معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

اخبار حوزه کشاورزی بر درآمد کشاورزان موثر است

اقتصاد ایران: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تولید یک خبر در حوزه کشاورزی، در افزایش تولید و درآمد کشاورز دخیل است پس مدیران بخش کشاورزی باید ارتباط مداوم با خبرنگاران را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمد صالح احمدی ظهر امروز یکشنبه در نشستی خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد اظهار کرد که تعدادی از مدیران بعضا به مقوله انتشار اخبار کم توجه هستند و این به دلیل کارهای زیاد اداری بوده که فرصت چندانی برای آماده کردن اطلاعات برای آنان نمی‌گذارد.

وی افزود که معاونت تولیدات گیاهی بیشترین تولید محصولات را در سازمان با ۳ میلیون ۴۰۰ هزار تن تولید محصولات دارد که بیش از ۳ میلیون تن آن تولید بخش زراعت است.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که موضوعات بسیاری در بخش معاونت بهبود وجود دارد که در راستای توجه به پاسخگویی به خبرنگاران، تذکرات لازم به مدیران معاونت برای همکاری هرچه بیشتر با رسانه‌ها داده شده است.

وی عنوان کرد که بعضا کارهای بسیار بزرگ و با بودجه قابل توجه اجرا شده اما دستگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی وقت کمی می‌گذارند و مردم‌ نیز از خدمات دولت بی اطلاع خواهند بود.

احمدی ادامه داد که تولید یک خبر در حوزه کشاورزی، در افزایش تولید و درآمد کشاورز دخیل است و می‌توان محاسبه کرد که چه میزان اخبار حوزه کشاورزی در انتقال دانش و افزایش تولید محصولات دخیل است.

وی خاطرنشان کرد که تولید اخبار حوزه کشاورزی تاثیر زیادی بر تامین امنیت غذایی دارد و خبرنگاران می‌توانند تکنیک‌های جدید کشاورزی را به راحتی در اختیار کشاورزان کردستان قرار دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اکنون کشاورزان در فضای مجازی فعالیت زیادی دارند و خبرنگاران می‌توانند با دقت و سرعت بیشترین اطلاعات و اخبار مهم را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

وی اظهار کرد که تولید نشا و سرشاخه کاری باغات گردو از پروژه‌های مهم جهاد کشاورزی کردستان است که با سرشاخه‌کاری می‌توان بسیاری از باغات کم ثمر رونق یابد و از سرمازدگی نیز در امان باشند.

احمدی افزود که کشاورزی از محورهای اصلی توسعه کردستان است و اقدامات بسیاری در زمینه افزایش سطح زیرکشت صورت گرفته تا تولید محصولات کشاورزی بیش از پیش افزایش یابد.

وی تصریح کرد که تامین بذر در سال زراعی آینده یکی از چالش‌های بخش کشاورزی است که از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن نیاز بذری کردستان‌ ۲۰ هزار تن آن تامین شده ولی برنامه سازمان جهاد کشاورزی کردستان تامین بیشتر بذر برای کشاورزان کردستانی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان درپایان یادآور شد که قیمت خرید گندم امسال زودتر اعلام شد و برای سال آینده ممکن است قیمت هر کیلو حدود ۷ هزار تومان تعیین شود و این‌ موضوع می‌تواند کشاورزان را برای کشت ترغیب و یا دلسرد کند همانطور که قیمت کم خرید تضمینی کلزا کشت این محصول را کم کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ