دانستن درباره مالیات برای هر مدیری، ضرورت است!

اقتصاد ایران: وقتی کسی از شما بخواهد یک مبحثی که به نظرتان خیلی حوصله تان را سر میبرد، بگویید، اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، چیست؟ احتمالا مسائل مربوط به حوزه مالیات و قوانین آن! نه؟ طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به هر حال کسی دلش نمیخواهد کلی با قانون و مسائل این چنینی سر و کله بزند. اما شما به عنوان مدیر یک شرکت، خواه ناخواه سر و کارتان با مالیات خواهد بود. پس نمیتوانید از زیر آن شانه خالی کنید. شاید حالا که داریم به طور خاص در این باره میگوییم برایتان سوال شده باشد که اصلا چه لزومی دارد ما به عنوان مدیر چیزی بدانیم؟ دکتر تکس برایتان توضیح داده که لزوم دانستن مسائل مالیاتی برای مدیران چیست؟ همراهمان بمانید تا باهم این مسیر را طی کنیم و به نتایجی برسیم.

اول از همه درباره مالیات کمی حرف بزنیم

مالیات را که احتمالا بهتر از هرکسی بشناسید اما به هر حال مرور این موضوع پیش از این که به اصل مطلب بپردازیم، بد نیست. مالیات همان هزینه اجتماعی است که افراد جامعه باید به خاطر استفاده از منابع کشور بپردازند. هرچه این مالیات به موقع و سر وقتش پرداخت شود، به فراهم شدن امکانات کشور کمک بسیار زیادی میکند. به زبان ساده تر، مالیات، درآمدی است که دولت ها کسب میکنند تا بتوانند شرایط را برای رفاه جامعه فراهم کنند. دولت با همین مالیات است که میتواند بخشی از هزینه های کلی جامعه را پرداخت کند. مقدار مالیات هم از میزان سود و درآمد اشخاص حقوقی و حقیقی تعیین میشود. بعد از تعیین آن هم شما به عنوان مدیر شرکت ملزم به پرداخت مالیات خود در موعد مقرر هستید.

من مدیر چرا باید درباره مسائل مالیاتی بدانم؟

این سوال خوبی است که روابط عمومی دکتر تکس توضیحاتی را در این باب خدمت شما ارائه میکند. از مهمترین چالش هایی که مدیران شرکت (مودیان مالیات) و حسابداران دارند، انجام مسائل مالیاتی و نظارت بر انجام درست آن است. از میان این چالش ها میتوان به تشکیل پرونده، تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده و عملکرد، تحریر دفاتر، گزارشات فصلی و ... اشاره کرد. شما با یادگیری امور مالیاتی، دارید سرمایه گذاری بلندمدتی میکنید که میتوانید جلوی جرایم مالیاتی احتمالی که ممکن است در آینده برایتان اتفاق بیفتند را بیگیرید. این یعنی یکجوری انگار خیال خود را راحت میکنید.

دغدغه من مدیر درباره مالیات و لزوم یادگیری آن چیست؟

سوال مهمی است که باید به آن پاسخی مناسب داد. مدیر یک مجموعه، دغدغه های مختلفی دارد و یکی از مهمترینش اجرای درست و دقیق بخش مربوط به مسائل مالیاتی است. خب، شما اگر درباره امور مالیاتی اطلاعات کافی نداشته باشید این موضوع میتواند باعث جرایم مالیاتی مختلفی شود. اینطوری شما متحمل پرداخت جریمه های سنگینی خواهید شد. در چنین شرایطی بهترین کاری که از دست شما به عنوان مدیر، برمی آید این است که به امور مالیاتی مسلط شوید. قطعا هزینه ای که قرار است برای یادگیری مسائل مالیاتی و دریافت مشاوره مالیاتی بکنید به مراتب کمتر از آن چیزی است که در آینده در صورت وقوع جرایم مالیاتی مجبور میشوید، پرداخت کنید.

قبول داریم، قوانین مالیاتی هم پیچیده هستند و هم در بازه های زمانی مختلف ممکن است دستخوش تغییراتی جدی شوند. اصلا به همین خاطر است که میگوییم دانستنشان نقش بسیار مهمی در مدیریت شرکت دارد. بیشتر مدیران علاوه بر یادگیری مسائل مالیاتی، از مشاوران مالیاتی نیز در کنار خود بهره میبرند تا در حوزه مسائل مالیاتی بتوانند بهترین تصمیمات را بگیرند. البته این را هم بگوییم که درست است عموم مدیران ترجیح میدهند تمام امور شرکت را درون سپاری کنند و حتی مسائل مالیاتی را با مشاوران مالیاتی شرکت های دیگر مطرح نکنند اما این چیزی نیست که دلتان بخواهد با آن شوخی کنید. مسئله کلی پول و درآمد وسط است. پس در این باره، توصیه میکنیم، هرگز ریسک نکنید.

از کجا باید شروع کرد؟

پاسخ این سوال معلوم است. از دکتر تکس! چه جایی بهتر از این که سراغ کسانی بروید که هم تیمی متخصص در حوزه مالیاتی دارند که میتوانند به شما مشاوره بدهند و هم کسانی را دارند که امکان آموزش امور مالیاتی به شما را خواهند داشت. این مجموعه کامل در کنار انجام امور مالیاتی شما خدمات دیگری مثل امور مالی را هم در کسب و کار خود دارد که میتوانید از تمامی این خدمات بهره ببرید. کافی است سری به وبسایتشان بزنید و به طور مفصل خودتان بخوانید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ