موتورسیکلت‌های موجود در کشور، ساخت کجاست؟

اقتصاد ایران: عصر خودرو- یک کارشناس صنعت موتورسیکلت گفت:هر خریدار باید بداند موتورسیکلتی که خریداری می کند، ساخت کدام کشور است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلى نژادیان کارشناس صنعت موتور سیکلت گفت: اطلاع از ساخت کشور سازنده هر وسیله نقلیه ای، حق مصرف کننده است و هر خریداری باید از آن مطلع باشد.

او با بیان اینکه وزارت صمت و دیگر سازمان‌ها هنوز ساز و کار دقیقى براى تشخیص کشور سازنده موتورسیکلت تعبیه نکرده اند، گفت: نبود سازو کار برای شناسایی کشور سازنده موتور سیکلت منجر شده است تا مونتاژکننده هر ادعایى داشته باشد.

این کارشناس صنعت موتورسیکلت ادامه داد: به هر حال براى مردم سوال است وقتى ما با تحریم مواجه هستیم چگونه این محصولات با نام کشور و کارخانه مادر به فروش مى رسد؟ پس اگر تحت لیسانس است یا از کشورهاى ثالث از فروشگاه‌ها خریدارى، دمونتاژ و وارد مى شود باید این موضوع مشخص شود، چون بحث تامین قطعات و خدمات پس از فروش آن نیز مطرح است.

نژادیان ادامه داد: همچنین عطف به بند (ر) ماده ١٢٢ قانون امور گمرکى و طبق بند (ث) ماده ٢ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم کردن موجبات اغفال خریدار و مصرف کننده نسبت به سازنده یا محل ساخت یا خواص یا مشخصات اصلى آن کالا ممنوع و قاچاق محسوب مى شود.

این کارشناس صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه در خرید موتورسیکلت علاوه بر مشخص کردن کشور سازنده، باید دیگر عوامل را مورد بررسی‌ قرار داد، گفت: یکى از مسائلى که در هنگام خرید موتورسیکلت باید بررسى شود، میزان تقصیر مونتاژکنندگان موتورسیکلت در تصادفات است زیرا کارشناسان معتقد هستند این موضوع باعث دقت بیشتر در مونتاژ و تامین قطعات با کیفیت مى شود.

نژادیان بیان کرد: متاسفانه در این صنعت رقابت منفى و شدیدى بین مونتاژکنندگان وجود دارد و همین موضوع ممکن است باعث شود از کیفیت کم بگذارند و از قطعات نامرغوب استفاده کنند، زیرا اساس چنین رقابت هایى کاهش قیمت است و این موضوع ممکن است براى آن‌ها با خرید قطعات ارزان‌تر توجیه اقتصادى پیدا کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ