تولید مشترک محصولات نانو با ترکیه و اندونزی

اقتصاد ایران: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به یکی از پلتفرمهای صادراتی محصولات نانو گفت: بنا داریم از طریق تولید مشترک و راه اندازی واحدهای تولیدی در کشورها، صادرات محصولات نانو را گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ،دکتر سعید سرکار  با بیان اینکه تمرکز بر حوزه صادرات از اهداف ستاد توسعه فناوری نانو به شمار می رود، بیان کرد: باید کالاهای «های تک» ایران به خارج از کشور راه پیدا کند زیرا ظرفیت کشور برای خرید این محصولات و بازار ۸۰ میلیون نفری برای این محصولات بازار کوچکی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: باید در این زمینه تلاش زیادی کنیم که محصولات را به سایر کشورها صادر کنیم زیرا جغرافیای صادراتی خوبی برای محصولات نانو داریم.

وی با اشاره به یکی از برنامه های ستاد توسعه فناوری نانو در زمینه صادرات محصولات نانو گفت: برنامه تاسیس واحدهای تولیدی در خارج از کشور با سرمایه گذاری مشترک یکی از این برنامه هاست که علاوه بر تولید و صادرات یک یا چند محصول نانوی ایرانی در همان کشور، پلی برای صادرات به سایر کشورها ایجاد می شود.

سرکار با تاکید بر اینکه در برخی مواقع شاید صادرات محصول به خوبی مورد استقبال قرار نگیرد زیرا بسیاری از کشورها به دنبال صادرات هستند، بیان کرد: با اجرای این طرح که به صورت تولید مشترک است، ایران با دانش فنی و تا حدودی با سرمایه گذاران کشور دیگری وارد معامله می شود تا محصول ایرانی در آن محل به تولید برسد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، به این صورت نیاز بازار همان کشور تامین می شود.

وی با بیان اینکه کشورهای هدف ما برای تولید مشترک ترکیه و اندونزی هستند، بیان کرد: این دو کشور را به صورت جدی دنبال می‌کنیم تا بعد از آن بتوانیم الگوی صحیحی را با سایر کشورها در این زمینه داشته باشیم.

سرکار با بیان اینکه این تولید مشترک می تواند پلتفرم صادراتی برای صادرات به سایر کشورها باشد، عنوان کرد: اندونزی به تنهایی با جمعیت ۲۵۰ میلیون نفری می تواند بازار خوبی برای محصولات نانوی ایرانی باشد؛ همچنین این کشور عضو «آ سه آن» است و امکان صادرات به ۱۰ کشور دیگر بدون عوارض گمرکی برای محصولات نانوی ایرانی نیز فراهم می شود.

وی در خصوص تولید مشترک در ترکیه گفت: کشور ترکیه با اروپای شرقی، آسیای میانه و شمال آفریقا ارتباط دارد که همین ارتباطات می تواند شرایط خوبی برای صادرات محصولات نانوی ایرانی باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص حوزه واحد مشپلتفرمترک برای تولید محصولات نانوی ایرانی گفت: ما اکنون در تولید مواد اولیه محصولات مصرفی، صنعتی و زمینه های مختلف می توانیم تولید مشترک داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه تولید مشترک، قرار نیست که دانش فنی به کشوری صادر شود بلکه واحد تولیدی یک شرکت دانش بنیان در ایران مشغول فعالیت است اما همین واحد تولیدی با سرمایه گذاری کشور خارجی در محل دیگری به تولید می پردازد.

سرکار خاطر نشان کرد: تاکنون تولید مشترکی به این صورت در حوزه نانو و سایر زمینه ها نداشتیم که ان شا الله این روش اجرایی شود و الگویی برای سایر عرصه ها در راستای رفع موانع صادارت اجرایی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ