معرفی 5 صرافی ارز دیجیتال برتر در ایران

اقتصاد ایران: بیت کوین جرقه پیدایش و ظهور ارزهای دیجیتال را رقم زد ولی بعد از ان این بازار فقط به تغییر سیستم های مالی محدود نشد و امروزه بالای 6000 ارز دیجیتال داریم که هر کدام در حال بهبود قسمت خاصی از نیاز روزمره ما هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، همانطور که بازار رمز ارزها با رقابت خاصی روبرو هست، صرافی های ارز دیجیتال هم در نحوه ارائه دادن خدمات به کاربران سر تا سر دنیا با هم در حال رقابت هستند.
در ادامه 5 صرافی ارز دیجیتال برتر داخلی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از طریق آنها خرید و فروش رمز ارزهای مورد نظر خود را انجام دهید.

 

 صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال در اصل محلی برای خرید و فروش رمز ارزهای بازار کریپتو کارنسی بوده و شما میتوانید پول رایج داخل کشور را با این ارزها مبادله کنید. این بسترها یا خود مستقیما خرید و فروش رمز ارزها را با کاربرها انجام میدهند و یا معاملات خریداران و فروشندگان این بازار را با هم پیوند داده و در ازای این کار کارمزد دریافت می کنند.
این روز ها در تمام دنیا یک صرافی ارز دیجیتال، معتبر ترین بستر برای فروش و خرید ارز دیجیتال به شمار می آید. معاملات در صرافی های ارز دیجیتال بصورت کاملا آنلاین بوده و کاربران ارزهای دیجیتال میتوانند بصورت 24 ساعته و 7 روز هفته از طریق بستر این صرافی ها خرید و فروش رمز ارزها را انجام دهند.
صرافی های ارز دیجیتال از جهات مختلفی مانند تعداد ارزهای دیجیتال برای معامله یا انواع روش های معامله و غیره می توانند مورد بررسی قرار بگیرند.
در سطح جهانی صرافی بایننس را بعنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال می شناسند ولی خب کاربران ایرانی بخاطر مشکلات تحریم کشور نمی توانند با این صرافی ترید ارزهای دیجیتال را انجام دهند و بخاطر همین وجود یک صرافی داخلی جایگزین از اهمیت خاصی برخوردار هست.

 

 برترین صرافی های ارز دیجیتال داخلی

 

  1. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس

صرافی ایران بایننس بخاطر داشتن 600 نوع ارز دیجیتال برای خرید و فروش در صدر این رتبه بندی قرار میگیرد. این صرافی با داشتن سابقه فعالیت 5 ساله در این بازار و پشتیبانی خوب و قوی و انتقال مستقیم رمز ارز های خریداری شده به کیف پول کاربرها به یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار داخلی برای خرید و فروش رمز ارز ها تبدیل شده است. شما میتوانید تقریبا تمامی رمز ارزهای مهم و مورد نیاز خود را از طریق این صرافی خرید و فروش کنید. این صرافی یکی از بهترین بستر ها برای خرید شیبا، خرید تتر و خیلی از ارزهای دیجیتال دیگر به شمار می آید.

یکی از مزیت های اصلی این صرافی ارز دیجیتال این هست که امروزه خیلی از کاربرهای داخل کشور برای خرید ارزهای دیجیتال مجبور می شوند از صرافی های خارجی استفاده کنند و در این بین با مشکلاتی مثل استفاده از آی پی کشورهای دیگر و وی پی ان و وی پی اس مواجه می شوند. از انجایی که تنوع ارزهای دیجیتال در این صرافی بسیار زیاد بوده، بخاطر همین خیلی از کاربرهای داخل کشور میتوانند بجای خرید این رمز ارزها از یک صرافی خارجی و درد سرهای پیش رو در سریع ترین زمان ثبت نام و احراز هویت خود را از طریق این صرافی انجام داده و خرید و فروش رمز ارزهای مورد نظر خود را از این طریق  انجام دهند.

 

 

  1. صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

یکی دیگر از بستر های مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در داخل کشور صرافی نوبیتکس بوده که از محبوبیت خاصی در بین کاربران داخل کشور برخوردار هست. این صرافی دارای کیف پول بوده و می توانید بعد از خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود مثل خرید اتریوم، آن را در کیف پول یا ولت صرافی نگهداری کنید. صرافی نوبیتکس فعالیت خود را در بازار رمز ارزها از سال 1396 شروع کرده و شما میتوانید خرید و فروش 24 نوع رمز را از طریق بستر این صرافی انجام دهید.

خرید و فروش ارز دیجتال در صرافی نوبیتکس بدین صورت هستش که خود صرافی دخالتی در خرید و فروش نداشته بلکه خریدار ها و فروشنده های ارز دیجیتال را در بازار با هم پیوند داده و در ازای معامله صورت گرفته کارمزدی را از طرفین معامله دریافت میکند. ایراد اصلی این صرافی هم کم بودن تعداد ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش بوده با توجه به اینکه این روزها بالای چند هزار ارز دیجیتال برای خرید و فروش در بازار داریم.

  1. صرافی ارز دیجیتال اکسیر

یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال داخلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال اکسیر هست که از سال 1396 در داخل کشور به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول هست. مقر اصلی این صرافی در پردیس تهران بوده و بنیانگذاران این صرافی می گویند که ایده راه اندازی این صرافی را از زمانی که صرافی آمریکایی بیترکس شروع به مسدود سازی حساب کاربران ایرانی کرد در سر پروراندند. یکی از مشکلات پیش روی کاربرها در هنگام استفاده از صرافی ارز دیجیتال اکسیر کم بودن تعداد رمز ارزهایی هست که ز طریق بستر این صرافی خرید و فروش آنها انجام می شود. تعداد رمز ارزهایی که این صرافی خرید و فروش آنها را انجام میدهد 18 نوع هست.

 

  1. صرافی ارز دیجیتال والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس یکی دیگر از صرافی های داخل کشور بوده که میتوانید از آن برای فروش و خرید ارز دیجیتال استفاده کنید. تیم این صرافی جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران بوده که توانسته اند این بستر را برای هموطنان داخل کشور فراهم کنند. شما می توانید خرید و فروش 11 نوع ارز دیجیتال را از طریق این صرافی انجام دهید. اگر از طریق این صرافی ارز دیجیتال،  به خرید و فروش بپردازید میتوانید رمز ارز های خریداری شده خود را در کیف پول این صرافی هم نگهداری کنید. ولی خب مشکل اصلی این صرافی هم کم بودن تعداد رمز ارز هایی هست که میخواهید خرید و فروش انها را انجام دهید.

 

 

  1. صرافی ارز دیجیتال تبدیل

صرافی ارز دیجیتال بعدی که میتوانید از طریق آن خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهید تبدیل بوده. این صرافی جزو صرافی های جدید داخلی هست و در کل 53 ارز دیجیتال برای خرید و فروش را در اختیار کاربران قرار میدهد. البته از طریق این صرافی فقط میتوانید خرید و فروش 7 ارز دیجیتال را با کارت بانکی و پول داخلی کشور انجام دهید و برای خرید بقیه رمز ارز ها اول باید خرید تتر را انجام بدهید، سپس با توکن تتر به خرید و فروش سایر رمز ارزها بپردازید که این هم میتواند در نوبه خود برای خیلی از کاربرها مشکل ساز باشد. چرا که خرید تتر، خود اول از شما کارمزد یک معامله را کسر خواهد کرد و در مرحله بعدی با خرید ارز دیجیتال مورد نظر یک کارمزد ثانویه نیز پرداخت خواهید کرد. پرداخت دو بار کارمزد برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شاید مورد پند خیلی از کاربرهای داخلی نباشد.

حرف پایانی

این روزها پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال خوب برای خرید و فروش به اندازه خرید و فروش خود ارز های دیجیتال اهمیت دارد و بررسی کردن همه صرافی های ارز دیجیتال داخلی کار زمان بری بوده و نمیتوان همه آنها را بطور یک جا بررسی کرد. در این مقاله سعی شد چند تا از بهترین صرافی های داخلی مورد بررسی قرار بگیرند. اگر هدف شما خرید و فروش طیف وسیعی از ارز های دیجیتال مخصوصا خرید بیت کوین بوده، میتوانید از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنید و دیگر نیازی نیست تا در چند صرافی داخلی و خارجی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ثبت نام و احراز هویت کنید. اگر هدف شما نگهداری ارز دیجیتال مورد نظر شما بعد از خرید در صرافی بوده میتوانید گزینه های دیگری را هم در لیست بررسی های خود قرار بدهید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ