وزیر امور خارجه:

تسلیم فشار‌های غیرقانونی آمریکا نمی‌شویم

اقتصاد ایران: وزیر خارجه ایران گفت: متاسفانه هیئت حاکمه فعلی آمریکا نیز با وجود ادعا‌های قبلی در صدد استفاده از تحریم‌های غیرقانونی به عنوان ابزار فشار بر ایران است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه،  در یک گفتگوی تلفنی در خصوص مهمترین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه فرانسه در این گفتگو، ضمن تبریک به وزیر امور خارجه کشورمان خواستار گسترش تماس‌ها و گفتگو‌ها در خصوص مسائل مورد توجه طرفین گردید.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد، هیئت حاکمه آمریکا بواسطه خروج غیر قانونی از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم بزرگ ایران و طرف‌های اروپایی بدلیل بی عملی شان، مسئول بروز شرایط فعلی هستند و بایستی به اجرای کامل تعهدات برجامی شان بازگردند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در مذاکراتی که نتایج ملموسی را در تامین حقوق و منافع مردم ایران در بر داشته باشد، حضور خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: متاسفانه هیئت حاکمه فعلی آمریکا نیز ببا وجود ادعا‌های قبلی در صدد استفاده از تحریم‌های غیرقانونی به عنوان ابزار فشار بر جمهوری اسلامی ایران است، اما بایستی بداند که ما تسلیم چنین فشار‌هایی نخواهیم شد و اروپا نیز باید با موضعگیری‌های سنجیده، تلاش کند نقش سازنده‌ای را ایفا کند.
طرفین در ادامه از اهداف کنفرانس بغداد در ترغیب تعاملات منطقه‌ای حمایت کردند.
وزیر خارجه کشورمان در این ارتباط اظهار داشت: بحران‌های منطقه‌ای نتیجه سیاست‌های مداخله جویانه قدرت‌های خارجی است و سیاست خارجی دولت سیزدهم به روابط با همسایگان اولویت می‌دهد و همانگونه که در نشست اخیر بغداد تصریح کردیم، ثبات منطقه راهکار بومی و درون منطقه‌ای دارد و هرگونه رفتار مداخله جویانه و غیرمسئولانه می‌تواند آشفتگی منطقه را بیشتر کند.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همچنین در مورد تحولات افغانستان گفتگو و بر ضرورت همکاری برای ترغیب تمامی طرف‌ها به تشکیل دولت فراگیر، به منظور تضمین ثبات و امنیت در این کشور و منطقه تاکید کردند.
طرفین توافق کردند به گفتگو‌های دوجانبه در خصوص موارد یاد شده ادامه بدهند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ