پیوندی یکی از ارقام مقاوم در برابر سرما و گرما است. این رقم که در ارتفاع بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا بهترین باردهی را به همراه دارد. سالیانه قادر است تا 8 تن باردهی به همراه داشته باشد. عمر اقتصادی در این رقم نیز تا 100 سال است.

نهال گردو ژنوتیپ برتر

خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر

یکی از ارقام قدرتمند گردو؛ نهال گردو ژنوتیپ برتر است. این رقم اصلاح شده قادر است تا 200 سال عمر اقتصادی داشته و هر سال تا 8 تن باردهی در هکتار به همراه داشته باشد. ارتفاع از سطح دریای این رقم نیز بین 0 تا 3000 متر است.

نهال گردو چندلر پیوندی

 یکی از ارقام پرطرفدار گردو در استان اردبیل؛ نهال گردو چندلر پیوندی است. این رقم در ارتفاع بین 100 تا 1500 متر از سطح دریا بهترین سازگاری را دارد. بنابراین هنگام خرید نهال گردو در اردبیل باید به ارتفاع منطقه توجه شود.

شرایط آب وهوایی و اقلیم استان جهت پرورش بهترین نهال گردو در اردبیل

خرید عمده و ارزان نهال گردو

همانطور که دانستیم استان اردبیل دارای 12 شهرستان با شرایط اقلیمی متفاوت است. که برای هریک از مناطق نهال گردوی خاصی بهترین سازگاری را خواهد داشت. بنابراین پیش از خرید نهال گردو در اردبیل؛ ابتدا لازم است تا از وضعیت دقیق منطقه و شهر خود آگاه شوید. این موارد شامل:

  • ارتفاع از سطح دریای دقیق منطقه: برای آگاهی از ارتفاع از سطح دریای شهر خودتان کافیست نام شهر خود را در مرورگر گوگل جستجو کنید. پس از آگاهی از ارتفاع از سطح دریای منطقه ی خودتان میتوانید در سایت پالیزگردو ارتفاع از سطح دریای مناسب تمامی ارقام گردو را مشاهده نمایید.
  • آب وهوا و شرایط اقلیمی: وضعیت آب وهوایی؛ میزان سرما و گرما و رطوبت و خشکی و احتمال سرمازدگی در هر شهر استان اردبیل میتواند در انتخاب و خرید نهال گردو در اردبیل تاثیر گذار باشد. از این رو توصیه میشود پیش از انتخاب بهترین نهال گردو در اردبیل از وضعیت اقلیمی در شهرتان آگاه شوید.
  • میزان بارندگی در شهر: میزان بارندگی در هر شهر معین کننده ی میزان آبیاری درختان است. برخی از درختان گردو در برابر بارندگی زیاد مقاوم نبوده و ممکن است دچار بیماری شوند. از این رو لازم است پیش از خرید نهال گردو در اردبیل از وضعیت بارندگی در منطقه باغ خودمان آگاه شویم.

    جمع بندی نهایی در رابطه با خرید نهال گردو در اردبیل

معتبرترین نهالستان گردو

همانطور که دانستید استان اردبیل یک استان با اقلیم های متعدد است. به طور کلی استان اردبیل یکی از بهترین مناطق برای کاشت نهال گردو است. این استان دارای مناطق پست و کم ارتفاع و همچنین مناطق بسیار مرتفع است. که برای خرید نهال گردو در آن باید به این نکات توجه شود. برای خرید نهال گردو به میزان محصول دهی درختان؛ عمر اقتصادی آنها؛ تحمل سرمایی و گرمایی و همچنین قیمت نهال گردو در اردبیل توجه نموده و سپس بهترین رقم گردو را از مرکز فروش انواع نهال گردو برای باغ خود خریداری نمایید.

نهالستان پالیزگردو مرکز فروش انواع نهال گردو در استان اردبیل میباشد. این مرکز به مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بیش از نیم قرن است که به تولید و پرورش و فروش نهال گردو در اردبیل میپردازد. شما میتوانید در هر نقطه از این استان با ما تماس بگیرید و پس از مشاوره رایگان با متخصصین باغداری پالیزگردو؛ بهترین نهال گردو در اردبیل را برای باغ خود خریداری نمایید. همچنین پس از ثبت سفارش و خرید نهال گردو از خدمات پس از فروش ما شامل گواهی سلامت نهال، ضمانتنامه معتبر کتبی، مشاوره رایگان مادام العمر و... بهره مند شوید.

برای خرید نهال گردو در اردبیل و همچنین کسب اطلاع از قیمت نهال گردو در اردبیل با کارشناسان متخصص در نهالستان پالیزگردو در تماس باشید.

وبسایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال گردو: palizgerdo.ir

وبسایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال میوه: paliznahal.ir

شماره تماس باما: 09021832393/ 09141832393/ 09331832393 جناب آقای مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبات ولایت

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ