عده‌ای از فضای مجازی «یله و رها»سود می‌برند

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بسیاری از کسانی که انتقادات زیادی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی دارند، از فضای مجازی یله و رها سود می‌برند.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از متن مردم است و نمایندگان به دنبال آن هستند که منافع آنان را محقق کنند و ما علیه مردم اقدامی انجام نمی‌دهیم.

وی بیان کرد: بر هیچ فردی پوشیده نیست که فضای مجازی در کشور ما یله و رهاست و فضای مجازی آسیب‌های جدی به ارکان خانواده وارد کرده است.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم به جهت مسائل امنیتی و هم مسائل اخلاقی باید فضای مجازی در کشورمان ساماندهی شود و فضای مجازی با شرایط فعلی به ضرر همه مردم است.

غضنفرآبادی با بیان اینکه در همه جای دنیا فضای مجازی کاملاً کنترل و مراقبت می‌شود، گفت: برای مثال، اگر بنده عکس و یا مطلبی درباره شهید سلیمانی در صفحه اینستاگرام خودم بگذارم، سریعاً حذف می‌شود اما در کشور ما فضای مجازی کنترل نمی‌شود و هر فردی هر مطلبی را در این فضا بارگذاری می‌کند و هیچ گونه کنترلی بر این فضا وجود ندارد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کسانی که انتقادات زیادی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی دارند و قیل و قال راه می‌اندازند، نمی‌خواهند فضای مجازی ساماندهی شود و از فضای مجازی یله و رها سود می‌برند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه سال‌هاست که موضوع ساماندهی فضای مجازی معطل مانده است و لازم بود که مجلس شورای اسلامی به این موضوع مهم ورود کند.

وی افزود: همچنین قرار است این طرح در کمیسیون مشترک مجلس به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و از صاحب نظران و کارشناسان این حوزه هم دعوت به عمل می‌آید. علاوه بر این، مصوبات کمیسیون مشترک موقت است و سه تا پنج سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

غضنفرآبادی با بیان اینکه شکی در ضرورت ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد و مردم نباید از این بابت نگران باشند، گفت: مجلس به دنبال آن نیست که به اشتغال و کار مردم در فضای مجازی آسیب وارد شود. از سوی دیگر ما به دنبال فیلترینگ و مسدودسازی نیستیم، اما حد و مرزی را در نظر می‌گیریم تا اگر فردی بخواهد از فضای مجازی استفاده ناسالم کند، محدودیت‌هایی برای وی اعمال شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ