استاندار خراسان رضوی خواستار شد:

اتصال گمرک مرزی دوغارون به تاجیکستان و ازبکستان

اقتصاد ایران: مشهد-استاندار خراسان رضوی: احیای جاده ابریشم یک اتفاق بزرگ برای منطقه خواهد بود و در این قالب باید از گمرک مرزی دوغارون به تاجیکستان و ازبکستان متصل شویم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،محمدصادق معتمدیان در نشست بررسی موانع و توسعه تعاملات اقتصادی با تجار و فعالین کشورهای همسایه که با محوریت کشور افغانستان برگزار شد اظهار کرد: همواره سیاست مدیریت استان بر این بوده است تا با تسهیل شرایط و فراهم سازی امکانات و زیرساخت‌های لازم، بستر همکاری‌های دوجانبه گسترش یابد.

معتمدیان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار خارجی از اولویت‌های مدیریت استان است گفت: خراسان رضوی در حوزه تجارت بین‌الملل همواره یکی از قطب‌های کشور به شمار می‌رود، بیش از ۶۰درصد صادرات کشور به افغانستان از طریق مرز دوغارون این استان از شهرستان تایباد انجام می‌شود.

 وی افزود: به دنبال توسعه ارتباطات و صادرات هستیم، میزان مبادلات تجاری باید افزایش پیدا کند، در همین راستا در یک سال گذشته تلاش بر این بوده است که بحث تجارت روان‌سازی شود.

استاندار خراسان رضوی بر رفع موانع در عرصه سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران، آمادگی داریم در خدمت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشورهای همسایه باشیم.

معتمدیان ادامه داد: خراسان رضوی استانی پهناور است و ظرفیت‌های اقتصادی بالایی دارد، این درحالی است که ضرورت دارد حوزه تجارت استان با کشورهای آسیای میانه تقویت و گسترش پیدا کند.

او با بیان اینکه ۶هزار واحد تولیدی و صنعتی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: به دنبال توسعه همکاری‌های مشترک با کشور افغانستان در قالب روابط اقتصادی و تجاری هستیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ