تبدیل بازار محصولات آرایشی و بهداشتی به جولانگاه قاچاق

اقتصاد ایران: رئیس مجمع واردات، با گلایه از افزایش بی رویه محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار کشور، گفت: بازار فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی را به جولانگاه قاچاق تبدیل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علیرضا مناقبی، در حاشیه نشست تخصصی کمیسیون فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی این تشکل با مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مدیرکل اداره فرآورده‌های بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: متأسفانه باید اعتراف کنم که دولت و به خصوص سازمان غذا و دارو و وزارت صمت در این سه سال اخیر که برای واردات فرآورده‌های آرایشی و بهداشت ممنوعیت و محدودیت ایجاد کرده، در واقع خودزنی کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه به جای اینکه به تاجری که شناسنامه دار است و واردات رسمی انجام می‌دهد، اجازه فعالیت دهند، زمینه را برای فعالیت گسترده و لجام گسیخته قاچاقچیان فراهم کرده اند.

مناقبی اضافه کرد: تولید، تاج سر فعالان اقتصادی و مردم یک کشور است. قلب همه ما برای حمایت از تولید و تولید کننده می تپد ولی بدیهی است هر کشوری نمی‌تواند همه نیازهای خود را تولید کند، خصوصاً در حوزه آرایشی و بهداشتی که برند محور است، چنین توقعی نمی‌توان داشت.

رئیس مجمع واردات افزود: بعد از گذشت سه سال از محدودیت و ممنوعیت واردات فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، به این نتیجه رسیده ایم که دفاع کورکورانه از تولید، مانع توسعه تولید و مانع ارتقای کیفی سلامت است و بهتر است هرچه زودتر در این رابطه تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: الان می‌بینیم که برخی صنایع، جز ضرر و خسارت، چیزی برای کشور ندارند و این نشان می‌دهد که برای حمایت از تولید داخل باید دنبال صنایعی باشیم‌که مزیت نسبی داشته باشد.

مناقبی تاکید کرد: باید مصرف کننده را راضی نگه دارید و برای این مهم، راهی جز هم افزایی و هم فکری و همراهی بخش‌های مختلف اقتصاد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ادامه جلسات مشترک میان فعالان و واردکنندگان رسمی اقلام بهداشتی و آرایشی با مسئولین وزارت صمت، سازمان غذا و دارو و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یک ضرورت استراتژیک برای رسیدن به نقطه تعادل و رهایی از مشکلات و گرفتاری‌های این حوزه است و امیدوارم مسئولین و مدیران جدیدی که سکان امور را به تازگی به دست گرفته اند، هشدارهای ما را جدی بگیرند و از تجربیات گردآمده در تشکل‌های تخصصی، بهره برداری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ