آموزش طراحی لباس طرحستان؛

آموزش طراحی لباس از ابتدا تا کنون

اقتصاد ایران: لباس از گذشته تا کنون جزئی از نیاز های اساسی انسان ها است که انواع مختلفی دارد و با گذشت زمان نیز به آنها اضافه می شود مانند لباس شنا ،لباس کودک ،لباس عروس و ... .در جهان افراد زیادی به دلیل علاقه و اشتیاقی که نسبت به این رشته دارند جذب آن می شوند و یک آموزشگاه خوب می توان به درآمد قابل توجهی از این رشته رسید درآموزش طراحی لباس یکی از مهم ترین بخشی که در هنرمان باید داشته باشیم داشتن ایده و خلاقیت است .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،در طراحی لباس طرح های جدید قبل از اینکه دوخته شوند  حتما یک طرح اولیه ارئه می دهند .

دوره آموزش طراحی لباس آموزشگاه طرحستان

با توجه به نکات گفته شده اگر دوست دارید که آموزش طراحی لباس را به صورت شرکت در کلاس های آموزشی بگذرانید، آموزشگاه طرحستان آماده است تا به شما این خدمت را ارائه دهد. بعد از شرکت در دوره آموزش طراحی لباس آموزشگاه طرحستان مدرک معتبر برای شما صادر می شود و می توانید وارد بازار کار شوید.
در قدم اول از آموزش طراحی لباس باید یک الگو بکشیم و حتی ممکن است برای اینکه به طرح مطلوب خود برسیم بار ها و بارها الگو بکشیم که این الگو باید سفید رنگ باشد و در صورت تمایل می توانیم برای بهتر شدن ایده خود جزئیاتی مانند رنگ و دکمه و .. را نیز اضافه کنیم .
بهتر است  طراحی لباس را باید با مداد شروع کنیم که باید سربی و خشک باشد .بهترین نوع مداد خشک است چون کم رنگ است و خیلی راحت پاک می شود . H مداد  این مداد ها همچنین باعث سوراخ شدن یا رد افتادن رو کاغذ نمی شوند . داشتن یک پاک کن خوب و کاغذ زخیم نیز برای حرفه ای بودن طراحی ضروری است .
در قدم دوم باید به ژست توجه ویژه ای داشته باشیم و خوب فکر کنیم تا بهترین ژست را انتخاب کنیم . برای نشان دادن جزئیات و همه زوایای مدلاتان می توانید همه ژست هارا امتحان کنین مانند نشستن یا در حال راه رفتن و ... .


در قدم سوم از طراحی لباس ما باید روش های مختلف و متفاوتی را در ایجاد الگوی خود در نظر داشته باشیم تا مدلمان بسیار حرفه ای و خیلی خوب به نظر برسد . البته برای اینکار روش های دیگری هم وجود دارد مثلا شما می توانید الگوی مورد نظر خود را به صورت انلاین دانلود کنید که دارای  کاملترین جزئیات است یا می تونید با دیدن یک مدل از یک مجله یا تصویر آن را کپی کنید و الگو درست کنید.

منبع:https://tarhestan.org/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3/

رسم الگو در طراحی لباس

1- ترسیم خط تراز یا تعادل : به دلیل اینکه این خط اولین خط شما در طراحی است باید در رسم آن دقت زیادی به خرج دهید زیرا این خط مرکز ثقل مدل شما است . این خط را از بالای سر تا نوک انگشتتان در امتداد ستون فقرات خود بکشید .برای نشان دادن سر، یک بیضی بکشید .بیضی پایه و اساس الگو شماست که می توانید از طریق آن یک نقشه دقیق و متناسب را طراحی کنید .شما باید الگو را به عنوان اسکلت مدل فرض کنید و طرح خود را رسم کنید .  خط تعادل باید یک خط عمودی مستقیم باشه یعنی حتی اگر مدل در موقعیتی خاص باشد مثلا به چپ یا راست متمایل شده باشد .
نباید در طراحی الگو خلاقیت خود را طراحی مدل خوب به خرج دهید چون مدل شما مورد نقد و بررسی قرار نمی گرد و لباسی که طراحی کرده اید مد نظر است و برای مدل خود نباید بیش از نگران باشید
2-در ابتدا باید لگن را طراحی کنیم : در قسمتی که لگن در بدن قرار دارد مربع ای با ضلع های یکسان رسم کنید که با توجه به لاغر بودن و پر بودن مدل خود رسم کنید . در مرحله اول باید ژست که مد نظرتان است رو انتخاب کنید و طبق طرحی که دارید مربع لگن را به سمت چپ را راست ترسیم کنید .
3- طراحی بدن و شانه : برای کشیدن بدن و شانه باید خطوط را از دو گوشه ی مربعی که برای لگن کشیدید به سمت بالا ترسیم کنید. برای کشیدن کمر باید از بقل دارای قوسی ب سمت داخل باشند دقیقا مثل بدن واقعی انسان باشد . عرض شانه باید با عرض بالای لگن برابر باشد .
در ترسیم الگو نگاه کردن تصاویر مدل ها در مجلات و یا جاهای مختلف کمک قابل توجهی به طبیعی بودن مدل شما می کند و باعث می شود شما با دقت تر شوید. این موضوع را در نظر داشته باشید که دور کمر از قسمت پایین بدن و باسن کوچکتر است .
در الگو ها معمولا شانه و باسن در جهت مخالف یکدیگر رسم می شوند که این حالت کنتراپسکو نامیده می شود که این حالت احساس حرکت را به وجود می آورد همچنین باید کمر خط افقی کشیده شود که از خط شانه و باسن کوتاه تر باشد .
4- رسم کرد سر و گردن در الگو : در رسم سر و گردن در الگو عرض گردن مدل باید نصف طول سر و یک سوم عرض شانه ها باشد و همچنین سر باید با بدن تناسب داشته باشد . توجه داشته باشید که هر چقدر سر در الگو شما بزرگتر باشد تصویر مدل شما جوان تر به نظر می رسد . در طراحی الگو ژست از اهمیت بالایی برخوردار است چون ما حالت سر را با توجه به ژست مدل رسم می کنیم . ما باید تلاش کنیم که همه قسمت های بدن را جوری ترسیم کنیم که با یکدیگر تناسب و هماهنگی داشته باشند چون این موضوع باعث می شود نه مدل بسیار طبیعی و حرفه ای به نظر برسد.



طرح اصلی لباس
در این قسمت که اصلی ترین قسمت است ما باید فکر کنیم و تصمیم خود را بگیریم یعنی درمورد جزئیات طرح لباس خود مانند چین لباس یا لوازم جانبی یا پاپیون یا هر جزئیات دیگری کامل فکر کنیم تا یک طرح خاص و زیبا را به وجود بیاوریم و در صورتی که نمی دانید از جا شروع کنید می توانید از مدل های مجلات الهام بگیرید.
در طراحی مد لباس نقاشی خود را با سایه زدن مداد مشکی یا ماژیک یا رنگ و جوهر تکمیل کنید و خلاقیت به خرج دهید همچنین می توانید رنگ هارا با هم ترکیب کنید .
در نگاه اول آموزش طراحی لباس با مداد بسیار سخت به نظر می آی در صورتی که اینطور نیست و با شما با رعایت کردن نکات فوق می توانید طراحی خود را به بهترین شکل ترسیم کنید و نتیجه دلخواد خودتان را به دست آورید .

سایر دوره های آموزشگاه طرحستان:

دوره آموزش طراحی داخلی

دوره آموزش انیمیشن سازی

دوره آموزش گرافیک

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ