سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور

اقتصاد ایران: رئیس اتاق تعاون استان البرز با بیان اینکه ۲۵ درصد از اقتصاد کشور سهم بخش تعاون است، گفت: این بخش از کمترین تسهیلات استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد علی مختاری ظهر سه شنبه در جلسه تجلیل از تعاونی‌های برتر که در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت اداری با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و حتی رقبا به جای تقابل و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، سعی کردیم هم سو و هم راستا شویم و به متن کار بپردازیم.

وی بیان کرد: بسیاری از معضلات و مسائل با تشکیل مرکز داوری و کمیته رفع و حل مشکلات تعاونی‌های مشکل دار حل می‌شود و در این زمینه موفق عمل کردیم.

رئیس اتاق تعاون استان البرز با بیان اینکه این بخش، بخش مردمی است و حاکمیت مردم بر مردم وجود دارد، تصریح کرد: بر این اساس کمتر از منابع دولتی استفاده می‌شود و با منابع خرد مردم و تجمیع آن به یک سرمایه قابل اتکا، کار آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اما برای ارتقا و دگرگونی این بخش نیاز به حمایت‌های ویژه دولت است که امیدواریم در سال جاری و پیش رو این حمایت‌ها انجام شود و بخش تعاون بتواند پیشرفت داشته باشد.

بی‌ توجهی به بخش تعاون خسارت‌زاست

مختاری با بیان اینکه در برنامه پنجم ۲۵ درصد از اقتصاد کشور، سهم بخش تعاون است، گفت: به دلایل مختلف از جمله بی‌توجهی به این و توجه نکردن به حاکمیت مردم متأسفانه با اتمام برنامه ششم به درصد پیش‌بینی نرسیدیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در برنامه هفتم سهم یادشده با حمایت‌های دولت به بخش تعاون اختصاص یابد.

رئیس اتاق تعاون استان البرز اظهار کرد: بسیاری از تولیدات و صادرات در استان انجام می‌شود از بخش خصوصی و دولتی تفکیک نمی‌شود و بر اساس آن سهم مشخص شود.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه البرز یک استان کوچک است، بخش خصوصی بیشتر فعالیت دارد و با تشکیل و ترغیب تعاونی‌های مولد در بخش مسکن در کشور مقام نخست را داشته باشیم.

مختاری تصریح کرد: بخش تعاون از کمترین تسهیلات و در برخی موارد از تسهیلات استفاده نمی‌کند و با حمایت‌های دولت کمترین مشکلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن معضلات و مشکلاتی وجود دارد، متذکر شد: بر این اساس در اتاق تعاون پیرامون این امر دفتر فنی در خصوص مسائل مختلف برای به حداقل رساندن مشکلات ایجاد شده است‌.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ