رئیس جمهور:

فساد ستیزی در همه سطوح شرط اول دولت است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور دولت سیزدهم درنخستین گفتگوی تلویزیونی با مردم ایران گفت: مسئله کرونا از اولویت‌های این دولت بود.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سید ابراهیم رئیسی در نخستین گفتگوی تلویزیونی با مردم ایران با بیان این که اقدامات برای تأمین 100 میلیون واکسن انجام شده است، افزود: به جز این 40 میلیون موارد دیگر نیز قطعی شده است.

رئیس جمهور گفت: از عزیزانمان که در مراکز درمانی تلاش و مجاهدت و از جان مردم صیانت و از بسیج و مردمی که به کمک کادر درمان رفته اند، قدردانی می کنم.
 رئیسی افزود: به هموطنانی که عزیزانشان را بر اثر این بیماری از دست داده اند نیز تسلیت می گویم.
رئیس جمهور گفت: از ابتدای کار دولت مسئله مقابله با بیماری کرونا اولویت قرار گرفت و راهکارها را برای رفع مشکلات دیدیم و بر اساس عقلانیت و کار انقلابی حرکت را آغاز کردیم.
 رئیس جمهور افزود: تولید داخلی واکسن به وسیله دانشمندان کشورمان انجام شد و برنامه دولت حمایت از تولید داخلی بود اما تولید داخل نمی توانست کفایت کند بنابر این برآورد کردیم که باید یک گام دقیق برداریم و براساس آن به 100 میلیون دُز واکسن نیاز داریم.
رئیسی گفت: در مذاکرات با طرف های خارجی دغدغه ما پیگیری تأمین واکسن مورد نیاز کشور بود.
رئیس جمهور افزود: اکنون تأمین واکسن خارجی سرعت یافته است و زودتر از گذشته انجام می شود.
 رئیسی با بیان این که تعطیلی کسب و کار برای مردم مشکلات زیادی را ایجاد می کند و مراکز علمی و آموزشی نیز باید باز شوند بنابر این طرح واکسیناسیون عمومی را برای واکسینه کردن اکثر مردم اعلام کردیم.
رئیس جمهور گفت: براساس این طرح هم واکسن وارد و هم از تولید داخل حمایت می کنیم.
 رئیسی با قدردانی از کادر درمانی که واکسیناسیون را انجام می دهند، افزود: واکسیناسیون با قوت انجام می شود و مردم همت خوبی در این زمینه دارند و صف های واکسیناسیون منتفی شده است اما واکسیناسیون باید با شتاب بیشتری انجام شود و تکرار واکسن نیز ضروری است.
رئیس جمهور گفت: واکسیناسیون باید در مدت کوتاهی انجام شود تا مردم احساس آرامش کنند البته مردم نیز اقدامات بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و ارتباطات را در کوچه و بازار به حداقل برسانند و را جدی بگیرند.
رئیسی افزود: اقدامات در زمینه واکسیناسیون انجام می شود اما کافی نیست و امیدواریم به مرحله قابل قبولی برسیم.

وعده داده شده درباره مسکن باید عملی شود

رئیس جمهور با تأکید بر نیاز مردم به 2 میلیون مسکن در سال گفت: دولت در ساخت مسکن حداقل نیاز را در نظر گرفته است.
 رئیسی افزود بافت های فرسوده ماباید بازسازی شود ومردم بسازندو دولت تسهیلات دهد وساخت مسکن با مشارکت خود مردم باید باشد.
رئیسی با اشاره صراحت قانون در ساخت مسکن افزود: ساخت مسکن هم قانون است و هم عمل خواهد شد.
وی با اشاره به نیاز بازسازی خانه های فرسوده و ساخت مسکن روستایی که قریب به 200 هزار مسکن است تصریح کرد: این کار مشارکت خود مردم را به دنبال خواهد داشت که در گزارش های بعدی به اطلاع مردم می رسد.
 رئیسی با اشاره به سفرهای استانی اخیر و نیاز ساخت مسکن در دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان گفت: نیاز اولیه برای ساخت مسکن در این دو استان یعنی زمین وجود دارد و نیاز به پیگیری دولت و حضور بخش خصوصی برای این اقدام است.
رئیس جمهور افزود: ساخت مسکن به عنوان پیشتاز بخش اقتصاد جزء صنایع پیشران است و من قول داده بودم که در اولین اقدام دولت ساخت مسکن کلید بخورد و به وزیر مسکن هم دستور اقدام ویژه را دادم.

فساد ستیزی در همه سطوح شرط اول دولت است

رئیس جمهور گفت: شرط دولت ما فساد ستیزی در همه سطوح است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: در روز اول دولت به همه همکاران و مدیران و وزرای خود گفتم که منافذ فساد زا و زمینه های فساد را شناسایی کنند و این کار باید به طور ویژه در دولت دنبال شود.
رئیس جمهور گفت: قبل از اینکه در دولت به طور رسمی شروع به کار کنم به دوستانی در کارگروه های مختلف گفتم که این کار را پیگیری کنند و به عنوان یک منشور برای مبارزه با فساد در دو لت مورد توجه قرار گیرد که در چند روز آینده این منشور اعلام خواهد شد به دولت مردان و به اطلاع نخبگان و مردم عزیزمان خواهد رسید چون آنها بهترین ناظرانی هستند که می توانند نظارت کنند.
 رئیسی افزود: وزرا، مسئولین و مدیران ما در این رابطه یک حسی برای مبارزه با فساد دارند زیرا شرط ما فساد ستیزی برای همه مدیران در همه سطوح است اما این گزارش دادن و در مقابل دوربین قرار گرفتن و به مردم توضیح دادن فقط کار من به عنوان رئیس جمهور نیست، باید مدیران ما باید در همه سطوح خود را پاسخگو بدانند و مردم عزیز باید در جریان باشند.
رئیس جمهور گفت: آن چه در این مدت مورد آسیب قرار گرفته اعتماد مردم است باید بازسازی شود مدیران و مسئولان ما باید صادق الوعد باشند و همه دولتمردان باید وعده هایی که داده می شود را با صداقت برای مردم تبیین کنند.
 رئیسی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر هم با مشکلی مواجه شدیم و اگر وعده داده شده با مشکلی مواجه شد باز هم باید به مردم توضیح داده شود.
رئیس جمهور گفت: صداقت واژه ای است که نه فقط در لفظ بلکه در عمل برای مردم ملموس شود و مردم ببینند که دولت با مردم با صداقت سخن می گوید.
رئیسی افزود: بعد از توکل به خدا به همکاری مردم به شدت امیدوارم و معتقدم که مردم باید خودشان همکاری کنند همینطور نخبگان و دانشگاهیان کما اینکه در این مدت هم برای ما تومارهای بسیاری نوشته شده از اندیشکده های مختلف و دانشگاه های سراسر کشور و مراکز علمی، فرهنگی و حوزوی و بسیاری از مردم در استان های مختلف اعلام آمادگی کردند که هر کاری دولت داشته باشد کمک اش خواهیم کرد اصلا بحث پست و مقام را هم مطرح نکرده اند.
رئیس جمهور ادامه داد: این روحیه برای دولت پشتوانه بزرگی محسوب می شود، اعتماد مردم مهم ترین پشتوانه برای دولت است دولتی که با پشتوانه مردم کارش را ادامه دهد توفیق یارش خواهد بود.

مردم باید دولت را از خودشان بدانند
رئیس جمهور گفت: مردمی بودن یک محوریت است که همواره مورد توجه دولت و همه مسئولین در کشور باید باشد بنابراین انقلاب ما انقلاب مردمی، دولت هم دولت مردمی است و مردم باید دولت را از خودشان بدانند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی درباره دستور کار بازدیدهای سرزده افزود: ارتباط ما با مردم ضروری است، من در طول مدت کاری هر کجا که مسئولیت داشتم و در همه شرایطی که بودم سعی کردم رابطه ام را با مردم قطع نکنم و همواره با مردم رابطه داشتم.
رئیس جمهور گفت:​ من خیلی از شب ها در مسجد و بعد از نماز مغرب و عشاء دو تا سه ساعت در مسجد می نشستم و با مردم صحبت می کردم ، در آن زمان اصحاب دعوا بودند یعنی هر طرف پرونده بودند گاهی یک طرف دعوا یک شب می آمد و طرف دیگر شب دیگر. وی افزود:​ من هیچ زمان از ارتباط با مردم ضرر نکردم. ممکن است این کار مقدار سختی داشته باشد که نیاز به تحمل دارد و آستانه تحمل را باید بالا برد، بعضی از مردم دغدغه دارند و بعضی ها ممکن است با یک لحن و ادبیات خاص صحبت کنند که ارتباط با مردم امری پسندیده است .
 رئیسی خاطرنشان کرد: من در این دو استان که سفر کردم سعی کردم در بخشی از سفر حتما با مردم ارتباط داشته باشم و مسئولین و مدیران در همه سطوح بدانند که دولت ، مردمی است و باید با مردم ارتباط داشته باشند یعنی فرماندار، بخشدار و مدیرکل هم باید با مردم ارتباط داشته باشند.
وی افزود: من برای این که در جریان مسائل مردم قرار بگیرم باید ارتباط مستقیم با مردم داشته باشم ، من در این دو استان که سفر کردم علاوه بر شهر ،​اطراف شهر و جلسات به تعدادی روستا هم رفتم که مردم روستا مسائل خود را مطرح کردند ، در بعضی موارد باید صحنه را دید مثلا در استان سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد که باید می رفتم و منابع را می دیدم، وضع مردم را می دیدم ، حتما رویت و شنیدن درددل مردم بسیار مهم است و من ارتباطات مردمی در این رابطه داشتم که مردم و جوان ها حرف های شان را می زدند و هم برایم نوشتند و هم به خودم گفتند بعد با مدیران جلسه گذاشتم که چه باید کرد و آنها راهکارهای پیشنهادی را مطرح کردند .
وی ادامه داد: من قبل از این که به هر استانی سفر کنم یک جمع آوری از مسائل استان دارم یعنی بی اطلاع از وضع استان نیستم ، اما در صحنه حضور پیدا می کنم و بعد با مدیران استان جلسه می گذارم.
رئیس جمهور گفت: در این دو استان که سفر کردم وزرا هم حضور داشتند و راهکارها را توسط وزیر پیگیری کردیم و وزیر نیرو با استاندار ، فرماندار و مدیرکل آب و آبفای استان در شورای اداری و جلسات دیگر بررسی کردند که در آن جا به تصمیم خواهیم رسید.
وی افزود: ما به یک سری راهکار های کوتاه مدت رسیدیم که سریع باید اقدام شود و نباید با معطلی اجرا شود و مردم باید امیدوار شوند .
رئیس جمهور ادامه داد: در این رابطه یک سری راهکارهای میان مدت در مسئله آب در منطقه دشت سیستان پیدا کردیم و یک سری راهکار ها هم زمانبر است که باید در مرکز دنبال شود .
 رئیسی گفت:​دیدار با مردم ، شنیدن سخن مردم موضوعیت دارد و ما این کار را با قوت دنبال خواهیم کرد و یقین داریم که در این کار برکت وجود دارد؛ گاهی خود مردم راهکار می دهند که باید از مردم ، نخبگان و دانشگاهیان کمک بگیریم .
رئیس جمهور خاطرنشان کرد:​این ها زمینه ای است که می تواند ارتباط دولت را با نخبگان، مردم و طبقات مختلف برقرار کند و بنا داریم ارتباط با مردم و در جریان قرار گرفتن مشکلات مردم ، پیدا کردن راهکارها و اجرا کردن آن ها را انجام دهیم .
وی افزود:​ ما بخشی از این مسئله ها را در نهاد ریاست جمهوری برای پیگیری مصوبات سفرها مامور کردیم یعنی هم جمع آوری برنامه ها را داشته باشند و هم اجرای مصوبات و گزارش به مردم.
وی ادامه داد:​ بنا داریم هم در مقدمه کار و هم در گزارش کار با مردم همراه باشیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ