اهمیت تجهیزات ایمنی شخصی در محیط کار

اقتصاد ایران: ایمنی یک مسئله مهم و ضروری برای کارگران روزانه و ماهر می باشد . هر ساله خسارات جبران ناپذیری در صنعت ساختمان و مشاغل خطرناک رخ می دهد که اغلب اوقات به دلیل عدم وجود تجهیزات حفاظتی و یا عدم استفاده از وسایل محافظت شخصی در افراد می باشد .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،تجهیزات ایمنی شامل تجهیزاتی است که از کارگران در برابر خطرات احتمالی در محیط های کاری محافظت می کند . هدف از ارائه این تجهیزات در فروشگاه بازار ترافیک ، کاهش خطرات احتمالی در حین کار است . این خطرات می تواند شامل هر چیزی، از کف زمین خیس گرفته تا ریزش آوار ، وجود گازهای سمی و شیمیایی ، کار با کوره و اجسام بسیار داغ و کار با لوازم بسیار تیز و برنده نیز باشد . تجهیزات ایمنی شامل کلاه ایمنی ، کفش ایمنی ، لباس کار ، عینک ایمنی ، گوشی ایمنی و دستکش کار می باشند .


جلوگیری از آسیب های ناشی از مواد شیمیایی مضر و خورنده

اگر با مواد شیمیایی کار می کنید ، استفاده از تجهیزات ایمنی کامل از عینک تا دستکش ضروری می باشد . در صورت ریختن یا نشت مواد سمی و شیمیایی بر روی پوست آسیب های جبران ناپذیری به جا می ماند . هنگام کار در محیطی که هدف آن کنترل باکتری های مضر می باشد، مانند آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها یا کارخانه های مواد شیمیایی ، تجهیزات ایمنی به عنوان یک مانع بین مواد مضر و پوست عمل می کند و از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می نماید . لباس و دستکش های مخصوصی وجود دارد که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی داشته و به راحتی مواد به داخل آنها نفوذ نمی کند .

کاهش خطر بیماریهای تنفسی با استفاده از ماسک تنفسی

مشکلات تنفسی از تنفس در دود ، گازها یا مواد شیمیایی ناشی از هوای آلوده که سمی می باشد ، ایجاد می شود ، بنابراین استفاده از ماسک های تنفسی برای محافظت از ریه ها در برابر بیماری های طولانی مدت و کوتاه مدت ناشی از گازهاس مضر ، ضروری می باشد . با این حال ، در سایتهای نفت و گاز ، مجهز بودن کامل به محافظ چشم و شنوایی و لباسهای مقاوم در برابر شعله بسیار مهم می باشد . در صورت کار در چاه های نفت و گاز ، کارگران در معرض سولفید هیدروژن قرار می گیرند ، که می تواند باعث تحریک و مشکل تنفس در برخی از بیماران مبتلا به آسم شود . یکی از بدترین گازها برای استنشاق، سیلیس کریستالی است . این یک سرطان زای شناخته شده ریه است که می تواند در بدترین حالت کشنده باشد .

تجهیزات ایمنی حفاظت از سر

از کلاه ایمنی معمولا در سایت های ساختمانی و تمامی محیط های کاری استفاده می شود . با عبور از یک سایت ، معمولاً می توانید کارگران را با تفاوت رنگ کلاه ها شناسایی کنید . از کلاه های ایمنی برای محافظت در برابر سقوط اجسام و اشیا و در کل در برابر ضربه های ناگهانی که به سر وارد می شود ، استفاده می شود . برخی از کلاه های کار مجهز به لوازم جانبی مانند محافظ صورت و گوشگیر هستند . کلاه های ایمنی باید به خوبی بر روی سر قرار گیرند که معمولا برای ثابت ماندن دارای بند ریگلاژی می باشند .کلاه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه های شدید دارند و در صورت افتادن کارگران به زمین از ضربه به سر جلوگیری می کند . 

تجهیزات حفاظت از دست و پوست

مشاغل ساختمانی یا هر شغل دیگری به طور معمول نیاز به استفاده از دست دارد . سالانه حدود 150،000 آسیب دست گزارش می شود . بیماریهای پوستی شغلی مانند درماتیت تماسی ، سرطانهای پوست و سایر آسیبها و عفونتهای پوستی دومین نوع شایع بیماریهای شغلی هستند و می توانند بسیار پرهزینه باشند . از آنجا که کارهای زیادی با دستان انجام می شود ، دستکش یکی از موارد ضروری در حفاظت از پوست می باشد . برخی از نمونه های دستکش که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از : دستکش لاستیکی ، دستکش مقاوم در برابر برش ، دستکش اره برقی و دستکش مقاوم در برابر حرارت . استفاده از دستکش ها در هنگام کار با مواد شیمیایی ، شیشه ، ورق فلز ، برق ، مواد داغ یا اجسام لغزنده از بسیاری از خطرات جلوگیری می کند .

حفاظت از پوست و سر با استفاده از دستکش ایمنی و کلاه ایمنی

محافظت از چشم و صورت

محافظت از چشم و صورت به اندازه محافظت از سر اهمیت دارد . عینک ایمنی ، شیلدهای محافظ و محافظ های کامل صورت می تواند به خوبی از چشم ها و صورت محافظت کند . کار بر روی فلزات ، چوبکاری ، ریخته گری ، جوشکاری و ... نیاز به حفاظت از چشم ها دارد . برخی از مشاغل ها باعث تولید طول موج های شدید فرابنفش ، مادون قرمز و نور مرئی می شود که می تواند آسیب های شدیدی به چشم ها وارد کند . استفاده از عینک محافظ در هر زمان که در یک محیط خطرناک هستید امری بسیار مهم است . عینک های ایمنی در عین راحتی و حتی شیک بودن ، می توانند از چشمان شما در برابر آوار و پاشیده شدن هر گونه موادی محافظت کنند .

حفاظت از گوش و شنوایی

سر و صدای صنعتی اغلب به عنوان یک خطر شغلی به شمار می آید ، زیرا با چشم قابل مشاهده نیست . با این حال ، سالانه 22 میلیون کارگر در معرض آسیب در اثر سر و صدای مضر قرار می گیرند . به گفته موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی ، حدود 82 درصد از موارد آسیب های شنوایی شغلی، مربوط به کارگران بخش تولید می باشد . استانداردهای ایمنی و بهداشت شغلی ، استانداردهای مواجهه با سر و صدای شغلی را تعیین می کند . انواع گوش گیرهای ایمنی ، ابزارهای رایج برای حفاظت از شنوایی هستند . توجه به این نکته ضروری است که گوش گیرها سبب کاهش نویز فرکانس ها در محیط های پر سر و صدا می شود .

حفاظت از گوش و چشم با استفاده از گوشی ایمنی و عینک ایمنی

برخی از مزایای اصلی استفاده از تجهیزات ایمنی صنعتی عبارتند از:

1. تجهیزات ایمنی دربرابر آسیب، محافظت می‌کنند

ابزارهای ایمنی، همانطور که از نامشان پیداست، یک هدف اصلی برای جلوگیری از آسیب در محل کار هستند . بسته به منطقه کار و صنعت ، هر قسمت از بدن دارای تجهیزات تخصصی برای محافظت از آن می باشد . کارگران صنایع، مستعد ابتلا، به انواع مختلف آسیب هستند ، که آنها را مجبور می کند در صورت هرگونه اتفاق بی سابقه ، لباس محافظتی خاصی را استفاده کنند .

به همان اندازه که کارگران بیمه شده اند ، همه ما پیشگیری را بهتر از درمان می دانیم و یا به قول خودشان "اعضای بدن قابل تعویض نیستند". اجازه ندهید یک آسیب زنگ خطری باشد ، اقدامات و تجهیزات لازم را برای محافظت از کارگران و خود به کار بگیرید . این کار هم در زمان تولید و هم در هزینه شما صرفه جویی می کند که در غیر این صورت به موارد جبران خسارت ختم می شود .

2. استرس ناشی از کار را کاهش می دهد

گاهی اوقات ، کار می تواند بسیار درگیر کننده و خسته کننده باشد . در چنین شرایطی ، فرد باید خود را به ابزار و تجهیزات ایمنی لازم مجهز کند که شرایطی امن را ایجاد نماید . بدن انسان طوری طراحی شده است که فقط می تواند استرس های خاصی را تحمل کند . اگر از این مقدار فراتر رود ، تحت فشار قرار می گیرد و بر روی بهره وری فرد، تأثیر می گذارد . برای پیشگیری از وقوع این مساله، می توان از تجهیزات حفاظتی مناسب با کار، استفاده کرد .

3. از طریق هشدارها از وقوع حادثه جلوگیری می کند

پیشرفت تکنولوژیکی در صنعت جوشکاری تعداد خسارات رخ داده در صنایع را تا حد زیادی کاهش داده است . این سیستم ها به منظور ارزیابی های امنیتی دوره ای و ارائه گزارش مفصل از احتمال وقوع حوادث طراحی شده اند . اگر گزارش نادیده گرفته شود ، قبل از وقوع حادثه از طریق یک سیستم هشدار امنیتی یکپارچه ، به کارگران هشدار می دهد .

4. تجهیزات ایمنی کیفیت تولید و محصول را افزایش می دهد

اگر کارگران خود را به خوبی محافظت نکنید ، می توانند تهدیدی قریب الوقوع برای فرایند تولید یا کیفیت محصول باشند . یک مثال کامل ، صنایع غذایی است که در آن ISO 22000 نظافت بی عیب و نقص را در خط تولید توصیه می کند . بدون تجهیزات لازم همانطور که در اداره ایمنی و بهداشت کار ذکر شده است ، آنها می توانند محصول را به خطر بیاندازند . تجهیزات حفاظتی یک شمشیر دو لبه است که از کارگر و فرآیند تولید و محصول محافظت می کند .

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ