رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:

لزوم استقلال کشور‌ها مقابل یکجانبه گرایی آمریکا

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بر استقلال کشور‌های اروپایی و استرالیا برابر سیاست‌های نادرست، غیرمنطقی و یکجانبه آمریکا تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، وحید جلال زاده  در دیدار لیندال جین ساکس سفیر استرالیا در تهران به سابقه دیرینه مناسبات استرالیا با کشورمان اشره کرد و گفت: سابقه نیم قرن ارتباطات فیمابین، نشان از وجود منافع فراوان اقتصادی و سیاسی میان دو کشور است.
وی خاطر نشان کرد: مناسبات دو کشور شاهد فراز و نشیب‌هایی است که تحولات جهانی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در آن دخالت مستقیم دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همکاری‌های پارلمانی ایران و استرالیا را مقدمه‌ای بر تقویت تعاملات دیپلماسی و دولتی دو کشور دانست و گفت: تقویت ارتباطات پارلمانی توسط کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور به توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین کمک شایانی می‌کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران به دو کشور عراق و سوریه خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، برقراری ثبات و آرامش در منطقه است و از هرگونه اقدامی در این راستا استقبال می‌کند.
وی تصریح کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه را کتمان کند.
جلال زاده با اشاره به تحولات افغانستان ابراز داشت: در مسأله افغانستان مواضع اصولی ایران تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان و به دور از خشونت علیه زنان و کودکان این کشور خواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ابراز ناخرسندی از حضور و مداخله کشور‌های بیگانه در منطقه، اظهار داشت: در شرایط کنونی، کشور‌های منطقه به بلوغی رسیده اند که بتوانند مسائل و مشکلات فیمابین خود را حل کنند.
وی افزود: حضور آمریکا در عراق و افغانستان منجر به تداوم بحران و عدم برقراری آرامش در این دو کشور شده است.
جلال زاده با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در توافق برجام، در مورد این توافق بین‌المللی گفت: برگشت آمریکا به برجام نیاز به راستی آزمایی دارد و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نخستین گام برای بازگشت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات در قبال برجام خواهد بود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان، همراهی کشور‌های اروپائی و استرالیا را با سیاست تحریمی آمریکا علیه کشورمان را به ضرر اقتصاد این کشور‌ها دانست و بر استقلال این کشور‌ها در برابر سیاست‌های نادرست، غیرمنطقی و یکجانبه آمریکا تأکید کرد.

استرالیا خواستار افزایش سطح همکاری اقتصادی با ایران است

لیندال جین ساکس، سفیر استرالیا نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور گفت: استرالیا به دنبال تقویت مناسبات و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران است.
وی به نقش تأثیرگذار همکاری‌های پارلمانی در ارتقاء سطح تعاملات فیمابین اشاره کرد و ابراز داشت: روابط پارلمانی و همکاری‌های کمیسیون‌های مشترک استرالیا و ایران در روند تقویت همکاری‌های مهم بوده و استرالیا همواره توجه به مناسبات پارلمانی را حائز اهمیت میداند.
وی بر تقویت تعاملات و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی دو کشور اشاره داشت و افزود: استرالیا خواستار افزایش سطح همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.
در پایان این دیدار نیز سفیر استرالیا تقویت روابط در حوزه سیاسی و فرهنگی با ایران را خواستار شد و اشاره داشت: امید است با لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، استرالیا روابط اقتصادی خود با ایران را گسترش دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ