چگونه حداکثر استفاده را از باتری خود ببرید؟

اقتصاد ایران: تولد باتری‌ها باعث شد بشر راه صد ساله را یک شبه برود! این تجهیزات کاربردی استفاده از تلفن‌های همراه، لپ تاپ، اتومبیل و ... را ممکن کردند. یکی از دستگاه‌هایی که بر اساس باتری کار می‌کند و تاثیر بسیار زیادی هم در زندگی انسان دارد، تلفن بیسیم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، این مدل از تلفن‌های ثابت شبیه به تلفن همراه عمل می‌کند؛ با این تفاوت که استفاده از آن تاثیر منفی کمتری روی سلامتی افراد دارد و هزینه مکالمه کمتری هم به همراه دارد. البته عمر محدود باتری تلفن بیسیم یکی از مشکلات همیشگی مشتریان این محصول محبوب مخابراتی به شمار می‌رود.

در این مقاله به معرفی باتری شارژی پاناسونیک می پردازیم و به شما می‌گوییم که چگونه حداکثر استفاده را از باتری خود ببرید. هرچند که در نهایت و تحت هر شرایطی، بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، باید باتری تلفن خود را دور بیندازید؛ اما با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید عمر مصرفی آن را افزایش داده و برای مدت زمان بیشتری، از آن استفاده کنید. مواردی که در این مقاله مطرح می‌شوند در عین سادگی، تاثیر زیادی روی عملکرد بهتر باتری تلفن دارند. پس توصیه می‌کنیم حتما تا پایان با ما همراه باشید.


باتری تلفن بیسیم پاناسونیک
تلفن بیسیم را در ایران با نام و برند پاناسونیک می‌شناسند. این تلفن‌ها با استفاده از باتری‌های مخصوص کار می‌کنند. شرکت پاناسونیک باتری‌های خود را در انواع مختلفی تولید می‌کند. قبل از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک، با باتری مخصوص خود کار می‌کنند. بنابراین نمی‌توانید از هر باتری برای تلفن خود استفاده کنید. به منظور اطلاع از مدل باتری متناسب با تلفن بیسیم خود، می‌توانید دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه نموده یا در زمان خرید، از فروشنده سوال نمایید.

باتری‌های پاناسونیک به صورت کلی به دو دسته باتری‌های کتابی و باتری‌های شارژی نیم قلمی تقسیم می‌شوند. مدل‌های کتابی به صورت دو باتری سری شده طراحی می‌شوند و از محبوب‌ترین آن‌ها، می‌توانیم به مدل‌های زیر اشاره کنیم:

  1. قیمت باتری تلفن پاناسونیک HHR-P104
  2. قیمت باتری تلفن پاناسونیک HHR-P105
  3. قیمت باتری تلفن پاناسونیک HHR-P107

باتری‌های نیم قلمی شارژی پاناسونیک ظاهری شبیه به باتری‌های معمولی دارند؛ با این تفاوت که بعد از اتمام شارژ، می‌توانید دوباره آن‌ها را شارژ کنید. از جمله محبوب‌ترین مدل‌های باتری شارژی پاناسونیک می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

  1. باتری تلفن پاناسونیک BK-4MCCE
  2. باتری تلفن پاناسونیک BK-4LDAW
  3. باتری تلفن پاناسونیک BK-4LCCE

این باتری‌ها در ظرفیت‌های مختلفی طراحی می‌شوند و معمولا به تعداد دفعات مشخصی، قابلیت شارژ و استفاده مجدد را دارند. به صورت کلی می‌توان ادعا کرد که باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک در بهترین حالت، بین 1 تا 2 سال برای شما کار خواهند کرد.

توجه: شارژدهی مکالمه یک باتری، ممکن است در دو مدل مختلف از تلفن بیسیم پاناسونیک متفاوت باشد. این موضوع به ساختار و قابلیت‌های تلفن شما بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است یک باتری در تلفن A بیش از 10 ساعت شارژدهی مکالمه داشته باشد، در حالی که همین باتری در تلفن B تنها 5 ساعت قابلیت مکالمه را در اختیار شما قرار دهد .

افزایش عمر مصرفی باتری

همان‌طور که اشاره شد، همه باتری‌ها از جمله باتری تلفن بیسیم از عمر محدودی برخوردار هستند و بعد از مدتی، باید به فکر جایگزین کردن آن‌ها با یک باتری جدید باشید. اما نباید ناامید شوید؛ چون با چند راه‌کار ساده، می‌توانید عمر مصرفی این تجهیزات را به بالاترین حد ممکن برسانید و بیشترین استفاده را از آن‌ها بکنید.

در ادامه به معرفی چند روش ساده اما بسیار کاربردی برای افزایش عمر مصرفی باتری تلفن بیسیم پاناسونیک خواهیم پرداخت:

باتری‌ها را شارژ اولیه کنید

باتری‌های جدید از نوع لیتیوم-یون هستند و به شارژ اولیه نیاز ندارند. با این حال باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک هم‌چنان در مدل‌های نیکل-کادمیوم و نیکل-متال هیدرید تولید می‌شوند. این باتری‌ها قبل از استفاده، حتما باید شارژ اولیه شوند. شرکت پاناسونیک به مشتریان خود توصیه می‌کند باتری‌های خریداری شده را حتما به مدت 7 الی 10 ساعت شارژ اولیه کنند. به این منظور، باید باتری‌ها را در محفظه مخصوص پشت تلفن بیسیم قرار داده و گوشی را روی دستگاه پایه بگذارید تا باتری‌ها در اصطلاح شارژ شوند.

نکته: در تمام طول شارژ اولیه باتری‌ها، از گوشی بیسیم استفاده نکنید! حتی اگر گوشی شما در این فاصله زنگ خورد، به آن جواب ندهید. استفاده از تلفن در طول شارژ، شارژ اولیه را بیهوده خواهد کرد.

با اتمام مکالمه گوشی را روی دستگاه پایه نگذارید

یکی از عادت‌های اشتباه کاربران تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، این است که بعد از هر مکالمه، گوشی بیسیم را دوباره روی دستگاه پایه قرار می‌دهند تا شارژ شود. این کار کاملا اشتباه است و در دراز مدت، منجر به کاهش عمر مصرفی باتری‌ها خواهد شد. بهتر است اجازه دهید تا شارژ باتری‌ها تمام شود و بعد از آن، گوشی را برای شارژ مجدد، روی دستگاه پایه قرار دهید. بنابراین اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از باتری خود ببرید، گذاشتن همیشگی گوشی بیسیم روی بیس یا پایه را فراموش کنید.

ماهی یک‌بار اجازه دهید شارژ باتری‌ها کاملا خالی شود

در این‌جا یک توصیه جالب و کاربردی برای افزایش عمر مصرفی باتری تلفن پاناسونیک داریم: در طول ماه، یک‌بار یا حتی دو بار، اجازه دهید شارژ باتری‌ها کاملا خالی شده و گوشی خاموش شود. سپس تلفن بیسیم را روی دستگاه پایه قرار دهید و بگذارید کاملا شارژ شود. این کار در طولانی مدت، تاثیر زیادی روی افزایش عمر مصرفی باتری‌ها خواهد داشت.

از باتری‌های اصل و اورجینال پاناسونیک استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید سالی چند بار برای تلفن بیسیم خود باتری جدید خریداری کنید، حتما از باتری‌های اصل و اورجینال پاناسونیک استفاده کنید. متاسفانه با توجه به محبوبیت زیاد پاناسونیک در ایران، باتری‌های تقلبی و بی‌کیفیت، با برند Panasonic تولید و روانه بازار شده‌اند. این باتری‌ها از کیفیت بسیار کمی برخوردار بوده و تنها بعد از چند روز، از کار می‌افتند. برای اطمینان از اصل بودن باتری تلفن پاناسونیک، این تجهیزات جانبی را تنها از مراکز مجاز این شرکت، خریداری کنید.

کلام پایانی

باتری تلفن بیسیم یکی از مهم‌ترین تجهیزات جانبی تلفن‌های ثابت محسوب می‌شود. باتری‌ها عمر محدودی دارند و بعد از مدت زمان مشخصی، از کار می‌افتند. متاسفانه اگر به درستی از این محصولات استفاده نکنید، عمر مصرفی آن‌ها کمتر شده و با سرعت زیادی، غیر قابل استفاده می‌شوند. به همین دلیل در این مقاله، به بررسی چند راه‌کار مفید برای افزایش عمر مصرفی باتری‌های تلفن پاناسونیک پرداختیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ