خداحافظی تلخ تیم ملی والیبال با المپیک توکیو

اقتصاد ایران: تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی از سری مسابقات مقدماتی المپیک توکیو به مصاف ژاپن رفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تیم ملی ایران در حالی مقابل ژاپن صف آرایی کرد که تاکنون ۲ برد برابر تیم‌های لهستان و ونزوئلا و ۲ شکست مقابل ملی پوشان کانادا و ایتالیا به دست آورده است.
ترکیب تیم ملی ایران را در این دیدار سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، دو لیبرو؛ مهدی مرندی و آرمان صالحی تشکیل دادند.
داوطلبان میزبان ٢٠ دقیقه قبل از آغاز بازی‌ها برای تشویق تیم شان وارد سالن شدند.
همچنین فضای سالن قبل از آغاز بازی‌ها غرق در رقص نور شد، همچنین سرمربی ژاپنی والیبال زودتر از شاگردانش وارد سالن شد.
تیم ملی والیبال ایران دست نخست دیدار برابر ژاپن را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به ژاپن واگذار کرد.
در این دست شاگردان آلکنو که برای صعود نیاز به برد داشتند از همان ابتدای کار متفاوت‌تر از دیدار‌های گذشته ظاهر شدند و ژاپنی‌های میزبان برای رسیدن به امتیاز دست به اجرای برنامه‌های سرعتی زدند.
دفاع روی تور خوب بازیکنان ایران مانع از امتیازآوری قرمزپوشان حریف شد، اما والیبالیست‌های میزبان که در ۲ مصاف گذشته مقابل ایران نتیجه برد را به دست آورده بودند از انگیزه بالایی برای بردی دیگر برخوردار بودند.
محمد موسوی با دفاع بی نقصش به خوبی مقابل حملات حریف امتیازآوری کرد، امتیازات میان بازیکنان ۲ تیم پایاپای تقسیم شد و هیچ یک از بازیکنان ۲ تیم تمایلی به حذف از گردونه مسابقات نداشتند، والیبالیست‌های ژاپن با آنالیز و تک دفاع خوب میلاد عبادی پور را مهار کردند.
سرویس‌های بی نقص ژاپنی‌ها و دریافت متزلزل ایران امتیازات مستقیمی را برای آن‌ها در پی داشت، ولادیمیر آلکنو سعی کرد با گرفتن وقت استراحت نکات فنی را به شاگردانش گوشزد کند، اما ژاپنی‌ها به راحتی به ایران امتیاز ندادند.
تیم ملی والیبال ایران برابر ژاپن با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی دست یافت.
در این دست ژاپنی‌ها همه سعی خود را کردند که مانند دست نخست با حملات سرعتی از دفاع ایران عبور کنند، اما عبادی پور در بسیاری موارد مانع از امتیازآوری آن‌ها شد.
در این دست هم ژاپنی‌ها از نقاط ضعف ایران در دفاع عقب میدان برای امتیازآوری به نفع خود استفاده کردند.
اشتباهات شاگردان آلکنو امتیازات راحتی را برای سامورایی‌ها به همراه داشت و این مسئله آلکنو را مجبور کرد تا دست به ۲تعویضه بزند تا بلکه با این اتفاق تغییری در روند امتیازآوری تیم ایران بوجود آید، اما همچنان امتیازات پایاپای میان ۲ تیم تقسیم شد.
صابر کاظمی که به جای غفور برای دقایقی در زمین حاضر شد توانست به خوبی در امتیازآوری‌ها ایفای نقش کند، جواد کریمی هم به جای معروف وارد زمین شد در مستحکم‌تر شدن دفاع موفق بود.
عبادی پور با زدن سرویس هدفمند و بی نقص توانست امتیاز مستقیم ۱۸ را برای ایران کسب کند و ناکاگایچی سرمربی ژاپن مجبور به گرفتن وقت استراحت شد تا سرعت امتیازآوری ایران افت کند.
۲تعویضه آلکنو در این دست معادلات سامورایی‌ها را بر هم زد و آن‌ها در اجرای برنامه‌های تاکتیکی و مهار قرمزپوشان دچار مشکل شدند.
تیم ملی والیبال ایران دست سوم برابر ژاپن را با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ پیروز شد.
در این دست شاگردان آلکنو که دست دوم را با اقتدار به نفع خود به پایان رساندند، انگیزه بالایی داشتند که با اختلاف امتیازات بالا کار را دنبال کنند.
آلکنو که از عملکرد شاگردانش راضی بود در این دست جواد کریمی و صابر کاظمی از ابتدا در ترکیب حضور داشتند، کاظمی هم به خوبی با آبشار‌های روان و قدرتمندش پاسخ اعتماد سکاندار تیم ملی را داد.
ژاپنی‌ها بعد از ست دوم حدودی سرعت شان کاهش پیدا کرده بود، اما ناکاگایچی با گرفتن وقت استراحت در ابتدای دست نکات فنی را به آن‌ها گوشزد کرد و به سرعت ۳ امتیاز اختلاف بوجود آمده جبران شد.
پاسور تیم ژاپن به خوبی توانست برخی توپ‌های به ظاهر هدر رفته را با پاس‌های دقیق به امتیاز تبدیل کند و همین مسئله اختلاف ۳ امتیازی را به تساوی ۱۳ کشاند.
موسوی که در این دست تاحدودی مهار شده بود توانست با تک دفاع خوب و حساب شده اش امتیاز ۱۴ را برای ایران کسب کند.
سعید معروف که از دقایق پایانی دست دوم خارج از زمین بازی را دنبال می‌کند برای دقایقی که بازیکنان منتظر بازدید ویدئوچک بودند با حضور در کنار آن ها، هم تیمی هایش را برای امتیازآوری راهنمایی کرد.
آبشار‌های قدرتمند میثم صالحی در این دیدار خط دفاعی سامورایی‌ها را به خوبی برهم زد و در بالارفتن امتیازات ایران تاثیر بسزایی داشت.
در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ اعتراض تیم ایران در خصوص خطای روی تور ژاپن امتیاز برابر ۲۰ را به همراه داشت، اما ثبت این امتیاز توسط میزبان وقفه‌ای طولانی را به همراه داشت و باعث شد تا سعید معروف به داور دوم بازی اعتراض کند چرا که این مسئله به ضرر تیم ایران بود و صابر کاظمی نتوانست در زدن سرویس موفق عمل کند و ژاپن ۲۱ امتیازی شد.
بازیکنان ۲ تیم برای گرفتن هر یک امتیاز باید در رالی‌های نفس گیر و طولانی موفق‌تر عمل می‌کردند.
حضور غفور به جای عبادی پور خط دفاع ایران را در دقایق پایانی دست بلندقامت‌تر کرد.
تیم ایران در دست چهارم دیدار برابر ژاپن با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ مغلوب شد.
ملی پوشان ژاپن که بازی طولانی را در دست سوم تجربه کرده بودند، این دست را با تمرکز بالاتر آغاز و دنبال کردند.
والیبالیست‌های میزبان برای جلوگیری از خداحافظی زودهنگام از المپیک محکوم به برد در این دست و کشاندن بازی به دست پنجم بودند، در مقابل شاگردان آلکنو هم درصدد برد و پایان کار بودند و فاصله ۳ امتیازی را به تساوی کشاندند.
جواد کریمی و صابر کاظمی با درخشش در دست دوم و سوم، خود را در این دیدار به بازیکن ثابت ترکیب تیم تبدیل کردند.
کریمی با پاس‌های به موقع و خوبش دیگر بازیکنان را به خوبی تغذیه کرد البته در ادامه باتوجه به اینکه ژاپنی‌ها دست بازیکنان ایران را خوانده بودند آلکنو را مجبور کردند که دست به ۲تعویضه بزند و غفور و معروف وارد زمین شوند.
قطرپاسور تیم ایران در این دست به خوبی با آبشارهایش خط دفاعی حریف را بر هم زد.
بازیکنان ایران با روی آوردن به پاس‌های سرعتی امتیازات خوبی را برای ایران به دست آوردند، صالحی، غفور و عبادی پور به خوبی برای ایران امتیازآوری کردند.
ژاپنی‌ها عزم خود را برای کشاندن بازی به دست پنجم و فرار از باخت جزم کرده بودند از طرفی سرمه‌ای پوشان ایران هم به دنبال برد سه امتیازی برابر آن‌ها بودند و اختلاف ۴ امتیازی را به تساوی ۲۰ تبدیل کردند.

دست پنجم
تیم ملی والیبال ایران دست پنجم برابر ژاپن را ۱۵ بر ۱۳ واگذار کرد.
ملی پوشان ژاپن این دست را باانگیزه بالا آغاز کردند و سرویس ایشیکاوا نخستین امتیاز را برای آن‌ها در پیش داشت در ادامه ایشیکاوا بازهم از غفلت عبادی‌پور و مرندی امتیاز گرفت تا ۲ بر صفر نتیجه به سود سامورایی‌ها شود. پس از این توپ آبشار مهاجم ژاپن به بیرون رفت تا ایران امتیاز نخست خود را بگیرد.
آلکنو در این دست هم از کاظمی و کریمی به جای غفور و معروف در ترکیب استفاده کرد.
اشتباهات فردی بازیکنان در این دست باعث شد تا حریف در امتیازآوری ۷ بر ۳ پیش افتد، یاماهتا بازیکن ژاپن در این دست هم ستاره زمین و تیمش بود و توانست به تنهایی امتیازات برتری به دست آورد.
میلاد عبادی پور در این دست هم با آبشار‌های قدرتمندش از خط دفاعی حریف به خوبی عبور کرد. سکاندار ژاپن برای ایجاد وقفه در جریان بازی و کاهش سرعت بازی ایران حتی دست به اعتراض بازبینی ویدئوچک هم زد.
ژاپنی‌ها که سه امتیاز از ایران پیش افتاده بودند برای گرفتن هر یک امتیاز از همه توان خود استفاده کردند آن‌ها در این دست کم اشتباهتر و هماهنگتر از ایران حاضر شدند در مقابل دفاع روی تور ایران ضعیف عمل کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ