رئیس قوه قضائیه عنوان کرد:

عزم جدی قوه قضائیه برای برخورد با باند‌های مافیا

اقتصاد ایران: رئیس دستگاه قضا: قوه قضائیه با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، با باند‌های مافیایی و سازمان یافته و مدیرانی که با ترک فعل شان به مردم و کشور آسیب می‌زنند، برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه که در دومین سفر استانی اش به استان قزوین سفر کرده است، در نشست شورای اداری استان گفت: امروز دشمن نهایت تلاش خود را برای فشار حداکثری بر معیشت و اقتصاد مردم بکار گرفته است تا با محک زدن صبر انقلابی مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران را فلج کند که خوشبختانه در این کار موفق نشده اند.

وی افزود: دشمنان هر روز سعی می‌کنند با اقدام روانی و ایجاد مسائل حاشیه ای، نفاق و جدایی میان افراد را رقم بزنند که باید مراقب این مکر و حیله دشمنان باشیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بدخواهان و مرفهان بی درد، برای ایجاد شکاف بیشتر بین طبقات مردم، تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: آن‌ها با سوء استفاده از قدرت، سهم دیگران را به نفع خودشان استفاده می‌کنند تا فقر را در جامعه گسترش دهند.

وی افزود: ما باید با وحدت هر چه بیشتر برای تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد و رفع تبعیض اقدام کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه مردم می‌توانند تنگدستی را تحمل کنند، اما تبعیض را نمی‌پذیرند، تصریح کرد: قوه قضائیه در برخورد با فساد در داخل این قوه و خارج از آن مصمم است و با قدرت هر چه بیشتر با کسانی که در هر مقام و منصبی فساد ایجاد می‌کنند، با شمشیر عدالت و قانون با آن‌ها مقابله می کند و در این مسیر نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی افزود: نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با کمک دستگاه قضایی، با ناهنجاری‌های اجتماعی و کسانی که با سرقت و اقدامات مجرمانه، آرامش مردم را به هم می‌زنند، برخورد کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: سازمان‌های اطلاعاتی استان با حمایت قوه قضائیه، باند‌های مافیایی که در دستگاه‌های اداری چوب لای چرخ کار مردم می‌گذارند و همچنین برخی از مدیران که با ترک فعل شان به مردم و کشور آسیب می‌زنند را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیشینه تاریخی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین با قدمت و پیشینه تاریخی و علمی و علمای بسیار بزرگ در رشته‌های مختلف فقه، فلسفه، اصول، ادبیات، شعر و غیره، زبانزد است.

وی افزود: شهدای گرانقدر استان قزوین همچون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری و سید آزادگان مرحوم حجت الاسلام ابوترابی که نماد مقاومت، ایستادگی و مهربانی است، ستارگان پرفروغ آسمان اسلام هستند و فروغ این ستارگان تا ابد باقی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین قطب صنعتی است و بیش از سه هزار واحد صنعتی در آن مستقر است و دشت وسیعی برای کشاورزی و باغداری دارد.

وی افزود: حدود ۱۰ مشکل اساسی در استان قزوین وجود دارد که چند مشکل آن بسیار مهم است و مسئولان استان برای رفع این مشکلات باید پای کار باشند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مسئله کمبود آب، یکی از مشکلات مهم استان قزوین است، گفت: باید مدیران استان برای حل مسئله آب که امروز یه یکی از مشکلات اساسی کشور تبدیل شده است، چاره اندیشی کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم باید با انجام اقدامات مهم، مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعت را مدیریت کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه محیط زیست، یکی از مسائل حیاتی و قابل توجه در استان قزوین است، گفت: مسئله زمین و متفرعات آن و همچنین وقف و حدود آن، از جمله مسائل قابل توجه استان قزوین است و ذهن‌ها را به خود مشغول کرده و باید مدیران استان این مشکلات را حل کنند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و ... در استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین حدود ۳۸ دانشگاه و مرکز علمی و همچنین حوزه‌های متعدد علمیه دارد که باید با کمک مردم، این ناهنجاری‌ها حل و فصل شود.

وی افزود: قوه قضائیه آمادگی دارد قبل از اینکه پرونده قضایی تشکیل و به آئین دادرسی و مجازات منجر شود، کارگروه‌هایی تشکیل دهد تا مشکلات استان قزوین، به صورت تخصصی بررسی و حل و فصل شود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: درباره وقف زمین‌های کشاورزی و صنعتی استان قزوین اگر نیاز باشد، با تولیت آستان قدس هم مذاکره می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بیش از ۴۷ هزار دانشجو در استان قزوین مشغول به تحصیل هستند که این امر نشان می‌دهد نقطه نظرات سیاسی مختلف در استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: جریان‌های سیاسی اگر دلسوزانه پای کار بیایند و اختلافات فکری را کنار بگذارند، با همفکری می‌توانند از ظرفیت‌های موجود، برای پیشرفت کشور و تعالی مردم استفاده کنند.

وی افزود: رسانه‌ها به ویژه صداوسیما برای برای اجرای عدالت و آشنا کردن مردم با حقوقشان، می‌توانند به قوای قضائیه و مجریه کمک کنند و ما هم انتقاد‌ها را می‌پذیریم و از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ