ضرر اقتصاد چین از ورشکستگی بزرگترین شرکت ساختمانی چین

اقتصاد ایران: غول ساخت‌وساز چین «اِوِرگرند» در معرض سقوط قرار دارد و کارشناسان معتقدند که سقوط این شرکت می‌تواند باعث افت اقتصاد چین و منطقه شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به  نقل از سی‌ان‌بی‌سی، غول ساخت‌وساز چین «اِوِرگرند» در معرض سقوط قرار دارد و کارشناسان معتقدند که سقوط این شرکت می‌تواند باعث افت اقتصاد چین و منطقه شود.

مارک ویلیامز، اقتصاددان ارشد امور آسیا در کپیتال اکونومیست، می‌گوید: سقوط اورگرند بزرگترین آزمونی است که اقتصاد چین در چندین سال اخیر با آن مواجه شده است.

اورگرند که سال‌ها تحت تأثیر شکوفایی اقتصادی چین توسعه یافته و دارایی‌های خود را افزایش داده است حالا زیر بار بدهی خردکننده ۳۰۰ میلیارد دلاری قرار دارد که این شرکت را بدهکارترین شرکت ساختمانی جهان کرده است.

شرکت اورگرند از پرداخت پول تامین‌کنندگان مصالح خود بازمانده است و در چند هفته اخیر چند بار به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که ممکن است نتواند بدهی وام‌های خود را بپردازد و بانک‌های دارایی‌های آن را ضبط کنند.

این هفته اورگرند هشدار داد که فروش املاک پس از افت چندین ماهه، به افت شدید خود در ماه سپتامبر هم ادامه خواهد داد و نقدینگی شرکت را با چالش جدیدی روبرو خواهد کرد.

این شرکت چینی آن‌قدر عظیم است که سقوط آن نه تنها اقتصاد چین بلکه بازارهای فراتر از آن را هم تحت تأثیرات منفی خود قرار خواهد داد.

بانک‌های اچ‌اس‌بی‌سی و استاندارد چارترد در هنگ‌کنگ از پرداخت وام بیشتر به اورگرند برای پروژه‌های جدید ناتمام این شرکت سر باز زده‌اند، سهام این شرکت حدود ۸۰ درصد از ارزش خود را در سال جاری از دست داده و تجارت اوراق قرضه آن چندین بار توسط بورس‌های چینی متوقف شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ