راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی

اقتصاد ایران: ماشین لباسشویی را می‌توان یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر قلمداد کرد که با پایان دادن به روند سنتی شستشوی البسه، راحتی خیلی بیشتری را به ارمغان آورد. تنوع فوق العاده بالای این گروه از لوازم خانگی ، کاربران را در زمان تصمیم برای خرید مقداری گمراه می‌کند. این تنوع از نوع برند سازنده شروع شده و به جزئی‌ترین ویژگی‌ها ختم می‌شود. در میان انواعی از برندهای سازنده لباسشویی، ال‌جی، سامسونگ، بوش، دوو، بکو و هیتاچی از محبوبیت زیادی نزد کاربران برخوردار هستند. ماشین‌های لباسشویی در انواع مختلف درب از جلو و درب از بالا تولید می‌شوند. ماشین‌های لباسشویی درب از جلو در 10 سال اخیر بشدت رواج پیدا کرده‌اند و البته که محبوب‌ترین نوع لباسشویی در بازار هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،ظرفیت و ابعاد، سبک طراحی، نوع موتور (تسمه‌دار یا بدون تسمه)، کلاس مصرف انرژی، تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در لباسشویی، برنامه‌های شستشو و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر هزینه‌ای که لازم است برای خرید ماشین لباسشویی صرف کنید، مسائلی هستند که باید به آن‌ها دقت کنید. قیمت لباسشویی بسته به برند سازنده، ظرفیت، کارکرد و امکانات، متفاوت است بنابراین در این مورد دقت بیشتری بخرج دهید. برای انتخاب بهترین لباسشویی لازم است در گام نخست لیستی از اولویت‌های شخصی خود تهیه کنید. برای خرید لباسشویی اگر آگاهی خود را افزایش دهید قطعاً به انتخاب بهتری خواهید رسید. در این قسمت به تعدادی از کلیدی‌ترین پرسش‌های شما پاسخ خواهیم داد. همچنین اساسی‌ترین پارامترها برای خرید لباسشویی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

در گام نخست تعیین کنید چه می‌خواهید

به محض اینکه می‌خواهید برای خرید لباسشویی اقدام کنید با انواعی از برندهای سازنده، مدل‌ها و قیمت‌های متفاوت روبرو می‌شوید. برای بیشتر کاربران قیمت لباسشویی اصلی‌ترین فاکتور برای تصمیم گیری است. به طور کلی برند سازنده، ظرفیت شستشو، نوع موتور، تعداد برنامه‌های شستشو، نوع نمایشگر و تکنولوژی‌های به کار گرفته شده مواردی هستند که قیمت واقعی لباسشویی را تعیین می‌کنند.

برای اینکه ارزش واقعی یک محصول را برآورد کنید لازم است به قیمت‌های وبسایت‌های معتبر نگاهی بیندازید. اگر قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی را دارید حتماً به کارشناس فروش مجموعه یاد‌آوری کنید که بودجه شما چقدر است و تا چه حد می‌خواهید هزینه صرف کنید. در مورد اینکه، یک لباسشویی خاص با رنج قیمت مد نظر شما چه امکاناتی ارائه می‌دهد سوال کنید؛ اگر با فروشندگان منصفی طرف باشید حتماً در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

کدام برند لباسشویی؟

جو متشنج بازار ایران تا حدود خیلی زیادی بر قیمت لوازم خانگی تاثیر گذاشته است. افزایش مدام قیمت‌ها، انتظار افزایش باز هم بیشتر را در پی داشته است. از سوی دیگر رقابت بین برندهای سازنده لوازم خانگی روز به روز تشدید شده است. در حالیکه برندهای نوپا برای ارائه محصولاتی جدید، تلاش می‌کنند خوش ظاهر شوند برندهای قدیمی‌تر در صدد تثبیت جایگاه خود هستند. قیمت لباسشویی بسته به برند سازنده ممکن است متفاوت باشد. استراتژی قیمت گذاری محصول موضوع واقعاً پیچیده‌ای است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که این برند سازنده است که مستقیماً قیمت محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چه بسا در مواردی می‌توان محصولی با همان امکانات را با قیمت ارزانتر از برندی نه چندان شناخته شده تهیه کرد. با این حال نمیتوان انکار کرد که این کیفیت و کارایی محصولات این برندها بوده است که موجب افزایش محبوبیت آن‌ها نزد کاربران شده است. از سوی دیگر برندهای محبوب با تولید محصولات بالا رده، میان رده و حتی پایین رده سعی دارند به طیف گسترده نیازهای کاربران خود توجه کنند. برندهای ال‌جی، سامسونگ، بوش، دوو، بکو، هیتاچی و غیره از محبوب‌ترین برندهای سازنده لباسشویی در بازار ایران هستند. خرید لباسشویی از هر کدام از این برندها معقول و منطقی به نظر میرسد.

ظرفیت لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین معیارها برای خرید بهترین لباسشویی، ظرفیت آن است. ماشین‌های لباسشویی بازار در ظرفیت‌های مختلف به کاربران ارائه می‌شوند. ظرفیت لباسشویی در واقع میزان لباس‌هایی است که قادر هستید با اطمینان کامل در یک چرخه، شستشو دهید. انتخاب لباسشویی مناسب از نظر ظرفیت به نیاز و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. امروزه بیشتر ماشین‌های لباسشویی تولیدی با گنجایش 7، 8، 9، 10، 10.5 و 12 کیلوگرم به بازار عرضه می‌شوند. به همان میزان که ظرفیت لباسشویی افزایش می‌یابد می‌توان لباس‌های بیشتر و اقلام بزرگتر را با آن شستشو داد. ماشین‌های لباسشویی 7 و 8 کیلوگرم برای خانواده‌های متوسط و نسبتاً پرجمعیت ایده‌آل هستند. اگر قصد شستشوی اقلام بزرگتر با لباسشویی را دارید بهتر است لباسشویی 9 کیلوگرم به بالا را انتخاب کنید. اگر لباس‌های خود را در فواصل زمانی کوتا‌ه‌تری شستشو می‌دهید و در واقع در هر بار بارگیری درام لباس‌هایی کمتر برای شستشو دارید لباسشویی کم ظرفیت‌تر نیز نیاز شما را برآورد می‌کند. فراموش نکنید که برای تهیه‌ی لباسشویی با ظرفیت بیشتر لازم است هزینه بیشتری بپردازید. گاهی اوقات واقعاً نیازی به این کار نیست بنابراین بهتر است قبل از انتخاب لباسشویی همه‌ی جوانب را بسنجید.

نوع ماشین لباسشویی را انتخاب کنید

ماشین‌های لباسشویی بازار در دو دسته کلی درب از جلو و درب از بالا قرار می‌گیرند. در لباسشویی درب از بالا، درب ورود و خروج البسه در بالای بدنه قرار گرفته و کلیدهای کنترلی نیز در پنل بالای بدنه یا در جلو جا خوش می‌کنند. برای استفاده از این نوع لباسشویی‌ها نیازی به خم شدن نیست و این یکی از جنبه‌های مثبت آن‌هاست. این نوع ماشین‌های لباسشویی اما امروزه از استقبال خیلی کمتری برخوردار هستند. ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بشدت رواج پیدا کرده‌اند. این نوع ماشین‌های لباسشویی با مصرف انرژی کمتر، حجم زیادی از البسه را در یک چرخه شستشو می‌دهند. لباسشویی‌های درب از جلو، صدای کمتری ایجاد می‌کنند؛ کیفیت شستشوی بالایی را ارائه می‌دهند و صد البته که گران قیمت‌تر هستند.

نوع موتور

پیشرفت تکنولوژی در جدیدترین ماشین‌های لباسشویی بازار کاملاً محسوس است و چه بسا در بیشتر موارد فراتر از انتظار کاربران است. موتورهای به کار گرفته شده در ماشین‌های لباسشویی بر حسب برخورداری یا عدم برخورداری از تسمه به دو دسته تقسیم می‌شوند. موتور بدون تسمه (Direct Drive) بدون دخالت تسمه به صورت مستقیم موجب چرخش درام می‌شود. این نوع موتور با ایجاد اصطکاک کمتر، صدای کمتری تولید می‌کند، بادوام است و مصرف انرژی کمی هم دارد. ماشین‌های لباسشویی مجهز به موتور بدون تسمه، گزینه‌ای بصرفه‌تر برای شما هستند اما خب برای خرید آن‌ها باید هزینه بیشتری صرف کنید.

مصرف انرژی

کلاس مصرف انرژی لباسشویی تا حدود خیلی زیادی اهمیت دارد. به طور کلی ماشین‌های لباسشویی جزو لوازم خانگی پرمصرف محسوب می‌شوند بنابراین اهمیت خرید لباسشویی کم‌مصرف خیلی پررنگ‌تر خواهد شد. ماشین‌های لباسشویی از برندهای معتبر غالباً با کلاس مصرف انرژی A، کم مصرف و و مقرون بصرفه هستند. به عنوان مثال بوش یکی از تولید کنندگان اصلی ماشین لباسشویی کم مصرف در بازار محسوب می‌شود طوریکه بیشتر لباسشویی‌های این برند با برچسب مصرف انرژی +++A ارائه می‌شوند.

تکنولوژی در لباسشویی

شرکت‌های سازنده محبوب اغلب با بهره‌گیری از فناوری‌ها و متدهای روز، ارزش محصولات خود را افزایش می‌دهند. هدف از بکارگیری تکنولوژی در وهله اول، رضایت و آسایش مشتریان است. برای مثال تکنولوژی بخار (Steam) در جدیدترین تولیدات بازار، نتایج شستشوی بهینه و بهداشتی را تضمین می‌کند. امروزه تعداد خیلی زیادی از لباسشویی‌های بازار هوشمند هستند. شرکت‌های سازنده با ارائه یک برنامه خاص و امکان پشتیبانی لباسشویی از برنامه مورد نظر، مدیریت لباسشویی را آسانتر می‌سازند. اگر به تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در لباسشویی دقت کنید حتماً انتخاب بهتری خواهید داشت.

برنامه‌های شستشو

انتخاب بهترین لباسشویی کمی دقت بیشتری می‌خواهد. در انواعی از لباسشویی‌های بازار راهکارهای مختلفی برای شستشو ارائه می‌شود و اغلب در کنار این راهکارها، آپشن‌های اضافی نیز وجود دارد. با نگاهی به لیست برنامه‌های شستشو لباسشویی می‌توانید انتخاب کنید که کدام لباسشویی گزینه بهتری برای پاسخگویی به نیازهای شماست. برنامه‌ی شستشو معیار خیلی کلیدی در تعیین قیمت لباسشویی محسوب نمی‌شود چرا که لباسشویی‌های امروزه با ارائه تعداد زیادی از برنامه شستشو ایده‌آل هر کاربری هستند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ