خیز قیمت سکه برای بازگشت به کانال حساس

اقتصاد ایران: در صورتی که امروز قیمت دلار بتواند حمایت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان را حفظ کند، بعید است که قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیونی سقوط کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دیشب سکه در معاملات پشت خطی توانست خود را به بالای مرز ۱۲میلیون تومانی برساند. این موضوع موجب شده است که بخشی از معامله گران تصور کنند، فلز گران بهای داخلی، معاملات روز جاری خود را در کانال جدید آغاز خواهد کرد. ورود سکه به کانال ۱۲ میلیونی برای معامله گران اهمیت زیادی دارد، چرا که احتمال ورود موج جدید تقاضا بالا می رود.

به باور فعالان، سکه در روزهای قبل به واسطه تصور نزول دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی، مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد. با این حال، برگشت دلار به کانال ۲۷ هزار تومان جهت انتظارات در بازار سکه را تحت تاثیر قرار داد. در صورتی که امروز اسکناس آمریکایی بتواند حمایت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان را حفظ کند، بعید است که فلز گران بهای داخلی به کانال ۱۱ میلیونی برود. با این حال، فلز گران بهای داخلی برای شکست نقطه مقاومتی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز کار راحتی پیش رو نخواهد داشت.

ارزش ذاتی سکه دیروز بعدازظهر در حدود ۱۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود و برای اینکه ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد،‌ نیاز است که حداقل قیمت دلار به بالای مرز ۲۸ هزار تومان برود. سکه بازان تصور می کنند در صورتی که در ساعات ابتدایی روز سهم های پتروشیمی صعودی باشند و درهم نیز حرکت خود را به بالای سطح ۷ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کند، صعود دلار رخ خواهد داد. به نظر می رسد در چنین شرایطی، سکه بازان نیز خریدهای خود را بیشتر کنند. با این حال، سکه بازان به راحتی احتیاط را کنار نخواهند گذاشت و بیشتر به فکر نوسان گیری در بازه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ تا ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهند بود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ