رئیس جمهور:

رونق تولید و اشتغالزایی برنامه محوری دولت است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت، راه علاج مشکلات کشور را رونق تولید دانست و گفت: رونق تولید و اشتغالزایی، برنامه محوری دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای تامین واکسن و رشد قابل توجه واکسیناسیون گفت: اولویت امروز، حمایت از موسسات و مراکز داخلی فعال در ساخت واکسن است، چراکه بهرحال استفاده از واکسن خارجی محدودیت‌هایی دارد و نمی‌تواند دائمی باشد.
دکتر رئیسی در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت مدارس از ابتدای سال تحصیلی گفت: اگر چه سال تحصیلی به شکل غیرحضوری آغاز شده است که به تدریج با گسترش واکسیناسیون و تامین نظر خانواده‌ها، شرایط برقراری حضوری کلاس‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم خواهد شد.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اصلی‌ترین ماموریت دولت رونق و افزایش تولید و جهش در ایجاد اشتغال است، گفت: همزمان با گسترش واکسیناسیون ضرورت دارد با یک حرکت منطقی، تدریجی و حساب شده فعالیت مراکز آموزشی و کسب و کار‌ها به حالت عادی بازگشته و در مدار رونق قرار گیرد.
رئیسی گفت: راه علاج مشکلات کشور رونق تولید است. باید نقدینگی‌ها در کشور به سمت تولید و اشتغال سوق یابد، چرا که رونق تولید و اشتغالزایی، مساله محوری دولت سیزدهم است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ملاقات‌ها و دیدار‌های اخیر وزیر امور خارجه، آمادگی و تمایل قابل توجهی در همسایگان و دیگر کشور‌ها برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد، گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی، با توجه به توانمندی‌های متخصصان ایرانی، می‌تواند یکی از بهترین زمینه‌های گسترش همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع زنان و خانواده از مسائل اصلی و محوری مورد توجه دولت سیزدهم است، گفت: معاونت امور زنان و خانواده باید برنامه‌ای جامع درباره راهکار‌های موثر در کنترل آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده تدارک ببیند و برای بررسی و تصویب به هیات دولت ارائه کند.
 رئیسی گفت: از نظر دولت هرچه موقعیت زن و خانواده در جامعه ارتقا یابد، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و لذا دولت از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
رئیس جمهور همچنین با تبریک روز آتش‌نشانی به همه آتش‌نشانان خدوم کشور، گفت: فداکاری‌های آتش‌نشانان عزیز؛ چه آن‌هایی که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند یا به جانبازی نائل شدند، و چه دیگر آتش‌نشانان تلاشگر، برای ما مسئولیت ایجاد می‌کند و دولت از این قشر فداکار حمایت می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ