بازگرداندن روزانه ۲ هزار افغانستانی از مرز دوغارون

اقتصاد ایران: مشهد-مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت : روزانه ۲ هزار افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شده‌اند از مرز دوغارون شهرستان تایباد به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، محمدتقی هاشمی افزود: اکنون اتباع افغانستانی در ۱۵ استان کشور حضور دارند که به واسطه فاصله این استان‌ها با خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ، اتباع غیرمجاز دستگیر شده در ۹ استان برای بازگشت به مرز دوغارون خراسان رضوی منتقل می‌شوند و اتباع غیرمجاز دستگیر شده در ۶ استان دیگر نیز از مرز سیستان وبلوچستان به افغانستان مسترد می‌شوند.

 
وی گفت: افراد دستگیر شده اتباعی هستند که به صورت غیرمجاز در کشور حضور داشته و به دلایل مختلف قوه قضاییه حکم به طرد آن‌ها داده است.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی ادامه داد: البته برخی از افرادی که به افغانستان بازگردانده می‌شوند افراد خودمعرف هستند که به صورت خودانگیزشی به اردوگاه‌های ما مراجعه می‌کنند و اداره اتباع نیز با آنان برای بازگشت مساعدت می‌کند.
هاشمی گفت: از افزون بر ۲ هزار نفری که روزانه از دوغارون به افغانستان بازگردانده می‌شوند، ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر متجاوزان مرزی هستند که پس از ورود غیرمجاز به خراسان رضوی، توسط مرزبانان جمهوری اسلامی بازداشت شده و با طی مراحل قانونی به افغانستان بازگردانده می‌شوند.
 
مناطق مرزی مجاور شرق خراسان رضوی در خاک افغانستان و تاسیسات گمرک مرزی اسلام‌قلعه استان هرات آن کشور در مقابل گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون تایباد از تیرماه گذشته تاکنون در اختیار نیرو‌های طالبان قرار دارد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ