تولید محصولات پلیمری توسط یک شرکت دانش بنیان

اقتصاد ایران: محققان در یک شرکت دانش بنیان ۴ نوع محصول پلیمری با کیفیت را به تولید رساند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کامپاند یکی از انواع بی شمار محصولات پلیمری است که از ترکیب پلیمرها و افزودنی هایی خاص به جهت افزایش مقاومت و همچنین آماده کردن پلیمر برای استفاده از آن در صنایع مختلف به وجود می آید. دو نوع از پر مصرف ترین و رایج ترین کامپاندها، کامپاند پلی اتیلن و کامپاند پلی پروپیلن است.

هادی سبحانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان عنوان کرد: این شرکت پیشگام در زمینه تولید کامپاندهای تخصصی و مستربچ های پلیمری قابل رقابت با محصولات شرکت های معتبر جهانی بوده که تاکنون ۴ محصول را به تولید رسانده است.

وی ادامه داد: افزودنی های کمک فرآیند یکی از محصولات این شرکت است که در صنایع فیلم و صفحات زیر ۴۰۰ میکرون، همچنین در بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این افزودنی مصرف انرژی را کاهش، سرعت تولید را افزایش و کیفیت بسته بندی را ارتقا می دهد.

سبحانی ادامه داد: این محصول نسبت به نمونه خارجی توانسته دو برابر در مصرف انرژی صرفه جویی کند. قیمت محصول تولید شده در این شرکت دانش بنیان از نمونه خارجی نیز کم تر است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: کامپاندهای پلی استایمری تولیدی در این شرکت نیز در بسته بندی لبنیات استفاده می شود. با تولید این کامپاند، قیمت نهایی محصول تا ۳۰ درصد کاهش یافته می یابد.

وی عنوان کرد: مستربچ آنتی بلاک از دیگر تولیدات این شرکت است که عمدتاً در تولید فیلم های پلاستیکی به منظور جلوگیری از چسبیدن و درهم فرو رفتن دو لایه فیلم (بلوکه شدن لایه های فیلم) و در نهایت تسهیل در جدایی آن ها از یکدیگر استفاده می شود.

سبحانی افزود: این مستربچ ها پس از استفاده ضریب اصطکاک سطح را بیشتر و در نتیجه چسبندگی لایه ها را کاهش می دهد. عملکرد آنتی بلاکی فیلم با استفاده از تست تعیین خاصیت ضریب اصطکاک بر اساس آزمون ASTM D-۳۳۵۴ Parallel Plain Method قابل بررسی است.

وی گفت: یکی دیگر از محصولات این شرکت، مستربچ لیز کننده است که عمدتا در تولید فیلم پلاستیکی به عنوان عامل کاهنده اصطکاک بین دو لایه فیلم بسته بندی و نیز اصطکاک بین فیلم و دستگاه های تولید مورد استفاده قرار می گیرد. این مستربچ ها در دو دسته کلی با سرعت مهاجرت بالا و پایین به بازار عرضه می شود.

سبحانی اضافه کرد: همچنین کامپاند تمیزکننده رئولوژیکی با توجه به خواص رئولوژیکی ویژه به عنوان تمیز کننده سیلندر، ماردون و دای در دستگاه های فرایندهای پلیمری نظیر فیلم، لوله، ورق و کارتن پلاست توسط این شرکت عرضه می شود. استفاده از این کامپاند امکان حذف ناخالصی و تغییر رنگ بسیار سریع و با کمترین ضایعات را فراهم می سازد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ