کارشناس والیبال:

قهرمانی در آسیا والیبال ایران را احیا خواهد کرد

اقتصاد ایران: کارشناس والیبال با بیان اینکه قهرمانی در آسیا مهم است گفت: راه برای قهرمانی هموار است و این اتفاق می‌تواند بار دیگر والیبال را احیا کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رضا مؤمنی مقدم  درباره سطح رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا گفت: با توجه به این‌که حریفان ما تیم هایی نیستند که جلوی ایران قد علم کند حتی با تیم دوم یا سوم می‌توانستیم در مرحله مقدماتی مسابقات پیروز شویم چراکه سطح والیبال ایران بسیار بالا است اما این رقابت‌ها می‌تواند چالشی برای بازیکنان جوان باشد تا محک بخورند و کادر فنی به شناخت خوبی نسبت‌به آن‌ها دست پیدا کند.

کارشناس والیبال ادامه داد: مطمئناً همه ما این پیش‌بینی را داشتیم که تیم ایران به‌راحتی از مرحله مقدماتی صعود کند. با توجه به عملکرد تیم ملی ژاپن در مرحله مقدماتی و غیبت چند ستاره این تیم، راه همواری برای قهرمانی والیبال ایران وجود دارد. والیبال با این قهرمانی می تواند دوباره احیا شود چراکه در چند تورنمنت اخیر عملکرد خوبی نداشتیم.

مومنی مقدم تاکید کرد: می‌توانیم برنامه‌ریزی بسیار خوبی داشته باشیم و تا ۵-۴ سال آینده بازیکنان جوان به تیم‌ملی تزریق شوند که در مراحل مختلف و رقابت‌ها تا بازی‌های المپیک پاریس به ترکیب خوب و ایده‌آلی دست پیدا کنیم.

وی درباره استفاده از کادر فنی ایرانی در مسابقات نیز گفت: در این رقابت‌ها نمی‌توان کادر را به‌خوبی محک زد. مربیان سطح بالایی زیادی در کشور داریم که به روز هستند. حداقل می توانم 6 مربی را نام ببریم که هر کدام در علم تمرین و روان‌شناسی بسیار خوب هستند. اما ازآنجایی‌که ما در بخش مربیان همچون بازیکنان لژیونر نداریم کمتر دیده می‌شوند. مربیان ایرانی در سطح ملی و باشگاهی می‌توانند جزو بهترین‌های دنیا باشند و این می‌طلبد که فدراسیون در این زمینه حمایت کند. کشورهایی مانند قزاقستان، هند و چین می‌توانند از حضور مربیان ایرانی استفاده کنند و امیدواریم در آینده فدراسیون در این زمینه اقدامی انجام دهد.

قهرمانی در آسیا والیبال را احیا خواهد کرد

مؤمنی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا کشورهایی مانند قزاقستان و هند می‌توانند استارت خوبی برای فعالیت بین المللی مربیان ایرانی باشند؟ گفت: این کشورها پتانسیل لازم را دارند. کشوری مانند قزاقستان از نظر فیزیکی بازیکنانی شبیه به روسیه دارد اما چون ساختار در آن‌جا ضعیف است نتوانستند به آن جایگاه لازم دست پیدا کنند. هندوستان هم همین‌طور. شاید نبود مربی و عدم سرمایه‌گذاری باعث این اتفاقات شده است. اگر بتوانیم مربیان خود را به این کشورها اعزام و راه مربیگری آن‌ها را باز کنیم در بحث ترانسفر مربیان نیز اقدام خوبی شروع خواهد شد. حتی ما می‌توانیم در سطح جهانی همچون لژیونر شدن بازیکنان، مربیان خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در گذشته شاید یکی دو بازیکن ایران لژیونر می‌شدند اما درحال‌حاضر بازیکنان بسیاری در لیگ‌های معتبر اروپایی و جهان مشغول به بازی هستند. اگر در بخش مربیان نیز فدراسیون حمایت لازم را انجام دهد قطعاً می‌توانیم مربیان خوب به دنیا صادر کنیم. بهروز عطایی یکی از مربیان خوب ایرانی است که با بازیکنان بزرگی کار کرده است و درحال‌حاضر نیز در راس تیم ملی قرار دارد. برای او آرزوی موفقیت دارم. در کنار عطایی نیز مربیان دیگری هستند که در سطح آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ