تامین مالی چهار کسب و کار نوپا در فرابورس

اقتصاد ایران: مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران گفت: ۴ کسب و کار نوپا از طریق سکو‌های تامین مالی در فرابورس، اقدام به جمع آوری وجوه برای راه اندازی کسب و کار کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،عارف علیقلی‌پور درباره تامین مالی جمعی در فرابورس افزود: در فرابورس کسب و کار‌های نوپا می‌توانند با استفاده از سکو‌های تامین مالی، اقدام به جمع آوری منابع مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار کنند.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد، فرابورس اقدام به ایجاد ابزاری نوین برای حمایت از کسب و کار‌های نوپا کرده است.

علیقلی پور گفت: در فرابورس ۵ طرح مجوز جمع آوری منابع مالی از طریق ابزار تامین مالی جمعی دریافت کردند که از این تعداد ۴ طرح موفق به جمع آوری وجوه شده و یک طرح تامین مالی و وجوه حاصل از آن به سرمایه گذاران پرداخت شد و ۳ طرح دیگر نیز در حال جمع آوری پول از طریق سکوی مالی است و تا یکسال فرصت دارند پول را به مردم بازگردانند.

وی افزود: مردم براساس فراخوان سکو‌های تامین مالی، از طرح‌ها آشنا می‌شوند و با بررسی ارزشمند بودن طرح ها، وجوه خود را پرداخت می‌کنند.

مدیر نهاد‌های مالی فرابورس ایران گفت: تامین مالی برای هر طرح تا سقف ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اکثر کسب و کار‌های که انتخاب می‌شوند نوپا هستند و بدلیل نداشتن تراز مالی مناسب و نداشتن اعتبار برای دریافت تسهیلات از بانک ها، نمی‌توانستند طرح‌های خود را به یک کسب و کار تبدیل کنند بر همین اساس با تامین مالی جمعی در فرابورس این شکاف مالی برطرف شده است و مردم با اعتماد به کسب و کار اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند.

علیقلی پور با بیان اینکه این ابزار پر ریسکی است سرمایه گذاران حتما باید به آن توجه کنند گفت: ضمانت نامه‌هایی در نظر گرفته شده است، اما مردم برای سرمایه گذاری باید در نظر داشته باشند که این ابزار، پر ریسک است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ