نافرمانی تخم‌مرغ از ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی

اقتصاد ایران: مشهد-مسئول نظارت بر کالا و خدمات خراسان رضوی گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار استان به ۲۹۰هزار ریال رسیده است که این رقم فاصله زیادی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، عباس اخوان افزود: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۶۹هزار ریال است و ملاک عمل بازرسان برای رسیدگی به تخلفات، قیمت مصوب کالا است.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با گران فروشان تخم مرغ گفت: روز گذشته انباری حاوی پنج تن تخم مرغ فاقد نشانه گذاری و فاقد کد شناسه انبار در مشهد کشف و ضبط شد که هر کیلو تخم مرغ را در سطح عمده فروشی به قیمت بیش از ۲۳۰هزار ریال فروخته بود.

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات خراسان رضوی افزود: تولیدکنندگان تخم مرغ مدعی هستند که هزینه های تمام شده تولید بیشتر از قیمت مصوب تخم مرغ است و باید این نرخ تغییر کند، لذا حوزه نظارتی و بازرسی نیز در انتظار اعلام قیمت جدید از سوی ستاد تنظیم بازار کشور و وزارت جهاد کشاورزی است اما تاکنون هیچ نرخی اعلام نشده است.

عباس اخوان گفت:طبق ادعای تشکل های مربوط به تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در واحدهای تولیدی باید ۲۰۰هزار ریال باشد که با احتساب سود عمده فروشی و خرده فروشی ۱۵درصد به این قیمت اضافه و به مصرف کنندگان عرضه می شود.

۲هزار و ۹۲۰واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید ۱۰میلیون و ۴۹۹هزار و ۷۳۸قطعه و ۶واحد جوجه‌کشی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۸۶هزار قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.

میزان مصرف روزانه تخم مرغ در این استان ۱۸۵تُن است که ۴۵تُن آن در بخش صنعتی استفاده شده و بقیه به مصرف خانوار می‌رسد.

طبق آمار اعلام شده از سوی اتحادیه پرورش دهندگان مرغ تخم گذار، تولید تخم مرغ در سال جاری نسبت به اواخر سال گذشته ۱۰درصد کاهش یافته است زیرا ۳۲درصد از واحدهای تولید تخم مرغ در استان غیرفعال هستند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ